maak me een beetje zorgen...

.... om onze Benthe!!

De afgelopen nachten heeft ze erg slecht geslapen.

s Nachts wordt ze erg onrustig en overstuur wakker en is dan niet te troosten. We zijn dan zeker een uur of wat met haar bezig. Ze wil dan naar beneden en niet slapen.

Afelopen nacht was het weer zover. Toen we haar uiteindelijk getroost hadden, wilde ze absoluut niet in haar eigen bed slapen. Verder had ze het allemaal over een rare meneer en mevrouw en ze zei letterlijk: "ik heb bloed in mn oogjes". Daar schrokken mn vriend en ik wel van.

Vannacht heeft ze dus bij ons in bed geslapen, maar met ook een nachtvoeding voor Diede is dit dus erg onrustig.

Maar we zijn behoorlijk geschrokken van wat ze allemaal zei. Tuurlijk, Benthe heeft een flinke fantasie en speelt zo de hele film van K3 na, maar dit baart me wel zorgen.

Hebben jullie tips of iets??

Ik las laatst ook al een verhaal van een andere moeder hier over dat haar zoontje geesten zag. Moest daar wel een beetje aan denken.....

Groetjes

hey,

ik heb zo geen tips voor je hoor, maar wilde toch even reageren! Ik schrik ook wel een beetje van je verhaal moet ik zeggen, wat akelig zeg. Ik zou ook niet weten wat ik ermee aan zou moeten!
Wij hebben hier een 0900 nummer van het consultatiebureau wat je altijd kan bellen, misschien hebben jullie dat ook, misschien dat zij tips hebben?

jeetje, dat is wel heftig.
Ik zou idd ook even het CB bellen voor tips...
Ik weet ook 123 niet wat het beste is. Ik heb zitten denken en ik denk dat ik op een rustig moment een gesprek aan zou gaan en voorzichtig zou vragen (heel luchtig en simpel) wat ze gezien heeft en waar ze dan waren.. was het in een droom, waren ze op haar kamer etc.. Dan zou ik voordat ze gaat slapen met haar de kamer doorgaan en hardop zeggen : jullie mogen hier niet komen, en als jullie dat wel doet wordt mama heeeeeel boos! en Benthe ook!

Maarja k weet natuurlijk niet of het helpt, dat zou ik doen/proberen. Doe er tegen haar gewoon luchtig over en geloof wat ze zegt, dat stel je haar ook meteen wat gerust.

Nou succes! En laat je weten wat er allemaal uitkomt???

Evelien

kinderen kunnen idd geesten zien als die er zijn, omdat ze er nu nog helemaal open voor staan.
ik zou ook proberen om erachter te komen of ze echt heeft gedroomt of dat ze echt iets heeft gezien in haar slaapkamer.......... als ze idd iets in haar slaapkamer heeft gezien helpt het meestal om dan in haar slaapkamer te zeggen dat je het goed vind dat ze er zijn maar dat als ze lastig gaan doen of gaan plagen dat ze dan moeten weg gaan en niet welkom meer zijn. ook kun je zeggen dat je een kaarsje voor ze zult branden en dat ze dan weg moeten gaan.....
meestal is dit genoeg en je kan het altijd proberen toch?
ikzelf geloof er wel in maar dit komt ook door bepaalde ervaringen die we zelf hebben mee gemaakt.........
eerder geloofde ik er echt niet in! maar nu wel......
hoop dat het helpt en dat Benthe wee lekker kan slapen

succes!

He, wat rot zeg..en idd van dat soort opmerkingen van je kind schrik je zeker..
Ik zou toch ook op een rustig moment, niet voor het slapen..maar gewoon eerder, er nog eens naar vragen..en serieus zijn tegen haar.
Misaschien is ze het alweer vergeten, maar wie weet hoor je nog wat van haar.En dan kun je er misschien meer mee..
Succes iig! Gr Rina

Hoi hoi,

Ik herken je verhaal gedeeltelijk. Sven is ook een slechte slaper en er hoeft maar iets te gebeuren of meneer is helemaal van slag. Pas geleden was het ook weer raak, ieder uur wakker. Op een gegeven moment vroeg ik ook wat er nou toch was: er zat een meneer bij hem in bed!
En die praatte heel de tijd tegen hem.
Op deze leeftijd kunnen kindjes ook onzichtbare vriendjes krijgen en zo.
Ik heb samen met Sven de meneer de deur uit gewerkt en gezegd dat hij niet meer terug mocht komen omdat dit Sven zijn bed is. Ook heeft hij nu zijn lamp aan op de kamer en nu gaat het veel beter.
Soms heeft hij het nog over de meneer maar ik heb hem geleerd hoe hij de meneer de laan uit moet sturen en dat geeft hem een veilig gevoel.
Misschien heb je er wat aan.

Groetjes,
Maike

Voor het naar bed gaan idd zeggen dat iedereen weg moet gaan en weg moet blijven omdat Benthe lekker moet slapen en dat het Benthe haar kamer is.
Weet ook niet goed wat ik er verder van denken moet maar heb eerder wat gehoord over een meisje van 2 wat elke keer een meneer zag en die hebben er iemand bij gehad die zulke dingen ook ziet en die zei dat het klopte. Daarna zijn ze dat dus savonds gaan zeggen en na een paar dagen was ie weg?!

Groetjes en sterkte ermee

Terug
Bovenaan