Maandelijkse kosten baby

<p>Hoi allemaal, </p><p>Ik heb hier al eens een topic over gelezen en deze net nog even teruggelezen, maar hier staan vooral tips in voor kosten die voor het kind er is gemaakt moeten worden. Alles (meubels, kleertjes, Verzorgingsproducten) voor de eerste periode heb ik (gelukkig met veel hulp van mijn familie) al, maar nu vroeg ik me af wat je ongeveer gemiddeld kwijt bent aan de verzorging/kleding van een baby? Ik word alleenstaande moeder en zal het met niet heel veel geld moeten doen. Tips om te besparen weet ik, en doe ik ook, maar nog maak ik me al een beetje zorgen. Kan ook totaal geen inschatting maken wat je maandelijks kwijt zal zijn (zal ene maand ook meer zijn dan de ander en de eerste periode groeit een kindje natuurlijk snel dus zou je vaker kleding moeten kopen) en vroeg me af wat jullie gemiddelde is het eerste jaar?</p><p>Hoor het graag! </p>

Met name luiers zijn hier de grootste kostenpost. Zo'n 8 luiers per dag a 15 cent per luier. Ongeveer 35 euro per maand.
Als je borstvoeding geeft heb je daar geen kosten aan, anders ben je daar ook wel 30 euro aan kwijt. 
https://www.24baby.nl/baby/sparen/kosten-baby/

Ik ben gemiddeld €250 kwijt per maand. €70 voor de voeding, nutrilon a €15 per pak en mineraalwater. €145 eigen bijdrage kinderopvang en de rest luiers/billendoekjes.
Speentjes/kleding/verzorgingsproducten/speelgoed etc koop ik meestal 1x in de zoveel tijd dus heb daar geen schatting van.

Kan de vader van de baby of zijn familie niet af en toe helpen?? Sterkte meid

Ik koop de luiers in de aanbieding bij de kruidvat. Geef flesvoeding en dat is ook van t kruidvat merk; is hetzelfde als nutrilon. Heb t vergeleken met de voedingsvergelijker. Doekjes ed ook in grootverpakking, vaak goedkoper. Je hebt die op=op shops die vaak mooie aanbiedingen hebben.
Hapjes ed maak ik vers en vries ze in. Zo gooi je amper wat weg. Fruit en groente op de markt of aanbieding.
Kleding bij de Hema in de aanbieding. Ik heb net een zomergarderobe gekocht 88 euro, meneer was uit zn kleding gegroeid. Verder kan je op marktplaats vaak goedkoop veel kleding kopen in de maat die je nodig hebt.
Ik heb nu ongeveer 5 luiers pd nodig. Is 150st pm, zijn 2 pakken(maat3) dat os pngeveer 20euro. Voeding 4x6schepjes= 24 pd is ongeveer 4pakken voeding a 7€=28euro. 1 pakje jhbpm is 5euro. Zeg 2 pakjes billen doekjes, 3 euro. Je kan namelijk ook de billen schoonmaken met een washandje als ze geplast hebben. Schampo ed gaat niet hard, ik heb net een nwe fles gekocht. De 1e heb ik 4mnd mee gedaan. Ik kom op ongeveer€52 pm.
Maar mijn kleine krijgt nu 4 flessen van 180+6 en 1.5 schepje jhbpm. Reken op ongeveer 60euro. Er valt weleens een flesje, of je gebruikt meer doekjes oid.
Kijk of je een luierpas bij je gemeente kan aanvragen, scheelt grijze container kosten. 
Wehkamp heeft ook vaak luieraanbiedingen. Je hebt een site waar je alle luieraanbiedingen kan vinden, even googlen. Ik heb hem opgeslagen in mn favorieten en zit nu op mn telefoon. 
Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Succes

Veel ouders denken er niet aan maar wijzig ook je inboedelverzekering, je bent nu met meerdere in huis. Reisverzekering, ziektekosten, uitvaartverzekering, inzittendenverzekering van je auto ed.

