maagzuur nu erger dan 1e zwangerschap

Hallo Allemaal,

Ben nu 31 weken zwanger van de 2e en ik heb me toch last van maagzuur. Ik heb al een extra kussen onder het matras gelegd, drink ruim voor het slapen gaan nog een beker warme melk en neem 2 rennies voordat ik ga slapen. Maar niets helpt. Ik had tijdens mijn 1e zwangerschap ook al wel last van maagzuur maar dit is nu echt veel erger. Ik slaap er gewoon niet van, Wie o wie heeft nog meer tips??

Groetjes Lotje

Hoi,

Ken het probleem ik had het bij de eerste heel erg en nu bij de tweede ook weer. Ik heb van mijn huisarts een wit drankje gehad speciaal voor brandend maagzuur en dat werkt perfect. Het heet Antagel het is niet vies en 3 maal daags 15 ml nou dat doet wonderen. vraag erna bij je huisarts of verloskundige want als je zo nog 9 weken moet ben je kapot voordat je aan je bevalling begint ik ben nu 28 weken en ik slaap heerlijk 's nachts. hoop dat ik je heb kunnen helpen.

gr. linda

Hoi Lotje,

Ik had ook erg veel last van maagzuur tijdens mijn vorige zwangerschap, echt  verschrikkelijk.  

Ik kreeg 1x antagel door de gyn voorgeschreven. Dat hielp fantastisch tot mijn maag  echt weinig ruimte meer had (ik was zwanger van een tweeling). Pas toen ze iets gingen indalen, hield het vanzelf op.

Daarnaast natuurlijk veel vla, warme melk enzo. Vooral tomaten vermijden. Niet dat dit heel veel helpt, maar alle kleine beetjes helpen.

Sterkte,
Martine

Ik had bij mijn 1e enorm last van maagzuur (vanaf 20 wkn) en ik heb het volgehouden met de volgende dingen:
- antagel, antagel en nog eens antagel! Ik heb maanden lang 3-4 dd 15-20 ml antagel gebruikt en dat werkt echt goed. (ook een fan dus, ha ha!)
- geen koffie, thee, citrusvruchten, zuur eten, gekruid eten, vet eten, koolzuur
- frequent kleine maaltijden
- hoofdeinde omhoog
- niet meer eten na 20:00 uur
- als het echt erg was, 2 rennies voor het slapen gaan...

Succes ermee! Helaas verwacht ik straks ook weer veel maagzuur, want het komt meestal bij volgende zwangerschappen terug...

Groetjes, Karin
10+1 weken

Hoi,

Ik had tijdens mijn zwangerschap ook erg veel last van maagzuur, ik gebruikte ook antagel.
Ik was ook zwanger van een tweeling en heb tot het einde toe last gehad.
Ik heb de laatste weken van mijn zwangerschap in het ziekenhuis gelegen en kreeg hier elke avond een klein bekertje met antagel op mijn nachtkastje voor de nacht.
Je kunt het voor langere tijd gebruiken zonder gevaar voor je kindje.
Je kunt het op recept krijgen, maar ook gewoon bij de apotheek kopen, je moet het toch zelf betalen.
Bij mij werd het niet vergoed door de zorgverzekering (menzis), ook niet op recept het is een zelfzorgmiddel zoals paracetamol.

Succes ermee!

Groetjes Patricia (mama van Thomas en Sophie, 2 mei 2008)

Hallo,
Ook ik heb hier al een tijdje last van (nu 27 weken zwanger!). Tot nu heb ik me kunnen behelpen met Rennie maar ook dit is vaak niet genoeg. Ik kan er nu maar moeilijk 10 per dag gaan nemen...
Maar ik ging vandaag naar de apotheek en daar kennen ze Antagel niet! Is dit alleen in Nederland verkrijgbaar misschien of is onze apotheek niet echt van het behulpzame type?
groetjes!

De werkzame stoffen in antagel (=merknaam, dus dat kan idd per land erg verschillen!) zijn algeldraat en magnesiumhydroxide. Ik heb gezien dat andere merken o.a. Regla pH en maalox zijn.
Met deze gegevens zou je bij je apotheek toch het juiste drankje moeten krijgen.

Succes! (werkt echt veel beter dan rennies en ik vond het nog veel lekkerder ook, ha ha!)

hoi Lotje,
ook ik was zwanger van een 2ling en had veel last van maagzuur.

ik heb ook min of meer hetzelfde laten staan als hieronder vermeld:
ik heb geen koffie gedronken, geen citrus, geen annanassap, geen chocola, geen cola etc. niet te laat even en zeker geen zware maaltijden  als  je 's avonds nog iets eet.  
ook ik kreeg het advies om antagel te nemen en dat werkt erg goed. het is niet duur en smaakt prima. ik had genoeg aan 10 ml en na het alleen als ik het nodig had.

groetjes,
sara  

Terug
Bovenaan