maak me ongerust

hoi allemaal!

ik ben nu 25 weken zwanger.
ook ik heb last van de kwaaltjes.
de duizeligheid is bij mij een groot probleem. kan niet lang in een rij staan bij een supermarkt, moet echt op vaste tijden eten enz.

ik ben een aantal weken geleden op mijn werk flauwgevallen en hyperventileren.
ging even helemaal niet goed.

mijn collega's raakte in paniep en belde een ambulance. ze waren er net op tijd bij anders had ik in coma geraakt zeiden ze.

maar toen kreeg ik de goude tip.

zoute drop eten!
ik lust helemaal geen drop maar deed het toch maar.
en het gaat een heel stuk beter. elke keer als ik duizelig ben neem ik een dropje en na een aantal minuten gaat het dan ook een stuk beter.
er is mij wel vertelt dat ik er max. 5 mag per dag omdat drop je bloeddruk ophoog gooit.

maar ik zou zeggen: probeer het eens als je weer duizelig bent.

groetjes van do

hallo dames

ben net bij vk geweest en alles was goed met de baby :) gelukkig!
moest wel bloedprikken op suiker en ijzer en mn urine werd ook nog even nagekeken en inderdaad ook niets mee aan de hand.
bloeddruk was ook normaal,110/65 en dus hoef ik me in principe nergens zorgen over te maken zei ze.
dinsdag kan ik bellen voor de uitslag van het bloed, en als er iets mis is bellen ze mij eerder.

die tip van de zoute drop; het is inderdaad goed om als je je slecht voelt een snoepje te nemen, iets zoets of zouts of hartigs, maar drop heeft alleen als nadeel dat je er last van kan krijgen van obstipatie. en aangezien ik al moeiljk naar het toilet kan doe ik mezelf dat maar niet aan hahaha!

neem nu wel (tip van vk) altijd een liga ofzo, of een rolletje druivensuiker, mee naar toe in mn tas want ook dat wil al goed helpen.

we wachten af!

iedereen succes met de klachten :) en een fijne zwangerschap verder!!!

liefs antoinet

Hai Antoinette en anderen,

Fijn dat het allemaal goed is met je.
Toch is het goed dat je de VK hebt gebeld. Ik had namelijk tijdens mijn zwschap ook last van een zeurderige pijnlijke bovenbuik en bleek wel iets ernstigs te hebben. Ik heb er vrij lang mee doorgelopen omdat ik dacht dat het erbij hoorde. Vooral met pijn in je bovenbuik moet je uitkijken. Ik bleek een acute pancreatitus te hebben en heb uiteindelijk een maand in het zhuis gelegen. Gelukkig is het allemaal goed afgelopen maar het is altijd goed om je even te laten controleren. beter een keer teveel dan een keer te weinig.

Fijne zwangerschap allemaal

hoi

wat is dit precies? acute pancreatitus? en waar heb je dan precies last van?
heb er nog nooit van gehoord!

liefs antoinet

Hai Antoinette,

Ik had er ook nog nooit van gehoord tot ik het kreeg  hihi.
Het is een ontsteking aan je alvleesklier. Best gevaarlijk want ze kunnen eigenlijk niks doen ( het  is geen bacteriele  ontsteking ). De alvleesklier kan gaan afsterven en zonder kan je niet leven. Het enige wat helpt is niet eten. Ik heb 3 weken sondevoeding gehad en ben 10 kilo afgevallen. De pijn die ermee gepaard gaat is verschrikkelijk. Ik heb wel wat morfine gekregen maar natuurlijk minimaal, maar normaal gesproken krijgen deze patienten een morfinepomp.

Gelukkig is het uiteindelijk goed gekomen maar achteraf gezien had ik eigenlijk al met 5 maanden zwschap  last van mijn buik. Ik dacht dat het erbij hoorde en bleef er maar mee lopen. Met 7 maanden werd de pijn zo erg dat ik niet wist waar ik het zoeken moest.  Toen belandde ik pas in het zhuis. Als ik alerter was geweest hadden ze er misschien veel eerder bij kunnen zijn. Ik kan me nog herinneren dat ik al langer het gevoel had dat er iets niet klopte.

Dit is natuurlijk wel meteen een heftig verhaal ( het komt echt bijna niet voor ) en ik heb even getwijfeld of ik het hier wel moest vertellen. Jullie moeten immers nog een tijdje.    Ik heb het toch verteld omdat ik wil  aangeven dat je moet vertrouwen op je lijf en voorzichtig moet zijn. Als je het niet vertrouwd gewoon je VK bellen.  Onbewust weet je wsc zelf wel of het wel of niet goed zit. Zeker met klachten in je bovenbuik moet je voorzichtig zijn. Nogmaals beter te vaak bellen dan te weinig.

Groetjes

Oh ja, de klachten die ik had waren.

Met 5 maand:
Raar gevoel in mijn bovenbuik. Alsof er een harde metalen plaat in zat.
Branderig gevoel in bovenbuik.
Oprispingen.

Met 7 maand:
Brandende pijn  onderaan mijn borstbeen ( in het maagkuiltje )
Pijn in mijn rug onder de beide schouderbladen.
Oprispingen
Pijn werd erger na het eten.

Dit zijn ook  klachten die gewoon met maagzuur of galproblemen te maken kunnen hebben. Alleen was de pijn met 7 maanden echt onhoudbaar.

Terug
Bovenaan