Maagklachten

Ik heb ook Regla PH, en daar zat ook een redelijke lijst bijwerkingen bij. Maar heb nergens last van ook niet meer van brandend maagzuur.

Enige nadeel is het medicinale peppermuntsmaakje, waar ik niet heel vrolijk van wordt.

succes ermee
 
Hoi,

Als middenrifbreuk en reflux patient sta ik op de top van het lijst van maaglast :) Met mijn zwangerschap zijn mijn lasten 2 keer meer geworden, soms zelfs onweerstaanbaar pijn en maagzuur. Ik heb tot 20 weken elke dag 2 keer op een dag overgegeven en daardoor heeft mijn maag er nog erger onder geleden. Ik heb heel veel geprobeerd om maagzuur te bestrijden ik zal je een paar tipjes geven ik zou zeggen blijf alles proberen tot je hetgeen vindt wat jou helpt want niet iedereen zijn maag reageert hetzelfde. Als je je verloskundige hebt gesproken zal die als volgt je al verteld hebben dat

*Gaviscon ( hierbij adviseer ik vloeibare is aangenamer met pepermuntsmaak. Peper heeft een een zuurweerhoudende werking en anders pepermuntthee)
*Regla PH ( heb het wel gekocht maar nooit geprobeerd omdat ze mij geadviseerd hebben om het zo beperkt mogelijk te gebruiken, alleen daarom al kreeg ik afkeer dus wou ik het niet gebruiken)
*Vla ( kan op het moment wel helpen maar na een half uur kan je zure oprispingen weer aanbreken)
*melk ( onmisbaar tijdens een zwangerschap. zeker aan te raden, vooral voor het slapen gaan warm je melk op en drink een flinke glas melk helpt je doorheen je maagzuur om te slapen)
* frambozenbladthee (het blad zelf heb ik niet kunnen vinden maar heb wel van een soort speciale natuurwinkel een mix van frambozen en bessenthee gekocht heeft ook een tijdje geholpen, maar ben het zat gedronken daarom op zoek gegaan naar iets anders )
* Gemberthee ( dit moet je zeker uitproberen gember op zich is een heel speciale vrucht dat zelfs in medicaties wordt gebruikt en heeft een maagzuurweerhoudende werking. Je kan het gember ook in je eten vers gebruiken als het thee je niet bevalt ( voor recepten kan je googlen op internet). Omdat gember wel sterk is moet je het heel matig gebruiken. Ik zou mijn verloskundige eerst vragen hoeveel en hoe vaak je hiervan mag drinken of gebruiken
 
Terug
Bovenaan