maar helaas geen hartactie....

Hoi Marije,

Allereerst sterkte meid. Wat erg he als je dat te horen krijgt. Wij kregen het afgelopen donderdag te horen en te zien. Geen hartactie!   Ik was 9en halve week zwanger maar het kindje was al gestopt met 7weken en 4 dagen. Dus het zat al bijna 2 weken zo in mij zonder dat ik het had gemerkt. Je lichaam denkt gewoon dat je nog zwanger bent. Vals he! Maar ik vond het juist helemaal niet erg dat het er nog zat...ik wilde het helemaal niet verliezen of weg laten halen of wat dan ook....ik was overompeld erdoor dat het niet meer leefde en wilde het juist vasthouden. Maar goed...ik had al op de dag van de echo bloedverlies en buikpijn. Het is die dag snel doorgezet. Ik heb n heftige miskraam gehad met veel pijn en veel bloedverlies.

Mijn vk was heel erg lief en zei dat het totaal niet uitkmaakt dat het kind er nog wel 10 dagen zou zitten. Het is toch het beste als de natuur het zelf regelt. curretage kan ernstige gevolgen hebben voor een eventuele volgende zwangerschap en dat wilde ik zowiezo niet. Tenzij je echt geen keus hebt natuurlijk. Ik vond het wel best en wilde het gewoon op zn beloop laten. Het kindje zat er al 2 weken op deze manier en dat heb ik niet gemerkt dus wat langer had ook niet uitgemaakt. Uiteindelijk gaat je lichaam het er toch wel uitwerken. Het lijkt me alleen wel lastig idd als je weet dat het er zit (in jouw geval) en je lichaam doet er nog niets mee. Dan kan wachten wel vreselijk zijn he. Bij mij ging het in een moeite door met de miskraam dus ik was er toen ik het eenmaal wist heel snel vanaf ook.

Ik wens je wijsheid en sterkte!

Liefs en groetjes

Petra

Vanochtend gesprek met de gyn gehad.... een week verder alweer na de echo....
Ook nu weer een echo gehad, want hij wilde het zelf ter controle ook zien. En tja natuurlijk nog steeds geen hartactie, maar het kindje bleek wel iets groter/ouder te zijn... oké 2 daagjes (9 weken en 4 dagen) maar toch... het lag nu echt met de rug/het hoofd richting beeld en was doordoor minder herkenbaar als kindje voor ons, maar wel beter op te meten. Achteraf was het dan dus echt net overleden toen we de eerste echo kregen (ik ging toen uit van 10 weken en een dag...).

Vond het ergens nog wel een geruststelling ook om het nog een keer zelf te hebben gezien dat er geen hartje klopt.... oké een wonder was leuker geweest, maar daar hadden we geen rekening mee gehouden hoor.

Heb wel gekozen uiteindelijk voor een curretage.... dat kan echter pas maandag, dus dat is nog 5 dagen verder en wie weet wat er tot die tijd nog gebeurt van zichzelf al voel en merk ik nog steeds niks. Vind afwachten tot op zekere hoogte idd het meest logische/ natuurlijke, maar dan is het bijna 2 weken nadat we het gehoord hebben en het begint op te breken. Ben niet zo enorm afwezig als de eerste 2/3 dagen, maar de kinderen hebben ook recht op de aandacht  die ze nodig hebben  EN de jongste is bijna jarig.... ik wil niet dat nog midden in het fysieke deel zitten...

Nog 5 dagen om te kijken of mijn lijf het toch zelf door gaat hebben en anders maandagmiddag naar het ziekenhuis terug.

groetjes,
Marije

Hoi Marije,

Jammer dat er nog geen schot in zit he. Ik heb daarnet geteld en het duurde bij mij dus 15 dagen voor het begon en op dag 17 was het vruchtje er uit gekomen dus he. Bij elkaar ook lang genoeg maar ja ik wist het niet al die tijd en dat scheelt de helft.

Sterkte nog en succes!

Liefs Petra

Bij mij heeft het denk 4a5 weken levenloos in mijn buik gezeten. Merkte wel dat ik me minder zwanger voelde en later stond mijn buik niet meer zo strak. Veel sterkte, die tijd van afwachten vond ik ook slopend

He Marije,

Heel erg veel sterkte gewenst. Wat zit een mensenlichaam toch vreemd in elkaar he? Ik hoop voor je dat je er snel vanaf bent (uit zichzelf of dmv curettage) zodat jullie dit verlies kunnen verwerken. Heb zelf de ervaring dat dat pas echt lukt als het vruchtje uit je lichaam is. Hopelijk is dat snel, zodat jullie daarna weer richting toekomst kunnen gaan kijken.

Nogmaals veel sterkte gewenst in deze moeilijke tijd.

groetjes,
Dionne

Terug
Bovenaan