Maagzuur / slecht slapen

Wie heeft voor mij de ultieme tip?

Vannacht echt een beroerde nacht gehad, ben nu 35w4d zwanger en vannacht nauwelijks kunnen slapen door maagzuur (miss net 3-4 uurtjes maar wel onderbroken). Maaginhoud komt omhoog en heb pijn achter m’n borstbeen en inmiddels ook een brok in m’n keel. Nu voor de 3e keer uit bed, ook al had ik dolgraag willen uitslapen…

Heb al geprobeerd hoger te liggen door een extra hoofdkussen, half zittend geprobeerd te slapen, rennie genomen, kamillethee gedronken maar niks lijkt echt lang te helpen.
Vind het erg frustrerend omdat ik juist na gisteren erg moe was (gistermiddag was m’n eigen babyshower; dit was dan weer wel erg leuk aan dit weekend). Hierdoor helaas s middags niet een uurtje kunnen slapen / rusten en 2 ritten gemaakt met de auto van elk ruim 40 minuten.

Ik ga vandaag m’n maaltijden wat meer verdelen over de dag en kleinere porties eten. En hopelijk kan ik later vanmorgen nog even een extra uurtje slaap pakken (als ik langer slaap slaap ik s nachts sowieso niet goed).

Ik heb zelf nog niet eerder zo erg last van maagzuur gehad. Heb ook het idee dat de kleine ‘s nachts heel actief is en wellicht ook extra druk op mijn maag geeft…
Ik heb ook last van carpaal tunnel syndroom, door vocht vasthouden. Dit is nu gelukkig wel onder controle doordat ik s nachts 2 braces draag (elke hand 1).

Zijn er nog andere dingen die ik kan proberen tegen de maagzuur klachten?
En wanneer zouden jullie met vk / huisarts overleggen?

Bedankt alvast voor het meeleven / meedenken, van zo slecht slapen wordt ik een emotioneel wrak??
 
Je mag Omeprazol, Antagel en ook gaviscon.. niet tegelijk natuurlijk, maar kijk wat werkt. Is het proberen waard. Ik weet hoe je je voelt, verschrikkelijk is het..
 
Ik ben nu 36 weken en precies dezelfde klachten s’nachts
Eerst antagel geprobeerd hielp iets maar niet voldoende daarna omeprazol en sinds dien is het bijna verdwenen.
Dus misschien kan je dat proberen
 
Ik heb deze klachten ook.
Meestal ga ik uit bed, drink een glas melk en blijf even een half uurtje op de bank goed rechtop zitten.
Ook heb ik deze klachten nu al enkele weken dus heb ik inmiddels een beetje door wat ik wel en niet moet eten.
Hierop letten helpt ook echt enorm.
 
Tja die nachten gaan de komende tijd wel normaal worden. 
Maar maagzuur voelt niet fijn nee! Ik heb het bij beide zwangerschappen vanaf het tweede trimester gehad. Rennies helpen geen bal nee. Omeprazol wel, maar die slikte ik alleen als het echt erg werd. Er waren wel wat dingen in mijn eetstijl en manier van bewegen die invloed hadden. 
Bepaalde voedingsmiddelen gingen niet goed. Chocolade, rauwe ui en knoflook, slagroom, pittig eten. 
Ook grote hoeveelheden gingen niet goed Vloeibare dingen moesten met brood oid. 
En als ik veel in elkaar gedoken zat, teveel bukte of teveel stil zat na het eten kwam het omhoog. Stukje lopen/waggelen na het eten werkte wel. 
Niet direct na het eten gaan liggen en altijd op de linker zijde liggen.
Slokjes water om te verdunnen en weg te spoelen. Maar geen groot glas. 
 
Terug
Bovenaan