Van harte gefeliciteerd met jullie kleintje.
Ik herken je enorm in je verhaal, ik wou en moest en zou ook alle regels tot de punt, komma nauwkeurig volgen! Nou daar zit ik nu dan 6 maanden later een prachtige, lieve, leuke dochter rijker. En wat heb ik een spijt, een spijt dat ik niet genoten heb van de eerste periode.
IK riep tegen iedereen, ooh ze huilt zoveel, ik snap het niet, wat moet ik nou en nu ik erop terug kijk denk ik, meid ;'t lag echt aan jou.
Mijn man en ik zijn op een gegeven moment (week 2 al ofzo) om de tafel gegaan, toen zei ik, ik kan het niet, ik snap het niet, ik weet het niet. Om rust te gaan generen gingen we googelen en hebben voor ons is gekeken naar - wat is de gemiddelde wakkertijd van een kindje (ongeveer), wat is de tijd tussen voedingen voor een baby van deze leeftijd (ongeveer) wat is de slaaptijd voor een baby van deze leeftijd (ongeveer)! Deze 3 dingen hadden we voor onszelf toen duidelijk en hebben dit opgeschreven.
Om voor iedereen rust te krijgen, hebben wij er toen voor gekozen om voor rust en regelmaat te gaan, dat betekende dat onze dag (elke dag, nu nog steeds om 7.00 begon), na het voeden nog even spelen en dan naar bed. 2 weken lang hebben wij dit vol gehouden, het ging steeds makkelijker. Ik herkende steeds beter het honger huitlje, moeheidssignalen en ik kon hierop inspringen. Na 2 weken kregen wij een totaal ander kindje, rustig, tevreden, super makkelijk! En deed precies alles wat een baby hoort te doen.
Nachtvoedingen, huiluurtjes, regeldagen etc etc. we hebben het allemaal gehad, maar ook goed doorstaan.
Nu met 6 maanden, hanteren wij nog steeds, voeden op +/- vaste tijden (we starten elke dag om 7.00 uur) dus het is elke dag hetzelfde. Slapen doet ze in bed, tentje, wandelwagenbak of campingbedje, maar altijd in een rustige ruimte met een gesloten deur, overdag met de gordijnen open, 's avonds alles dicht! Dus als we op visite zijn leg ik haar altijd op slaapkamer van de mensen waar we zijn.
Ik kan je alleen maar een hart onder de riem steken, het wordt beter echt waar, al weet ik dat je daar nu niet veel aan hebt.
Ga er rustig voor zitten, wat wil ons kindje. Voeden op tijd, op verzoek. slapen in bed/box/wandelwagenbak/oppapa/opmama. En luister die was, dat huishouden dat ligt er over een tijdje ook nog wel. Geniet van elkaar slaap wanneer zij slaapt, desnoods zit je de hele dag met haar op je borst netflix te kijken. nu kan het nog.
Volg je moedergevoel, deze klopt altijd!
Geniet, geniet, geniet. Ik wil niet dat je net als mij spijt krijgt.
Dikke knuffel en het komt goed.
Ps; sorry voor het onsamenhangende verhaal, maar het is dan soms zoveel wat ik wil zeggen!