Maagzuur

A

Anoniem

Guest
Halloo,

Wat is het heerlijk om met verlof te zijn! Kom helemaal tot rust en heb eindelijk tijd om wat te schrijven op het forum.

Alles gaat hier goed. Bloeddruk was wel wat hoog, maar nog niet verontrustend. Heb wel enorme last van brandend maagzuur. Het lijkt echt in mijn keel te branden. Heel vervelend. Hebben jullie tips om het te voorkomen. Wat kun je beter niet eten en wat juist wel? Ik hoor het graag...

Groetjes Empe

Ik heb er gelukkig heel weinig last van, maar vet eten schijnt het erger te kunnen maken, evenals erg gekruid / pittig eten. Als je slaapt met je bovenlijf / hoofd op een extra kussen, dan komt het zuur minder makkelijk omhoog (lang leve de zwaartekracht!!)

Succes!

Oja, een paar happen vanillekwark schijnen nog wel eens goed te werken als je erge last hebt (en is nog lekker ook )

Hoi Empe,

Goed om te horen dat alles zo goed gaat. Maar die maagzuur is idd vervelend. Ik heb er ook last van - zo erg soms: het brand me echt helemaal tot in de keel.
Je mag tijdens de zwangerschap wel gewoon rennies nemen maar dat heb ik nog niet gedaan dus weet niet of het echt werkt. Wat goed helpt is warme melk met honing (neem ik altijd voordat ik naar bed ga: dubbele werking: dan is mijn maagzuur het ergst dus helpt het daar tegen en het helpt me slapen). Verder schijnt pepermunt te helpen of een lepeltje vanille vla.
Ook is het bij maagzuur beter om op je linkerzij te slapen. Dit simpelweg omdat je maagklep naar rechts opent en als je op je linkerzij ligt, dan blijft deze lekker dicht.

Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Gr,
KC

hoi

rennies helpen bij mij gelukkig goed en het mag he.of melk en niet te veel bukken. succes ermee gr wendy

Hier iemand die al vanaf de 4e maand last van maagzuur heeft. Ik gebruik op aanraden van de apotheek graviscon kauwtabletten. Ik probeer ze alleen 's avonds voor het slapen te gebruiken en overdag probeer ik het op te lossen met pepermunt (werkt helaas niet altijd).

Als tip, eet niet teveel in 1 keer en vooral 's avonds niet teveel meer eten. Ook niet te gekruid of te vet. Tip van de vk toen ik zei dat ik ook 's morgens al direct veel last had. Eerst wat eten dan pas drinken.

En inderdaad slapen op je linkerzij, bij mij werkt dat echt, ook heb ik mijn hoofdeinde wat omhoog staan.

Gr Christa

ik heb er ook zo verschrikkelijk veel last van en vooral savonds en echt niets helpt ja voor even en dan komt het weer terug.
het enige wat bij mij helpt als het echt niet anders kan is spugen
alles eruit gooien en dat lucht erg op soms lig ik zoals vanacht tot half 5 wakker door het zuur maar het gaat gewoon niet weg wat ik ook probeer en dan is dat de enige oplossing
groetjes rosita 38 weken zwanger

Hallo!

Ik heb er ook erg last van. Ik heb van de gynaecoloog een recept gekregen voor een drankje (Antagel). Dit helpt met name 's avonds en 's nachts wel.

Groeten, Elinesmama

Terug
Bovenaan