Maandelijkse kosten baby

Hi, eens per drie maanden heeft ze nieuwe kleding nodig, ik ga dan naar primark daar hebben ze echt schattige dingen voor meisjes. Ben meestal ongv 100€ kwijt. Ik geef flesvoeding nutrilon ongv 2 potten per week dus 8 per maand is 8x15=120€ pm en luiers koop ik van kruidvat ongv 26€ pm dus maandelijks iets meer dan 140 euro. Verder qua speelgoed koop ik af en toe iets nieuws laten we zeggen 20 tot 40 eur per maand maar soms koop ik ook een maand geen nieuw speelgoed. Ik verkoop ook veel oude kleding van haar weer door, en ook speelgoed waar ze op uit is gekeken verkoop ik weer. 

Hi! 
Ik las dat de kosten van een eerste kind het eerste jaar gemiddeld 9.945 euro zijn, dus dan kun je berekenen wat het per maand kost. Natuurlijk kun je het zo gek maken als je zelf wil :) 
https://mybabywatcher.com/de-kosten-van-een-kind/ 

Ik heb helaas de duurste voeding ivm koemelkallergie en lastige verzekering, maar als je geen borstvoeding geeft is een goedkope babyvoeding net zo goed als nutrilon oid. Mijn vader maakt babyvoeding en in principe is Albert Heijn merk net zo goed als nutrilon of hero. Babyvoeding voldoet aan hele strenge eisen en daar gaan ze niet makkelijk mee om.
Qua luiers zijn die van de etos kwalitatief en goed als pampers en op kleertjes.com heb je altijd kleertjes met kortingen.

Denk dat ikzelf wel op 500euro per maand uitkom maar dat is meer mijn eigen schuld en een dubbel inkomen natuurlijk.

Terug
Bovenaan