Maart08 mama's, hoe gaat ie???

Hoi mede-mama's!

Allereerst:"Roos: van harte gefeliciteerd met je nieuwe zwangerschap! Volgens mij ben je de eerste van "onze" maand. Ik hoop dat alles goed gaat en laat af en toe even wat van je horen.

Leuk om van iedereen te lezen hoe ver de kleintjes zijn met hun ontwikkeling.
Hier gaat ook alles goed, Isabelle is bijna 5 maanden oud, want ze werd pas op 5 april geboren.

Ze rolt van rug naar buik en heel soms ook weer via de andere zijde terug, maar vaak heeft ze zoiets van: als ik ga gillen, komt papa of mama wel en die draait me dan wel...
Ze maakt al aanstalten om te gaan kruipen (ze gaat de hele box rond), dus aankomend weekend gaan we eerst maar eens als baby over de vloer om te kijken wat er opgeruimd en beveiligd  moet worden!
Ze krijgt nog geen fruit- of groentenhapjes want  we willen daarmee wachten tot 6 mnd wegens de allergieën die bij zowel mij als mijn vriend voorkomen.
Ze kletst de hele dag door, slaapt goed en vindt het heerlijk om samen met mij in het grote bad te gaan.
Kwijlen doet ze al maanden, maar er komt echt nog niets door...

Ik ga zo even een nieuw topic openen, want ik heb een aantal vragen aan alle mama's, dus lees ook mijn topic nog even.

Liefs Monica, trotse mama van Isabelle (05-04-2008)

hoi hoi.hier gaat ook alles goed.nicky is van 3 maart 08.ze is vorige week ff tussen door naar het cb geweest om te meten en wegen.ze is nu 67,5 cm en weegt 7310 gr.bij de geboorte was ze 47 cm en 2450 gr.ze eet nu ook lekker groente en fruit hapjes.slapen in de nacht doet ze erg goed.overdag wil ze wel eens wakker blijven.we zijn van het weekend naar centerparcs geweest en weer heerlijk met nicky in het water geweest.draaien  op haar rug gaat erg goed ,anderssom nog niet.ook wil ze graag zitten.ze is bijde fysio geweest voor een voorkeurshouding naar rechts,maar dat gaat nu ook een stuk beter.we hebben een lief en tevreden   meisje.groetjes,karin

Hoi,

Hier nog een maart mama. Roos gefeliciteerd meis!

Hier gaat alles ook heel goed. Myrthe (5,5 maand) is een nieuwsgierig meisje, wat je aan alles ook merkt.
Ze lacht naar iedereen en volgt iedereen met haar ogen. Ze rolt van rug naar buik en andersom hoewel ze graag op dr buik ligt. Dr voeten kent en proeft ze regelmatig en ook is mijn woonkamer niet veilig meer voor ons meisje. Ze tijgert er lustig en hard op los en zit ook al op handen en knieen dus het echte kruipen gebeurt ook al bijna.
Soms zit ze ook al opdr kontje, maar steunt dan nog wel op dr handjes, ook het zitten al flink aan het oefenen.
Sinds ze vooruit komt is ze een stuk rustiger en vrolijker, ze kan nu eindelijk onderzoeken wat ze ook ziet. Zelfs mn tenen zijn niet veilig meer hihi.
Ze kletst, blaast (vooral dr eten en speen haha) en gilt heel hoog (mn arme oren).

Ze eet al fruit en groente en liga. 'Savonds ook in dr laatste fles een beetje rijstebloem. Fruit en groente gaan er beter in dan dr fles, dus dure boodschappen haha.

We hebben haar zelf gemeten en kwamen uit op 67 cm en gewogen met en zonder haar op de weegschaal en toen kwamen we op 6,5 kilo uit. Maar precies weten we dus niet. Over 2 weken weer naar het consultatiebureau.
Hier dus geen dikkertje maar een fijn poppetje die twee maanden jonger wordt geschat haha.

Ik vind het heel leuk om te lezen hoe het met iedereen gaat. En wat gaat het snel he?

O ja Myrthe kwijlt al heel lang heel veel, maar nog helemaal niks te ontdekken.....

Liefs Reneke en Myrthe

Wat leuk om weer effe van het 'ouwe clubje' te horen!
Roos, echt leuk dat je weer zwanger bent. Is het wel goed te combineren met je kleine meid?
En wat kunnen sommige baby's al veel. Leah draait nog maar net op haar buik, haha, dus de eerste pogingen tot kruipen, dat zal nog wel eventjes duren..... Hoewel, je weet maar nooit.
Hoe zwaar Leah is, dat weet ik eigenlijk niet, moet pas over 2 weken naar consultatieburo en ben er al een tijdje niet geweest. Dus wel erg benieuwd hoeveel ze weegt en lang is. Maar dat zal wel goed zijn, want mevrouw heeft een lekkere onderkin.
Ook hier veel kwijlen en alles in de mond steken! Enne..... de kinderwagen opgeruimd inmiddels, daarin lag ze zo'n beetje klem..... nu de wandelwagen in ligstand. Leah vindt het prima, want nu kan ze veel meer om zich heen kijken.

Leuk hoor om te lezen hoe het met alle, inmiddels niet meer zulke kleintjes gaat!!
Roos gefeliciteerd met je zwangerschap, geniet ervan! Een tweede zwangerschap vliegt zoveel sneller voorbij als een eerste! En helaas de tweede babytijd ook!!

