Maagzuur en striae

heeey,

heb precies hetzelfde, vooral het maagzuur 's nachts is erg vervelend!!!!

Niks helpt ertegen (ja voor eventjes)....

Verder heb ik ook superveel striemen op mijn buik, dat begon al vanaf de eerste groei van mijn buik. Als je er aanleg voor hebt krijg je het toch..... kun je smeren wat je wil.....

vervelend.... ik weet

gelukkig nog maar een paar weekjes en dan zijn we waarschijnlijk in ieder geval van dat brandende maagzuur af!

De striemen zullen wel minder worden gelukkig.....

Liefs

hey,

maagzuur heb ik echt in fases (nog steeds...) soms paar dagen heel erg, en dan paar dagen niets. 's Nachts helpt het bij mij heel erg dat ik stukje omhoog slaap. Mijn matras aan hoofdkant heb ik stukje omhoog...

Striae heb ik (nog) niet, maar vrees dat het eraan zit te komen, want ik heb toch steeds een jeuk aan mijn buik... Ik blijf maar braaf insmeren, in de hoop dt het iig beetje helpt tegen de jeuk... Maar ach... we zullen zien...

De laatste loodjes vallen me wel ineens heel zwaar... Bij het lopen voel ik echt mn liezen heel erg. Af en toe heb ik ineens steken, die uitstralen naar mijn bovenbeen... Of gewoon pijn in mijn bekken die uitstraalt naar mijn bovenbeen... En dat vele plassen, daar wordt ik inmiddels ook echt gek van...

Maarrrrr... Nog uiterlijk 4 weken (ben nu 38 weken) en dan ben ik mama :):):):):)

Liefs,

T

Oow ja, ik ben van de navelpiercinggeneratie (wie niet zou ik bijna zeggen)... Nou, de piercing is er al jaaaaaren uit, ik hield altijd nog wel een gaatje net boven mijn navel over.
Uhmmm... het stukje huid tussen dat gaatje en mijn navel is helaas wel uitgescheurd. De rest van mijn buik is bespaard gebleven (so far), maar net dat ene stukje niet. Het ziet er verschrikkelijk uit.

Mocht ik ooit nog een keer een dochter krijgen die erover denkt een piercing te nemen, die krijgt mijn uitgelubberde stukje huid te zien ;-)
Achteraf zeg ik: had ik het maar noooooooit gedaan. De tijd dat ik er lol van had, was veel te kort...

Ook hier maagzuur en straie. Maagzuur ga ik te lijf met vanille vla. voordat ik ga slapen neem ik een paar lepels en heb er dan nog even last van maar na het in slaap vallen is het over.
en ja straie.... Ik had al veel van de vorig zw. schappen, maar nu komt er nog meer bij (tweeling). mijn buik lijkt boven m'n navel wel doorschijnend. nou ja nog even en we krijgen er wat moois voor terug.

Boh heerlijk dat die vanillevla bij jouw helpt mamamar. Bij mij dus absoluut niet. Heb gisteren maar een nieuwe verpakking Buscozol (of ziets) gehaald. Dat werkt gelukkig wel heel goed, en als je last krijgt dan werkt zo'n pilletje superlang, en mag gewoon gebruikt worden tijdens de zw.schap.

Liefs en succes

hoi,
grappig dat verschillende dingen bij de een wel helpen maar bij de ander niet.
bij mij helpt melk soms wel maar soms ook niet..
ik heb ook rennies maar dat helpt vaak maar even idd.
wat wel goed helpt bij mij is gaviscon..(vloeibaar en tabletvorm)
je voelt meteen dat het werkt en het blijft ook weg!!
en die ene tip van cola werkt hier dus ook niet! ik krijg juist maagzuur van cola omdat het op boert en dan komt er weer maagzuur mee.

straie heb ik ook:D haha had het van de vorige zwangerschap al maar er is nu nog weer iets bij gekomen al valt het me wel mee. mooi gestreepte buik:p hihi

Liefs, Christien

Wat fijn toch, dat er zoveel herkenning is! Het zijn kleine ongemakken, maar ze kunnen heel groot zijn als je er op dat moment last van hebt.

Op dat maagzuur is trouwens geen peil te trekken: heb nu al 2 dagen geen last van maagzuur en ik dacht dit weekend al indalingspijn te hebben dus dacht: die kleine is ingedaald. Maar nee hoor: vanmorgen bij de vk geweest en die kleine ligt nog helemaal los in t hok :) Ze kon niet zo goed voelen waar nou het ruggetje lag en waar de voeten. Ze zei letterlijk: als ik niet beter zou weten zou ik denken dat er 2 in zitten... Het zal me toch niet gebeuren???! Heb vorige week nog een groei echo gehad, dus zal wel niet, maar je zou raar staan te kijken!

Hi,

Bij mijn eerste hád ik geen maagzuur, ik wás maagzuur!!! Iedereen om me heen kan zich nog herinneren hoeveel last ik daarvan had (ca. 4 jaar terug).Ik werd er gestoord van!
Ik heb destijds bijna de mevrouw achter de balie bij de Albert Heijn gewurgd toen bleek dat de Rennies op waren en er verder nergens meer een winkel open was!
Ik heb melk gedronken, pakken vanillevla gegeten, dat ranzige drankje tegen maagzuur gedronken...het meeste hielpen nog de Rennies, de hele dag door, hele pakken heb ik weggewerkt.
Helaas heb ik niets gevonden dat uiteindelijk écht heel goed hielp.
Kleine troost: op het moment dat mijn zoon eruit was, was de maagzuur gelijk weg!
Stria heb ik niet (wel weer cellulitus :-(, volgens mij moet je daar wat aanleg voor hebben (net als bijv. spataderen), want ondanks (alweer) een enorme jetser van een buik is er geen streepje te zien. Volgens mij helpt smeren ook geen r..., maar een beetje soepel houden kan natuurlijk nooit kwaad...
Heb wel gezien bij vriendinnen dat het behoorlijk weg kan trekken, d.w.z. minder zichtbaar kan worden na een tijdje...Hang in there!

Enne oh ja... nu zwanger van nummer 2 en nauwelijks last van maagzuur, dus bij een tweede in de toekomst kan t anders gaan!

Terug
Bovenaan