Maar 1 keer slapen overdag en school....

A

Anoniem

Guest
Hoi mama's met ook schoolgaande kids..

Lieve geeft aan zo langzaamaan naar een keer slapen te gaan overdag.
Al zitten we overdag met de schooltijden!!
Ik vind slapen van 1 tot 3 wel erg weinig..Ze sliep altijd twee keer dik 2 uur nl..
Hoe doen jullie dat?
Ik vind laten liggen thuis geen optie nl!!
Gr Rina

Ik zit hier natuurlijk niet met een ander kind dat naar school moet maar Marissa slaapt al een paar weken maar 1 keer. Dit kan alles zijn tussen de 1.5 en 3 uur. Marissa is nu 16.5 maand. Thuis laten zou ik ook echt nooit doen. Als er ooit iets gebeurd vergeef je het jezelf nooit meer

Hoi !
Ja, als Lieve in het weekend 1 keer slaapt, is het zo van 12 tot half vijf!!
Maar omdat de school om kwart over drie uit gaat, moet ik haar wakker maken..hoe sneu dan ook..
Ik weet zeker dat als ze maar 1 keer kort kan slapen, het niet genoeg is..
Dacht zelf om 13.00 tot 15.00 en dan maar kijken of ze om 17 uur nog heel even gaat liggen voor het eten?

Gr Rina

Hoi Rina

Wij doen het al vanaf de zomervakantie met 1 slaapje per dag.En inderdaad tijdens de schooltijden.Joyce was daar heel snel aan gewend.Woensdag (en bij ons vrijdag)middag zijn de jongens thuis en dan mocht Joyce uitslapen.Nu komt er van uitslapen niet zoveel meer en komt ze er altijd om een uur of 3 uit.

Misschien kun je je andere kids met iemand anders mee naar huis laten komen.
(weet niet of het ver weg is) of ze misschien een keer over laten blijven zodat het middagslaapje iets eerder kan beginnen.

Succes Jessica

hoihoi,

levi slaapt ook 1 keer en meestal van 12.00 - 16.00 en als hij om 16.30 nog niet wakker is maak ik hem wakker.
Op donderdag kan ik om15.00 de babyfoon bij de buren leggen als ik de oudste 2 haal en op woensdag leg ik levi om 12.45 op bed als ik de andere heb gehaald. Als het niet uitkomt lqaat ik hemook wel eens liggen als ik de oudste haal. Ik ben 5 minuten weg en hij heeft zijn slaap zo nodig.

groetjes chimene

Hai,

Lindy slaapt al een poosje maar 1x per dag...

Om half 12 gaan we aan de boterham en daarna naar bed. Dus rond 12u en dan tot 2u half 3.

Ze 'mag' van ons niet langer dan 2-2,5 u slapen anders zitten we met de nacht...

Ik maak haar dus altijd wakker, en ze wordt daar absoluut niet sago van gelukkig!!

Succes met het juiste ritme vinden!
Sannemams

Hoi,
Mijn jongste dochter slaapt al een hele tijd maar 1x per dag en dan nog max 2 uur, dus heb met lichte mate van jaloezie jouw verhaal gelezen, hahah! Ze is nu bijna 20 maandenen heel soms slaapt ze langer als ik de oudste moet halen en dan ik het sneu om haar wakker te maken maar ook ik laat haar absoluut niet alleen thuis.
Zij slaapt van 13.30 tot 15.00 en kan er ip wel goed mee door, maar soms merk je dat ze niet is uitgeslapen.
Maarwil jouw kleinste dan niet in de ochtend nog even een tukkie doen? Of lekker wandelen in de wagen in de relax-stand? Dat doe ik soms ook wel eens als ze moe is maar nog moet wachten met slapen...
Succes

Hee hoi,

Alice slaapt ook al heel lang maar 1 slaapje meer op een dag en ben al lang blij als dat van 1 tot 3 is.
Sochtends is ze om 9 uur nog wel eens wat hangerig maar dan gaan we gewoon even naar buiten en in de wandelwagen, daarna is ze er dan weer helemaal door.

Groetjes Alberdien

Terug
Bovenaan