Maaike ziek/last van warmte

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Wat voelde ik me zaterdag een slechte moeder. We hadden Maaike naar opa en oma gebracht om zelf lekker een dagje naar de sauna te gaan. Omdat we dan al weten dat het laat word bleef ze daar ook slapen.

Toen we om 22.00 uur thuis kwamen stond oma twee keer op het antwoordapparaat. Of ik ook zetpilletjes had ingepakt. Maaike had gespuugd en was dus niet lekker. Normaal doe ik dat altijd maar natuurlijk net vandaag vergeten. Gelukkig had mijn schoonmoeder bij mijn schoonzusje zetpilletjes geregeld en ging het al weer wat beter. Henk heeft even gebeld en waarschijnlijk heeft Maaike last van de warmte.

Gisteren ging het al wel wat beter maar ze was nog niet zichzelf.

Ik voelde me echt SHIT en wilde haar het liefst meteen halen. Dan kan je toch merken dat ik nog niet helemaal de PND te boven ben. Ik dacht net het gaat weer lekker. Maar toch weer mis.

Nu hoop ik dat het vandaag weer goed gaat en dat ze al wat aan de warmte gewend is. Voel me nog SHIT en dit doe ik voorlopig waarschijnlijk niet weer.

Groetjes
Inge

Lieve Inge,

Voel je ajb geen slechte moeder!! Feline ging pas uit logeren en toen was ik ook een en ander vergeten. Natuurlijk baalde ik wel, maar komop als je ziet wat je allemaal moet meestouwen..... hahaha
Ik snap dat je nog last hebt van je pnd af en toe, maar hier kun je niks aan doen. En je bent zeker geen slechte moeder, want Maaike staat altijd vrolijk op foto's ze ziet er gelukkig uit.

dikke knuffel Maris

JE BENT ABSOLUUT GEEN SLECHTE MOEDER!!! Zeker niet omdat je een keer met je mannetje een lekker daggie weggaat. Ik vergeet ook altijd honderd dingen, maar goed alles komt altijd op zijn pootjes terecht!

En waarschijnlijk had ze het ook gehad als je wel was thuis gebeleven!

Ik hop wel dat ze zich wat beter voelt meis!

X Saskia
mv Rik 04-07-07

Nee je bent echt geen slechte moeder hoor!
Je kunt nu eenmaal wat vergeten en het was ook goed opgelost maar belangrijker is nog dat je juist wel een goede moeder bent door ook tijd voor jezelf en je partner in te bouwen zodat je daarna weer vol energie een SUPER moeder kunt zijn.

En over slechte moeder gesproken...ik vrees dat ik vorige week echt eventjes de slechtste moeder was die je je voor kunt stellen...
Ik was bij mijn schoonmoeder langs gegaan met Sarah en had daar even mijn boodschappen in de koelkast gelegd. Nadat ik weg was gegaan kwam ik daar achter. Ik was nog niet van de parkeerplaats voor de flat af dus ben ik terug gereden. Vervolgens liet ik Sarah even in de auto (doe ik ander dus echt nooit) om even snel naar de eerste verdieping te gaan om mijn spulletjes op te halen.
Net voor ik naar binnen ging bedacht ik me dat ik beter wel even de auto op slot kon doen omdat Sarah er in zat en wie weet zou iemand de auto open maken. Ik heb dus mijn deur met het knopje omlaag dichtgedrukt (centrale deurvergrendeling!) en bedacht me toen pas dat ik de sleutel in het contact had laten zitten.
Auto dus op slot met sleuten en Sarah erin!!!

Dat was pas een super slechte moeder actie. Gelukkig heeft het uiteindelijk niet heel lang geduurd voor het opgelosd was. Ik heb de politie gebeld en die waren er vrij snel. Die zijn gaan morrelen met een kledinghanger en toen dat niet lukte hebben ze met spoed een politietakelwagen laten komen...schaam schaam...met sirenes en die hadden met een soort van gereedschap mijn auto meteen open. Uiteindelijk heeft Sarah denk ik 15 minuten opgesloten gezeten, maar zowel zij als ik waren wel overstuur...Ik voelde me echt een hele slechte moeder en dat was ik op dat moment ook wel.

Ik heb hiervoor Sarah nog nooit in de auto laten zitten of sowieso nog nooit uit het oog verloren. Ik let juist altijd super goed op....maar oke...

Dus de moraal van het verhaal: het kan altijd erger en zelfs dit wil niet zeggen dat ik een slechte moeder ben normaal gesproken. Laten we het erop houden dat iedreen wel eens iets kan vergeten .