Met Emma gaat alles goed!   Ze is nu 5,5 maand. Ze heeft 6 weken lang een pavlikbandage gehad omdat ze heupdysplasie had. Maar vorige week kregen we het grote en vooral verrassende nieuws dat alles helemaal in orde is en dat we zelfs niet voor controles terug hoeven komen. Dus wij waren helemaal blij en zijn gelijk naar de winkel gegaan om broekjes voor ons meiske te halen, want dat wou toch echt niet over het spreidbroekje heen.
Emma heeft qua ontwikkeling 6 weken stil gestaan, ze had gewoon geen zin om met dat ding moeite te doen. Maar maandag kreeg ze 'm af en dinsdag rolde ze van buik naar rug en woensdag van rug naar buik. Dus de schade heeft ze gelijk maar even in gehaald. We waren supertrots op d'r! Ook wil ze niet meer liggen als je haar op schoot hebt, ze zit alleen maar rechtop, als je haar neerlegt wurmt ze net zolang tot ze weer rechtop zit. Je voelt ook elke dag weer dat ze wat steviger zit. Haar broer zat met 6 maanden, als zij zo doorgaat dan duurt het ook niet lang meer. Dat zal ik wel fijn vinden, want dan kunnen we weer op de fiets! Met de fijne motoriek en de ooghandcoordinatie gaat het heel goed. Ze zit aan de kleinste dingetjes te friemelen en als ze iets wil pakken gaat het ook altijd goed, direct naar de mond, heel grappig.
Afgelopen zondag zijn we voor het eerst met haar en haar grote broer Tijn naar het zwembad geweest, Emma vond het heerlijk. Ze heeft relaxed om zich heen zitten kijken en spartelen met d'r benen. Dat gaan we dus vaker doen!!
Ook klets en lacht onze meid wat af! Wie er ook tegen haar praat je krijgt gelijk een grote lach toegeworpen. Ze heeft nu ook het bellen blazen met speeksel ontdekt, alles zit onder de sputters! Grappig is wel dat Tijn tegenover haar gaat staan en net zo hard mee doet, ze hebben dan samen de grootste schik en regelmatig de slappe lach. Die twee zijn echt dol op elkaar. Als Emma hem niet ziet draait ze net zolang dat ze zo ligt dat ze 'm wel kan zien. En Tijn zingt altijd een liedje voor haar als ze gaat slapen en brengt haar regelmatig een kus en een knuffel. Als ze huilt (ja dan smelt mijn moeder hart) dan gaat hij snel naar haar toe en zegt: Stil maar meisje, ik is bij je..komt allemaal goed. (dan ben je bijna 3 en al zo zorgzaam ;-) )
Zondag zijn we begonnen met het introduceren van groente. Tot nog toe kreeg ze alleen maar borstvoeding, omdat ze beslist niet uit de fles wil drinken, is overstappen bijna niet moglijk. Ze vond  de bloemkool  heerlijk, haar mondje bleef maar open gaan en ze trok een paar keer zelf de lepel naar binnen.  Wat haar betreft kreeg ze veelste weinig, dus gisteren kreeg ze een paar happen meer. En vanavond voor de laatste keer bloemkool en dan maar eens aan de brocolli beginnen.  De tanden lijken er aan te komen, al kwijlt ze al wel een maand of 2 flink, je ziet nu toch echt dat haar kaak is opgezwollen en van die glazige strepen op d'r onderkaak, ik ben benieuwd hoelang het nog gaat duren.
We hebben al heel wat fases afgesloten, ze is uit de wieg en de kinderwagenbak, omdat zo door de pavlik niet meer in beide paste in de breedte. Dus ze wordt toch echt wel een grote dame. Sommige fases gaan dan ook wel met wat moeite voorbij, wij willen niet nog een kindje, dus is het opbergen nu definitief. Ze wordt me eigenlijk wel een beetje te snel te groot. Een half jaar alweer, pfff, voor je het weet zit je d'r eerste verjaardag te vieren!

Geniet allemaal lekker van jullie kleine kruimels!!
Groetjes Kirsten

Hey Kirsten, wat goed dat Emma haar beentjes helemaal in orde zijn. Wat grappig dat ze direct alle ontwikkeling gaat inhalen door zo snel te gaan draaien.... Leuk he, van die 'gewone' broeken kunnen kopen?
Het gaat inderdaad reuze hard met die 'kleintjes' van ons. Gisteren zei iemand nog tegen mij: 'ach, wat nog een kleintje', terwijl ik juist vind dat ze een beer van een meisje wordt, haha.

Hoi meiden,
Nou en dat was het zwangere leventje dan al weer....
6 Weken en vanmorgen is het misgegaan...een miskraam....
Had deze week al veel last van krampen, voelde niet goed aan...en gisterochtend stond ik op, heel gek, maar ik zei tegen m'n man dat het aanvoelde alsof ik weer 'in m'n eentje' was.Opeens was het zwangere gevoel weg en vanmorgen was daar het gevolg van te vinden...
Het is m'n 3e miskraam, maar moet hoe dan ook nog flink janken, bah wat kan moeder natuur toch gemeen zijn af en toe....
Nu weet ik dat wij tot nu toe altijd binnen 1 maand zwanger zijn, maar die gedachte dat het vast wel weer eens gaat lukken maakt me nu niet vrolijk....
Ga maar een weekendje huilen en hoop maandag alles weer wat rooskleuriger te zien, dank trouwens voor jullie felicitaties allemaal.
Groetjes Roos.

Terug
Bovenaan