maak me zorgen

Hoi,

Ik begin me een beetje zorgen te maken over Tessa.

Tessa is nu precies 11 wkn en het begint ons op te vallen dat ze oogcontact met ons vermijd. Als ze bij 1 van ons op schoot zit vind ze alles interessant behalve papa en mama. Het kost ons echt een heleboel moeite om contact met haar te krijgen en te zorgen dat ze ons aan kijkt. We moeten dan vaak haar hoofdje vasthouden en dan nog probeert ze de andere kant op te kijken.
Ook reageert ze amper op onze stemmen. Als je haar  aandacht eenmaal hebt dan reageert ze wel en brabbelt ze de oren van je hoofd.  Ze is niet doof want de gehoortest met 2 wkn was goed.
 
Dit lijkt me niet echt normaal voor een baby van 11 wkn en we maken ons hier echt zorgen over. Zit zelfs al aan autisme te denken (ja...., je gaat je allerlei dingen in je hoofd halen maar stel je voor dat dit wel zo is).
Ik merk al aan mezelf dat ik steeds meer geirriteerd wordt als ik weer een hele tijd bezig ben om contact te maken en dit gewoon nauwelijks lukt.
 
Ik begin echt een beetje bang te worden dat ze iets heeft.

Kruimel

 
 
Hoi Kruimel,

dat hoort er helemaal bij hoor. op deze leeftijd hebben ze pappa en mamma al zo vaak gezien en willen ze al het andere om hun heen gaan ontdekken. Van jou weet ze dat je er toch wel bent maar alles eromheen is zo interessant, daar moet je gewoon naar kijken en dan laten ze zich echt niet afleiden. Het hoort gewoon bij de ontwikkeling.

Misschien is het wat voor je om je aan te melden ibj de sprongenwekker. Dan weet je van te voren wat je kan verwachten. Even googelen en het adres staat ook ergens bij een van de ander topics, maar welke???

Groetjes van marloes

 
Hoi kruimel,

Niet te veel zorgen maken hoor! Het hoort inderdaad bij de leeftijd.

Maar als je alleen maar bezig bent met 'contact' maken, dan zie je waarschijnlijk andere dingen over het hoofd. Misschien kan ze ineens heel gericht een speeltje pakken bijvoorbeeld. Ze is dan gewoon even met 'andere' dingen bezig. En hoe harder jij je best doet, des te meer zal ze zoiets hebben van : 'Houdoe, ik kijk lekker toch niet !'

Groetjes, Karin
 
hoi kruimel,

mijn jongste neefje had precies hetzelfde hoor en is nu ook een gewone gezonde jongen van 6 jaar . Het ene kind is gewoon anders dan het andere dus ik zou me niet al teveel zorgen maken.

groetjes chimene
 
Beste Kruimel,
ik herkende je van het zwanger-oktober forum (waar ik overigens niet zo vaak reageerde, dus weet niet of je mij ook herkent)! Onze dochters zijn bijna even oud. Gaat het verder wel goed?
Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, maar ik zou me toch willen aansluiten bij de reacties die al gegeven zijn. Ik zie bij mijn kleine meid ook dat ze nogal eigenzinnig is... Als ik bijvoorbeeld een lachje probeer uit te lokken, nou, forget it, dat doet ze dus niet! Totdat er opeens op een heel onverwacht moment een strálende lach verschijnt! Met oogcontact eigenlijk hetzelfde. Als ik het probeer uit te lokken, dan lukt het vaak niet. M'n meisje maakt eigenlijk zelf uit wanneer we oogcontact hebben en lekker kunnen kletsen samen. Ik merk dat ik het dan ook eigenlijk veel leuker vindt, als het zo "spontaan" komt.
Ik denk dat veel moeders zich meteen het allerergste in hun hoofd halen als ze zich ergens zorgen over maken, doe ik ook (zo was ik bang dat er geen bot onder de bult van de vacuumpomp zat , sloeg nérgens op natuurlijk). Ik zou als tip geven om lekker je dochter te laten bepalen wanneer ze contact wil, en er dan extra van te genieten!

Heel veel succes
groet
Mandarijn
 
 
Bedankt  allemaal voor jullie lieve geruststellende woorden.
 
Ik heb me gisteren een klein (te veel ) beetje TE druk gemaakt geloof ik.
Ik zag overal kuddes beren op de weg en die zijn er helemaal niet.
 
Ik heb gisterenmiddag / avond  en vandaag eens niet geprobeert om om haar aandacht te smeken. En als ze in de box of in de wieg lig en tegen haar praat  dan krijg ik een paar grote  van haar en kijkt ze me wel aan en klets dan de oren van mijn hoofd.
Ook vanmorgen toen we papa wakker gingen maken zat ze hem uitgebreid te bekijken. Wat iemand anders al schreef (weet niet meer wie); mama is er altijd en is op het moment  gewoon niet interessant, papa en oma  zijn veel interessanter.
Gisteren heeft ze ook de baby-gym ontdekt en heeft ontzettend geintereseerd met een vlindertje liggen spelen, zo lief....
 
Ik zit mezelf, mijn man en vooral mijn lieve moppie van alles aan te praten en het slaat eigenlijk helemaal nergens op.
Een moeder maakt zich gewoon TE snel zorgen.
Tessa is een heel lief tevreden meisje wat bijna nooit huilt (alleen als ze naar haar idee iets te lang moet wachten op haar flesje).
Ze slaapt geweldig goed (van 23:15 uur tot 9:00 uur), poept en eet goed.
 
Ik ga weer lekker verder van mijn meissie genieten.

p.s. ik kreeg net de grootste stralende lach van haar die ik tot nu toe heb gehad

groetjes Kruimel

 
 
Hoi,

gelukkig maar dat je weer helemaal gerust bent gesteld. Ik kan me voorstellen dat je ervan schrok. Het is toch jullie eerste kindje en je moet het allemaal nog ontdekken. ik zeg weleens dat we onze oudste hebben om te oefenen en zo voelt het ook.

Groetjes van marloes
 
Terug
Bovenaan