hoi,
Toevallig had ik het hier laatst met een vriendin van mij over, die hebben ook bewust ee kind.zij voeld ook dat ze zich constant moest verdedigen, toen zei ik tegen haar , mensen hebben altijd wat te zeuren , zo wisten mijn man en ik vanaf het begin dat we graag 3 kinderen wilde, nu ik zwanger ben van de derde, krijg ik vaak de vraag , waarom je hebt toch al een jongen en een meisje,of nou dan moet je ook een vierde want nu heb je een oneven aantal en dan hangt er altijd eentje buiten,en dat os onzin ik kom zelf ook uit een gezin van 3 en er is nooit een buitenstaander geweest, wat ik eigenlijk wil zeggen ,STOP met jezelf te verdedigen het is jullie leven jullie kind en als jullie het graag bij die ene willlen houden ,moeten jullie dat vooral doen, en als iemand daar wat over te zeggen heeft ,laat ze praten ,want dat zijn waarschijnlijk de mensen die zich wel altijd laten leiden door opmerkingen van anderen en dus geen eigen keuzes durven te maken.
ik ben in ieder geval gestopt met mezelf te verdedigen,(mijn man komt uit een gezin waar de vrouw toch echt wel een carierre moet hebben,iets wat mij niet intereseerd ,ik ben huisvrouw en graag bij mijn kinderen en heb me daar lang voor verdedigd)en leef me leven zoals ik dat wil, en uiteindelijk zijn ze gestopt met hun gezeur gewoon omdat het geen zin had.
dus wees gelukkig straks met jullie kindje en wees blij dat jij teminste wel weet wat je wil
groetjes saskia