Tamar & Sarah (16-07-2007)

Hoi Meiden,

Bedankt voor al jullie lieve berichtjes. Ik baalde gewoon ontzettend dat ze ziek was en achteraf is het inderdaad waarschijnlijk alleen de warmte geweest want toen ik haar gisteren ophaalde was er niets meer aan de hand. Ze is weer helemaal haar vrolijke zelf. Nu maar hopen dat de ergste warmte geweest is.

Hoi Tamar,

O dat is echt een ramp. Zul je altijd zien dat dan alles samen valt en niets goed gaat op zo'n moment.
Gelukkig alles weer snel opgelost.

Groetjes
Inge

Hoi Inge,

Fijn dat het weer goed gaat met je meisje!!
En een slechte mama ben je zeker niet!! Dat kan iedereen overkomen en als het je overkomt is het altijd op het moment dat het eigenlijk niet kan!!

Tamar, Ook wil ik even op jou reageren, Je zal je wel behoorlijk lullig hebben gevoeld.
Maar wees blij dat je zo hebt gereageerd... Ik vind je dan geen slechte mama hoor!
Je hebt juist gezorgd dat je zo snel mogelijk weer je kleine meis in je armen had... Dat vind ik alleen maar knap!!!

Maar omdat ik eigenlijk stiekem ook een beetje moest lachen om het verhaal van Tamar dan ook even mijn verhaal :)
Twee weken geleden werd ik namelijk samen met de buuf buitengesloten door mijn lieve dochter.... Ze had namelijk de knip op de achterdeur gedaan en de reserve sleutel lag bij mijn schoonvader die niet thuis was...
Ik heb dus bij de deur het ruitje er naast er uit gehaald... Helaas lukte het niet om het ruitje onbeschadigd te laten dus heb na het voorval lachend de glaszetter gebeld.
De buuf was erg geschrokken trouwens... die was al helemaal in paniek over hoe we binnen zouden komen. Toen ik met een hamer en een beitel uit de schuur kwam dacht ze dat ik het raam in zou tikken.... Kyra zat nog steeds op dezelfde plek dus nee.
Was al blij dat ik na 15 minuten weer naar binnen kon om mijn meisje te knuffelen... want boos is echt het laatste wat je kan worden.

Maar mijn punt is dat zulke dingen gebeuren, hoe dom ze ook zijn. Maar dat maakt je niet gelijk een slechte moeder!!!!

Liefs,

Frieda
(ps: de knip is trouwens er af gehaald )

Hoi Inge,

Ik wilde even zeggen dat dit soort dingen iedereen kan gebeuren. Ik zou een keer een dag gaan winkelen met Marissa, was ik haar pampers vergeten . In plaats van een hele dag konden we toen dus maar twee uur winkelen. Ik denk dat iedereen dit soort dingen gebeurd en als Marissa zou gaan logeren en ze voelt zich niet goed of ik ben iets vergeten dan zou ik haar ook willen halen. Wat ik dus eigenlijk wil zeggen is dat ik denk dat het niets met je PND te maken heeft dat je haar wilde gaan halen en je rot voelde maar dat dit voor iedere moeder geldt. Ik denk dat het een gewone reactie is. Maar je hebt haar lekker bij Oma gelaten, wat ik al heel knap vind en uiteindelijk heeft ze het gewoon leuk gehad.

groetjes Linda

Hoi Inge, als je alles moet onthouden dan knalt je hoofd denk uit elkaar! Want inderdaad je moet zoooooooveel meenemen. Niks om je voor te schamen hoor, gelukkig is het goedgekomen en is de warmte over.
Maar ik herken het wel heel erg hoor, denk ook niet dat het iets met je pnd te maken heeft, want ik ben nog zo erg dat ik er zou gaan halen ook.
Op de koelkast heb ik een lijst hangen met spullen voor haar, die meemoeten naar de oppas, 's avonds zet ik het al klaar, 's ochtends ga ik de lijst nog een keer af, en in de auto naar de oppas zit ik er ook nog mee in me hoofd, ik weet het, te erg voor woorden!
Ik hoop nog elke dag dat het overgaat, en probeer het los te laten.
Om het verhaal van tamara moest ik ook wel stiekem lachen, maar het zal je maar overkomen, sta je daar! Ook het verhaal van frieda is goed om te lezen, zorg meteen dat de buren een sleutel hebben, want ook wij hebben knippen!
Nou jullie hebben het allemaal goed opgelost, en alles is goed gekomen, hartstikke goed toch!

Terug
Bovenaan