maak me ongerust

Janneke kijkt me nog steeds niet vaak aan. Wel naar voorwerpen in de box, maar als we tegen haar praten kijkt ze niet om.
Ze is nu 11 weken.
Zou ze autistisch zijn?
Help...

Hoi Marina,

Wat hadden ze op het cb de vorige keer gezegd? En wanneer moet je er weer heen? Uit daar in elk geval ook je bezorgdheid. En nemen ze je niet serieus, ga dan naar je huisarts.

Ik heb gegoogled met "baby en autisme" en kwam deze site tegen. Hier staan ook wat symptomen bij jonge baby's die kunnen wijzen op autisme en symptomen als ze ouder worden: www.ouders.nl/mgez2004-autisme.htm. Het wil dus niet zeggen dat ze dan ook autistisch zijn.

Stef is bijna 9 weken en kijkt ook niet altijd naar ons als we tegen hem praten. Stef is 6 dagen voor de uitgerekende datum geboren. Hij vindt dan blijkbaar wat anders waar hij zijn blik op heeft gefocusd veel interessanter.

Groetjes,
Susan

Hai Marina,

Fenna maakt ook niet altijd oogcontact maar reageert wel als je haar blik vangt. Het kan natuurlijk ook dat er iets met de oortjes is waardoor ze niet op geluid reageert. Als je recht voor haar zit en je vangt haar blik. Kijkt ze je dan wel aan?

Op het cb zeiden ze dat ze goed volgde als je met een voorwerp langs haar gezicht gaat. Dat doet ze inderdaad wel goed.
Heb ook al op internet zitten struinen, maar ja, echt zeker weet je het pas als ze het gaan onderzoeken denk ik. Weet niet of dat aan de vroege kant is , met 11 weken?!

Juf, nee ik krijg haar blik niet gevangen. Heel soms, maar dan moet ik echt dwingen. Ze staart ook in de kinderwagen bijv. maar naar 1 punt.

Ik maak me best bezorgd.

Hey

Wat vervelend dat je je zoveel zorgen maakt.
Maakt ze wel al zelf geluiden? En maakt ze dan bv geluiden naar jou terug?
Of lacht ze als ze je stem hoort?
Dan zijn ook manieren om contact te maken voor je kindje zonder je aan te kijken.
Celeno kijkt ons ook niet altijd aan maar moet wel erg lachen als hij ons hoort praten en geeft dan wel reactie.
Hij is nu 3 maanden.

xx

Hoi Marina,

Wat vervelend zeg!!! Reageert zij ook niet als je binnenkomt en je aan het praten bent, dus reageert ze op je stem?
Als je je echt zorgen maakt, zou ik gewoon een keer naar je ha gaan.
Gr. Esther

Hoi,

Ze reageert wel op mijn stem, dat ze dan even opkijkt, maar ze kijkt me niet aan.
Ze maakt ook weleens geluidjes (in de box bv).
Ik heb een afspraak gemaakt bij de HA vanmiddag om 15.40 uur. Ben benieuwd.
Weet ook niet of het kan komen omdat ze 3 weken te vroeg is..

Maar alvast bedankt voor jullie reakties.

Liefs Marina

Terug
Bovenaan