Maagzuur en striae

Even een klaagzang: ik heb zo'n vreselijk last van maagzuur! Het maakt niet uit of ik lig, zit of sta. Het maakt niet uit wat ik eet of drink, ik heb steeds maar last van maagzuur, ik word er chagerijnig van!!

Melk drinken helpt, yoghurt eten helpt, maar ik kan toch niet de godganse (sorry als ik iemand beledig) dag melk drinken en yoghurt eten? Ik hoop dat die kleine snel gaat indalen, misschien dat dat wat scheelt.

Daarbij baal ik ook van striae op m'n buik. Bij mijn eerste zwangerschap had ik niet 1 streepje, terwijl er wel een zoon van ruim 9 pond uitkwam. Heb van de week een groei echo gehad en de kleine is nu 6 pond (ligt 2 weken voor op groei) en heb onder mijn navel echt al behoorlijk wat striae. Snap je dat nou?? Ik snap er niks van, maar ik smeer maar braaf. Lijkt trouwens niks te helpen, want het wordt alleen maar meer. BAH!

Zo, dat ben ik even kwijt :)

Haai!

Vervelend, dat brandend maagzuur. Ik heb er af en toe ook behoorlijk last van. Vooral als die baby hoog ligt. Ik heb het idee dat het al aan het indalen is maar dat ie soms nog even lekker eigenwijs omhoog wipt en op die dagen heb ik zo'n vol gevoel in mijn buik en dan heb ik ook last van brandend maagzuur. Bij mij helpen Rennies wel goed moet ik zeggen. En vla eten.

Die striae mag ik afkloppen, ik heb nog geen streep op mijn buik. Wel wat lichte strepen bij mijn borsten, maar dat is niet heel lelijk of hinderlijk. Maar goed, who knows komt het nog. Vervelend en ik kan me voorstellen dat je daar even goed chagrijnig van wordt, helemaal omdat je er eigenlijk niets tegen doet.

Maar ladies, ik denk dat het voor ons echt allemaal de laatste loodjes zijn. Daar waar het een paar weken geleden nog allemaal prima ging en dan had je af en toe weer eens een off-day, lijken de off-days nu de overhand te krijgen.

Soms ben ik ook zo zwartgallig, maar op de lichtere momenten probeer ik me een beetje in te stellen op nog een aantal weken te gaan en te genieten van de rust. Als ik me nu al ga blindstaren op binnenkort bevallen, kan het nog wel eens lang gaan duren! Voor hetzelfde geld wordt het half oktober bij mij!

Nou ja, na een zwaar beroerde nacht vannacht ga ik straks in de herkansing. Overdag niet geslapen dus hopelijk helpt dat! En manlief en ik gaan lekker op tijd naar bed en elkaar een beetje vertroetelen. Heb de kaarsjes vast aangedaan, heb ook gewoon behoefte aan een knuffel en een aai!

Pff.. gezien mijn tijdstip kunnen jullie wel raden dat ik niet lekker een nachtje kan doorhalen.

Ik VERGA van de maagzuur. Daarom ben ik bijna blij deze topic te lezen om 5 uur in de ochtend, wetende dat ik weer eens geen uitzondering ben. Ik vind het natuurlijk heel vervelend voor jullie dat jullie er zo'n last van hebben, maar ik denk soms echt dat ik alleen op de wereld ben en dat ik de enige ben met maagzuur.

Dan heb ik ook al een uur lang last van harde buiken (weer niks serieus volgens mij) en die houden me ook behoorlijk wakker.

En een man die snip verkouden is. Het snurken (wat hij normaal al doet) is niet te harden.
Nou ja, dan maar beneden wat troost zoeken bij de katten... Hoewel, die liggen lekker op de bank en geven mij geen cm ruimte UHUUUUU!!!

Sterkte met de maagzuur. Jammer trouwens van je striae! Kan me voorstellen dat je baalt.
Ik heb het (gelukkig) niet op mijn buik, maar des te meer op mijn billen en benen... Ook erg jammer. Gisterochtend weer een streep in mijn knieholte ontdekt... Uhm... daar ben ik toch niet zwanger??

Hm... het is een aardige klaagzang geworden, maar ik wil vooral laten weten dat ik met jullie meeleef dames!

Ik herken de straie, vreselijk ja.
Ik ben vaste klant geworden bij de kruitvat.
Ik weet niet hoeveel tube`s ik er door heen heb gehaald, maar heel veel kan ik je vertellen....
De hele zwangerschap is het goed gegaan en nu stik ik er ook echt van!

Vreselijk!
Maagzuur herken ik niet, maar moet ook niet fijn zijn.

Helaas kunnen we er niks aan doen.
Helpen rennie`s trouwens niet?
Heb ik wel eens gehoord.

Veel succes en sterkte.

Ja, Rennies helpen wel, maar het is allemaal maar voor even... Binnen no time is de maagzuur weer terug.

Vandaag heb ik ook zo'n slechte dag wat dat betreft. Ik heb zojuist een heel pak melk leeggedronken in de hoop dat het even weg blijft. Ik heb alle producten vermeden die maagzuur opwekken, maar het helpt allemaal niks.

Maar, het is fijn om te weten dat we er binnen nu en een paar weken weer vanaf zijn! Dat was wel anders aan het begin van de zwangerschap (toen ik er ook al last van had). Helaas heeft het mijn hele zwangerschap aangehouden, dus die laatste weken hou ik ook nog vol!!!

Lekker toch , even klagen ;)

Ik had bij mijn eerste niks van striae,todat na de bevalling! uhm?
Ineens zaten ze er. Bij de 2de kreeg ik echt van die blauw/paarse strepen over mijn buik,niet echt mooi.Nu had ik gedacht dat mijn huid wel al genoeg uitgerekt was geweest,maar ook deze keer is me de striae niet bespaard gebleven. Maar ach, dat vindt ik nog het minst erge,want heb namelijk door mijn vorige zwangerschappen een breuk overgehouden.Een diastase,wat wil zeggen,dat mijn buikspieren nooit meer echt terug op hun plaatst zijn gegaan en er dus een kleine opening is ontstaan,waardoor mijn buik dus heel snel uitzet,dat in combi met wat slappe huid,maakte mij heel onzeker over mijn buik. Ik hoop dus dat het nu niet veel erger is geworden :(

Maagzuur kan ik gelukkig niet over meepraten,wel over pijnlijke enkels en dikke voeten en vingers ;)

Fijn om te lezen,dat ik niet de enige ben die wat te klagen heeft.

Sterkte aan ons allen! ;)

liefs,

Terug
Bovenaan