maak me ongerust

A

Anoniem

Guest
ik ben nu bijna 27 weken zwanger en heb erg veel last van een slap gevoel, flauw vallen, zeurderige pijn in mn buik door mn darmen (tenminste dat idee heb ik want als ik naar het toilet ben geweest gaat het vaak beter. maar dat flauwe gevoel! pff t word gewoon eng in winnels laat ik soms mn kar maar staan omdat ik dan naar buiten MOET, in de auto ga ik wel eens langs de kant staan want als ik rij heb ik het zelfs nog. heb ook het idee dat mn vingers wat zijn opgezet want krijg mn ring niet meer af. wat zou dit kunnen zijn? moet donderdag naar de vk, overmorgen dus)
kent iemand dit wat moet ik doen?

liefs antoinet

Hoi Antoinet,

Als je je ongerust maakt moet je gewoon de verloskundige bellen hoor!
Dat vinden ze echt niet erg.

Ik had in mijn eerste zwangerschap met 37 weken zwangerschapsvergiftiging.
De klachten die ik had waren:
-        vocht vasthouden, met name mijn handen, benen en gezicht.
-        lichte hoofdpijn, duizelig zijn
-        het gevoel alsof er een band strakgetrokken zat hoog om mijn buik, net onder mijn
         borsten

En bij controle bleek dat ik hoge bloeddruk had, en eiwitten in de urine.

Ik zou het zeker even bellen met de verloskundige als ik jou was.
Dan kun je tenminste rustig slapen vannacht.

Laat je nog iets weten?

groetjes Sanneke

hoi sanneke

ben gisteravond gaan slapen en heb niet meer gebeld, wou afwachten hoe ik me sochtends zou voelen want veel mensen zeggen dat het ook wel van de drukte kan komen de afgelopen weken. we hadden een huis gekocht en zijn heel druk aan het klussen geweest en misschien dat het daar van kwam maar toch, vanochtend werd ik wakker en ik voelde me gewoon niet lekker.

was misselijk, hoofdpijn, duizelig, kortademig, maar mn vingers waren niet meer opgezet. heb nu net de vk gebeld.ze belt me straks terug en ik zal wel urine moetn laten nakijken en bloedprikken ofzo denk ik, heb er een beetje over opgezocht op internet.
ik hoop niet dat het zwangerschapsvergiftiging is (hoewel ik daar wel direct aan dacht) want heb het van dichtbij al eens mee gemaakt en dat is niet goed afgelopen. vreselijk!
maar ik heb nit het gevoel dat er een band word samen getrokken om mijn buik..

jeetje hee.. word er gewoon helemaal gek van ik hoop maar dat ze snel terug belt want wachten en geduld hebben is nou niet echt mn sterkste punt.

liefs antoinet, 26 weken en 4 dagen

Hoi,

Wachten is altijd vreselijk, ik hoop voor je dat ze inmiddels al heeft teruggebeld.

Gelukkig gaat het meestal wel gewoon goed hoor, als je zwangerschapsvergiftiging hebt.

Ik ben toen opgenomen in het ziekenhuis, en met medicijnen hebben ze de bloeddruk weer omlaag gekregen. Na 5 dagen mocht ik weer naar huis, maar moest ik wel om de dag op controle voor een CTG en om de bloeddruk te meten. Uiteindelijk heb ik zo nog rond gelopen tot ik 41 weken en 1 dag was. Toen is de bevalling spontaan op gang gekomen en ben ik na 10 uur moeder geworden van onze dochter Lieke. Ze woog 3350 gram en was 49 cm. En hartstikke gezond!
Zelf heb ik na de zwangerschap ook geen klachten meer gehad.

Ik duim natuurlijk voor je dat het dat niet is.
Laat je me iets weten als je meer weet?

groetjes Sanneke

je verhaal klinkt wel positief op zich als je het over zwangerschaosvergiftiging hebt. fijn dat het allemaal zo goed is gegaan met je dochter!
 mn nichtje had het ook en haar kindje is al met 26 weken gehaald dus die was nog veel te klein. hij is dan ook na 5 weken geleefd te hebben overleden. dat is dus de kant die ik ken en wat me bang maakt.

de vk heeft me net gebeld. volgens haar is het heel goed mogelijk dat het mede door de drukte en stress van afgelopen weken komt, maar moet wel vandag even mijn urine laten na kijken bij de huisarts. morgen had ik al een afsrpaak staan bij de vk en dan moet ik ook urine meenemen om te laten testen op eiwitten. ook krijg ik morgen een briefje voor bloedprikken mee.
ik moest me niet zo druk maken want de baby bewoog nog goed en het hartje doet het prima (heb een doppler) dus..
maar toch ben ik nog niet helemaal gerust!
morgen weten we meer en laat ik het weer weten!

bedankt :)

liefs antoinet

nou mij urine is net nagekeken door de huisarts, en is helemaal goed. geen blaasontstking, en ook geen eiwitten dus dat is goed:)
zwangerschapsvergiftiging is het dus niet gelukkig!        

lefs antoinet

pff gelukkig. Ik had vorige week ook een aantal symptomen van zw. vergiftiging.

Ik houd op het moment vocht vast en had ook pijn aan mijn bovenbuik, maar dat voelde voor mij meer aan alsof een spier werd uitgerekt. Verder had ik vorige week best een redelijk hoge onderdruk. Mijn bloed en urine zijn nagekeken en alles was goed

Gisteren moest ik de bloeddruk een half uur lang laten meten (wordt gemeten om de 5 min) en die was heel goed gemiddeld rond de 100 over 60. De hartslag was wel hoog rond de 100 (ik heb last van hartkloppingen), maar dat is niet vreemd je hart moet een stuk harder werken. Kortademig is ook een typisch klachtje wat hoort bij je zw.schap je andere organen worden omhoog gedrukt en krijgen minder ruimte.

Het zijn van die kwaaltjes he, maar je kunt beter een keer te veel naar de vk bellen dat een keer te weinig. Ik hoop dat je verder lekker door je zw.schap heen gaat.

groetjes
talke

hoi talke

ja ik heb gelezen inderdaad dat je soortgelijke klachten had gelukkig was het niets ernstigs he!

die hartkloppingen heb ik ook joh, word er gek van. morgen naar vk voor controle en dan moet ik nog bloed laten prikken maar waarschijnlijk is er inderdaad niets aan de hand en hoort het er allemaal bij. maar wel eng! die hartkloppingen dan he, je word er zo naar van!

ik hoop dat je verder geen last meer krijgt van andere vage dingen :)

liefs antoinet

Terug
Bovenaan