Maagzuur / slecht slapen

Dankjulliewel voor het begrip en de tips. Met verdeeld over de dag eten gaat het best oké vandaag; en wat meer rust inbouwen en rustig eten / blijven zitten erna.

Ga morgen even met huisarts overleggen of ik de Gaviscon of anders Omeprazol kan gaan gebruiken (gebruik ook nog andere medicatie).
 
Ik heb (vooral aan het einde vd zwangerschap) ook enorm veel last gehad van maagzuur. Heb in het begin nog Rennies genomen, maar toen die niet meer werkte heb ik de HA gebeld en omeprazol gekregen. Werkt echt super goed!! Dus vooral niet te lang blijven aanklooien, maar lekker zorgen dat je die laatste weekjes nog een beetje goed kan slapen ;)
 
Humm ik ben nog maar 27 weken

Ik lig ook nachten wakker helaas

En soms ook door maagzuur ik heb maag tabletten van Kruitvat en drink warme melk
 
@mylasan – toen ons kindje hard ging groeien had ik ook veel last van maagzuur hoor.. Dat past wel bij de termijn, het is bij mij even weggeweest na het indalen rond 31-32 weken. En nu helaas weer terug.Gelukkig werkt de Gaviscon drank bij mij heel goed, die neem ik alleen in als ik echt veel last heb (na bijv kruidig eten en voor de nacht). En goed letten op waar je op reageert qua eten is ook een aanrader. Ik eet voorlopig igg even geen fruit meer wat heel sterk is met vitamine c (hele verse ananas en sinaasappels bijv). En ik heb mijn portiegrootte aangepast bij de hoofd maaltijden en eet wat vaker op een dag een klein beetje.

Als je met leefregels en rennies of andere zelfzorgmiddelen klachten niet onder controle krijgt kun je altijd met je huisarts of vk overleggen wat te doen…
 
Terug
Bovenaan