maak me ongerust

Hoi,

De HA zegt dat je er nog niet veel van kan zeggen. Ik slik ook AD welke ik aan het afbouwen ben, halve tablet per 2 dagen.
Ik moet eerst stoppen met de borstvoeding of met medicijnen en dan kijken hoe het gaat.
Dus ik stop vanaf vandaag gelijk.  Was ik toch al van plan omdat het goed gaat verder.
Tot zover ben ik dus gerustgesteld, weet natuurlijk niet hoe het verder afloopt.
Ik hoop er maar  het beste van.

Hoe snel zijn ze bij jullie verder?
Zou je die 3 weken er ook af moeten trekken die ze te vroeg geboren is?

Hoi marina,

Dat Janneke 3 weken voor de uitgerekende datum is geboren is zeker van invloed op de ontwikkeling. De mentale sprongetjes maakt ze waarschijnlijk ook later dan "gemiddeld". Maar dat is niets om je druk om te maken.

Een voorbeeld: Het dochtertje van mijn broer en schoonzus is 11 dagen na de uitgerekende datum geboren en lachte met 4 weken volop. Stef is 6 dagen voor de uitgerekende datum geboren en lachte met 6 weken. Tel bij die 4 weken 17 dagen op (6+11) en je zit ook bij 6 weken. Verder ontwikkeld ieder kindje zich in zijn eigen tempo en volgorde. Het consultatiebureau houdt dat goed in de gaten (tenminste als je een goed cb hebt die je kindje niet in een hokje wil stoppen en echt naar het kindje zelf kijkt). Als je kindje dan achter loopt in ontwikkeling dan wordt dat vroeg ontdekt en wordt er op tijd aktie ondernomen.

Hopelijk blijft het goed met je gaan zonder de medicijnen. Geniet van Janneke en concentreer je op de dingen die ze allemaal wel al kan. De rest komt dan vast vanzelf.

Groetjes,
Susan

Hoi Marina,

Ik zou ook zeker wel rekening houden dat ze te vroeg is geboren.
Mijn oudste was 5 wk te vroeg geboren. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet meer weet hoe zij dat allemaal deed met aankijken, maar weet wel dat zij heel langzaam met de grove motoriek was en ook met kletsen, nou ze heeft het allemaal ingehaald!!! Ik krijg nu zo vaak complimenten dat ze zo onwijs goed praat en erg  slim is.  
Milan is wel wat sneller met speeltjes pakken (en vooral willen staan), maar ook niet bijzonder snel,  en als ik dan hier lees wat andere kindjes al kunnen... Ieder kindje inderdaad dus lekker zijn eigen tempo!!!!

Ben erg benieuwd hoe het straks gaat als je geen medicijnen meer gebruikt!!!

Gr. Esther

Hoi

Gelukkig ben je een beetje gerust gesteld.
Hopelijk gaat het nu ook snel beter.
Mijn zoontje is 6 weken te vroeg geboren en ze zeggen ook wel dat je die 6 wk eraf mag trekken.
Maar ik merk niet echt dat hij heel veel achter is met zijn ontwikkeling, maar ben heel benieuwd.
Nou hopelijk heb je je voor niks druk gemaakt.

xx

he marina, hoe is het nu met Janneke? Krijg je al meer contact met haar?

Ik maak me eigenlijk ook een beetje zorgen om mijn Veerle. Ze is bijna 7 weken en ze lacht nog helemaal niet. (1 of 2 keer gedaan). Ze is ook vrij rustig, huilt alleen als ze honger heeft.
Ik weet dat een baby gemiddeld gaat lachen als hij/zij 4 tot 8 weken oud is, maar toch vind ik het vreemd.

Hoe zit het bij jullie baby's? Lachen die al? Moet ik me zorgen maken of komt dat lachen wel?

groetjes an

Hoi An,

Ik denk dat je je niet veel zorgen hoeft te maken. Veerle heeft wel al een paar keer gelachen en dat zal ze nu langzaamaan steeds meer gaan doen. Stef is nu 9.5 weken. Zijn eerste lachje was met ruim 6 weken, het tweede lachje kwam 3 dagen later. Inmiddels is het een heerlijk lachebekje.
Geniet ervan dat je een rustige baby hebt, dat is alleen maar heel fijn. Ieder kindje ontwikkelt zich in zijn/haar eigen tempo en volgorde. Dat zul je straks steeds meer gaan zien. Het ene kindje is vlot met draaien, gaan kruipen, gaan staan e.d. en een ander kindje gaat weer eerder praten.

Groetjes,
Susan

Kijk alsjeblieft niet te veel naar de GEMIDDELDE. Je kindje kan gewoon wat  later zijn dan een ander kindje. maar met het ander weer vroeg zijn.
het zijn geen robotjes die doen wat mama hoopt dat ze doen.

Joah is 4,5 maand en kijkt me ook niet altijd aan als ik zijn aandacht probeer te vangen. Ze hebben zoveel om hen hene om te ontdekken.
En nu al denken aan autisme vind ik wel lichtelijk te ver gezocht hoor. dat kan je zeker nog niet constateren bij zo'n klein hummeltje puur op 1 onderdeel.

geniet aub van je kindje en je zult zien dat de ontwikkelingen je straks veel te snel gaan.
Als er echt geen veranderingen zijn kan je altijd aan de bel trekken bij het cb of de ha

Groetjes Bianca

Hoi An,

Ik zelf krijg nog  weinig contact met Janneke, maar het vreemde is, als ik mijn zus laat komen, lacht en kijkt ze gelijk.
Mijn zus zegt, je bent er veel te druk mee bezig (dat  je ze soort dwingt te kijken) en dat voelt een kind.
Ik vind het niet zo leuk dat ze naar mijn zus wel kijkt en niet naar mij.. , maar goed, het zal best goed komen, hoop ik.
Lachen doet ze ook niet echt veel. Wel in de box naar de mobiel..

Dat lachen komt waarschijnlijk vanzelf wel hoor. Het ene kind lacht meer dat het andere.

Groetjes Marina

Terug
Bovenaan