Maart 2006

Hallo! sinds 3 dagen weet ik dat ik zwanger ben...voor de eerste keer!! Kan het nog steeds niet geloven en net als de rest ben ik bang dat er toch iets mis gaat. Ik ben volgens predictor.nl uitgerekend op 30 maart 2006.

Hoe erg is het als je toch wel wat wijntjes hebt gedronken?? Ik wist natuurlijk nog niet dat ik zwanger was en heb flink van de zomer genoten met biertes en rosétjes op het terras enzo..voel me zo schuldig als ik er nu aan denk. Maar goed, ik ben al 6 maanden helemaal gestopt met roken en ik eet gezond. Weet iemand of alcohol in de eerste 5 weken heel erg schadelijk is? En op wat voor manier??

Grtz, Juul
 
Hoi Juul

Allereerst van harte gefeliciteerd met je zwangerschap.
Ik denk niet dat er veel schade is aangericht hoor. Zeker de eerste 4 weken niet. Ik zou mij daar niet te druk om maken.
Wat goed van je dat je gestopt bent met roken. Petje af hoor.
Ik heb er zelf wat problemen mee. Ik beperk het natuurlijk wel tot hooguit 3 a 4 sigaretjes per dag. Ik weet dat het slecht is, maar het lukt mij echt niet om te stoppen. Mijn bloeddruk stijgt als een gek omhoog, tsja en dat is helemaal slecht voor de zwangerschap. Op advies van de gyneacoloog mag ik dan wel iets blijven roken. Liever zo min mogelijk.

Slik jij al vitaminen? Ik slik Gravitamon. Daar zitten alle nodige vitamine in e.d. Voor de zwangerschap slikte ik al bijna 2 jaar foliumzuur. Dat zit ook in Gravitamon.

Heb je verder nog last van verschijnselen?
Ik ben 1,5 week heel erg moe geweest en misselijk, maar nu is dat allemaal over. Ik heb nog wel last van mijn borsten.

Ik heb vandaag een echo gehad. Een kloppend hartje gelukkig. Ik ben vandaag precies 7 weken ver.

groetjes Linda
 
Hoi, ik ben Ellen en uitgerekend op 18 maart 2006. Nog geen bezoek aan de verloskundige gehad, dus dit is de "gokdatum" voorlopig.

Maak je niet druk om het drinken, de eerste 4 weken na de bevruchting is er nog nauwelijks contact tussen jouw bloedbaan en de embryo, waarschijnlijk juist omdat je dan vaak nog niet weet dat je zwanger bent en dus nog niet je leefpatroon kan aanpassen. Die paar drankjes maken dus niet uit.


 
Hoi Linda,
fijn dat je durft toe te geven dat je nog een enkel sigaretje rookt, ik moet helaas bekennen dat ik dat ook doe. Ik ben abrupt van 20 naar 1 gegaan toen ik erachter kwam dat ik zwanger ben, maar die laatste lukt niet om niet te nemen. Ik voel me er vreselijk schuldig over, ben nu 8 weken zwanger en las dat juist in de 8e week het erg schadelijk is om te roken en te drinken.
Veel verschijnselen heb ik niet, wel pijnlijke borsten maar nauwelijks misselijkheid. Voel me wel erg opgeblazen, mijn broeken zitten strak.
 
Hallo maart mama's,
Mijn naam is Jolanda en ik weet sinds 5 juli dat ik zwanger ben. Het is ons eerste kindje! Geweldig. De uitgerekende datum is ws 12 maart. Maandag 15 aug is de eerste echo, daar verheug ik me erg op, maar ik vind het ook spannend.
Ik ben behoorlijk misselijk de hele dag, en erg moe, maar als het goed is is dat met week of 2 over! Hoera! Leuk om een ieder zijn verhaal te lezen, dat is toch waar je beetje naar op zoek bent, herkenning. Een heerlijke tijd, maar ook best onzeker. Ik wens iedereen een goede zwangerschap toe, en wie weet kunnen we elkaar via deze site beetje blijven volgen.
Groetjes, Jolanda
 
Terug
Bovenaan