Je kunt het een beetje zo gek maken als je zelf wilt denk ik.. mijn kindje is nu bijna 4 maanden en alles deels uit financiële overweging maar vooral omdat ik graag zo natuurlijk en zo min mogelijk milieuvervuilend ouderschap nastreef gebruiken we:
wasbare luiers (1x aanschafkosten van ong €150 van 1 maand tot 9 kilo, daarna opnieuw ongeveer €60 schat ik) billendoekjes heb ik zelf gemaakt, was zeker niet ingewikkeld en ik denk dat het me €5 gekost heeft met restjes. Die gebruik ik gewoon en was met de luiers mee.
borstvoeding, ik kolf af en toe een beetje met de hand voor eens een keer een flesje maar verder is hij tot nu toe altijd bij me in de buurt. 
Verzorgingsproducten gebruik ik heel basic, een zeepje zonder parfum ed, bio hoeft niet duur te zijn, doe ik super lang mee. Fysiologisch serum doe ik niet, gewoon uitgekookt water voor oogjes schoonmaken ed. 1 keer een beetje ontsteking gehad, schoongemaakt met moedermelk en volgende dag weer perfect in orde.
Kleertjes hebben we nu nog veel cadeautjes, mijn moeder maakt veel, ik deel met vriendinnen, ik koop tweedehands, misschien zo’n €10 per maand sinds z’n geboorte, maar dat is ook omdat ik dat echt leuk vind. Van luiers kopen zou ik denk ik minder happy worden. Ik heb echt meer dan zat kleertjes voor m trouwens maar het is allemaal zo leuk.. ?
Dus, eerlijk gezegd, per maand, geen idee, maar heel erg weinig in elk geval. Volgens mij worden we als ouder af en toe behoorlijk gek gemaakt met dingen die je ab-so-luut móet hebben.. We grappen weleens dat we er nog wel 3 kunnen nemen. Mijn vriend zegt dat de enige extra “vaste last” mijn giga eetlust is haha.
Ik wens je veel succes en laat je niet gek maken, er is meer mogelijk dan je denkt met weinig middelen! En wat goed dat je veel hulp van je familie hebt. 

Wij gebruiken flesvoeding van de Albert Heijn huismerk. Kost €6,67 per pot. In de eerste weken deden we hier ruim een week mee, na een poosje precies een week (omdat ze natuurlijk meer gaan drinken op den duur), maar nu is m’n dochter 6 maand en krijgt ze nog maar 4 flesjes op een dag. Nu doen we een week met een pak. 
Billendoekjes koop ik vaak bij de Etos, in de aanbieding. Vaak hebben ze een 1+1 gratis actie of een doos kost maar €5. Dan krijg je 6 pakjes billendoekjes. Ik hou niet echt bij hoe lang we hier mee doen, maar volgens mij wel aardig lang. 
Luiers koop ik ook altijd in de aanbieding. Ligt een beetje er aan waar. Op Luierinfo kan je de aanbiedingen per merk checken. Ik heb onlangs bij de wehkamp voor €28 een maandbox gekocht, luiers maat 2. Dit zijn 240 luiers, maar we verbruiken max 6 luiers per dag, wat uiteindelijk neerkomt op 168 luiers. Wij doen dus veel langer met een maandbox. Kruidvat/Etos hebben ook regelmatig goede acties met huismerk luiers en die zijn net zo goed als Pampers bijvoorbeeld.
Kleertjes koop ik heel veel bij de Hema. Regelmatig hebben ze daar kleertjes afgeprijsd. Vandaag bijvoorbeeld nog een jumpsuit gekocht die was afgeprijsd van €14 naar €5. Rompertjes vaak ook in de aanbieding, vaak met stapelkorting. Heb nu 2x rompertjes gekocht, 4 + 3 gratis. Zeeman heeft ook regelmatig leuke kleertjes en niet duur. 
Hapjes maak ik meestal zelf, maar koop ook regelmatig potjes. Vaak is er wel wat afgeprijsd bij mijn supermarkt naar €0.50 cent of ik koop het in de aanbieding.
Shampoo en dergelijke doe ik erg lang mee. Van kraamvisite erg veel gekregen en ben nog steeds met de eerste fles shampoo bezig. En dat terwijl m’n dochter toch 2/3 keer per week in badje gaat. 

Terug
Bovenaan