Maagzuur en omeprazol

Hi Mihu,

Ik lees hier veel reacties dat het best mag. Bij mij is het afgeraden omdat het schadelijk zou zijn voor de baby. Ik heb het daarom niet gebruikt en eet elke dag kleine beetjes zodat het maagzuur minimaal is. Ook heb ik een aangepast dieet om de maagpijn tegen te gaan.

Veel sterkte!

Liefs, Suzanne
 
[quote quote=10493382]Hi Mihu,

Ik lees hier veel reacties dat het best mag. Bij mij is het afgeraden omdat het schadelijk zou zijn voor de baby. Ik heb het daarom niet gebruikt en eet elke dag kleine beetjes zodat het maagzuur minimaal is. Ook heb ik een aangepast dieet om de maagpijn tegen te gaan.

Veel sterkte!

Liefs, Suzanne[/quote]Wat apart! Bij mij is het door de verloskundige en de huisarts gecheckt en die zeiden beiden dat het gewoon mag.
Weet jij waarom dit werd afgeraden?


 
Kan niet zoveel kwaad, anders wordt het ook niet voorgeschreven. Ik slik al jaren dit medicijn, voorheen de normale voor niet zwangere en bij mijn eerste kindje over gegaan op omeprazol en die gebruik ik nu nog steeds, inmiddels zwanger van een tweede. Dokters en gynaecologen zijn echt voorzichtig met medicijnen uitschrijven dus als je iets krijgt hoef je daar geen zorgen om te maken. ( die van mij dan tenminste).

Sterkte en hoop dat dit wel voor je werkt! Ik heb dat maagzuur probleem dus altijd al en hoop dat het deze zwangerschap niet erger wordt ?
 
Hier ook weken geslikt.
Met 24,5 week kwamen we erachter dat mijn maagproblemen door galstenen kwam. Dus moest ik onder het mes om te galblaas te verwijderen. Daarna nergens meer last van gehad.
Voor die tijd was de omeprazol wel echt een hele opluchting! Alle andere grootmoeders tips deden hier niets.
 
 
Terug
Bovenaan