maat kleertjes

Hoi,

Welke maat kleertjes heb je nou eigenlijk nodig? Op al die lijsten in de boekjes staat het ook anders. Is maatje 56 klein als je een groter kind krijgt? Ik wil ook niet al te veel kopen, want meestal krijg je nog een hoop als het kindje geboren is. Hoeveel heb je nodig?

groetjes
Jadeje

Hoi hoi,

Wat je het beste kunt doen is op de site van prenatal kijken daar hebben ze een lijst van wat je zoal nodig hebt!!! Sommige dingen vindt ik overdreven maar goed het geeft wel duidelijk aan wat je nodig hebt!!!
Succes!!!!

Liefs Sandy 21wk en 1dag

Ook ik zou graag willen weten wat voor een maat je nu precies nofig hebt, want op ieder lijstje staat weer iets anders. Wel vind ik dat de maten soms wel juist heel groot of klein uitvallen.
Ikzelf heb nu 1 pakje maat 50, 1x maat 62 en rompertjes 2x maat 50-56 en maat 4x62-68. Ook heb ik een  vestje maat 56. Wij krijgen de kleine in de winter, wat zou ik nog bij moeten halen?

Groetjes suzanne

Hoihoi,

Ik moet eerlijk bekennen dat ik al een hele stapel kleertjes heb liggen . Vind het allemaal zoooooo schattig dat ik er elke keer weer intrap en een leuk pakje of jasje koop.
Ik heb nu een paar  pakjes (2 geloof ik) in maat 50 en de rest allemaal in maat 56. (inclusief zijn eerste winterjasje, hihi)
Heb me wel voorgenomen om vanaf nu alleen nog maar maat 62 en hoger te kopen, omdat ik het zonde zou vinden als de kleine dingetjes maar 1 keer of zelfs nooit draagt.

Groetjes, 10e

Hai dames,

Rompers verslind je veel en zelfs een 7 ponder past in de meeste maten 50 dus in 50/56 zeker iets van 8 rompers kopen voor de 1e start.   Een vestje voor de koude dagen binnen en een wikkeldoek is een aanrader. Je verschoond een paar keer per dag kleertjes met al het gespuug en gepoep als het meezit.. De ene maat is de andere inderdaad niet. Hema valt GROOT en daar kun je rustig maat 50 nemen. Noppies valt klein, prenatal normaal enz. Vraag maar raak als je nog iets wil weten. Mijn 1e is pas net een jaar geworden...

x ing

Ha dames !

Ook hier iemand met ervaring.. (dec 2006) Ik had zelfs  1 setje maat 48 en mn zoon 3140 gr heeft dat de eerste twee weken veel aangehad. Maat 50/56 is perfect. Ben best een HEMA fan.
Ik heb voor in huis veel badcapes gebruikt om de kleine in te wikkelen en die gebruik ik nu nog als handdoek bij het zwemmen.
Ik ben niet van de lijstjes uit de boeken en tijdschriften. Veel daarvan had ik niet en zou ik ook niet gebruiken. Ik heb duidelijk tegen mijn kraamvisite gezegd wat ik graag wilde hebben.

Trouwens maat 68 had mn mannetje pas aan met een maand of drie/vier.
Volg je gevoel. Gooit je man iedere avond een wasje in de trommel, dan heb je minder nodig, dan wanneer je alleen in het weekend wast. Het is maar waar je je zelf prettig bij voelt.
Veel succes ermee!
Groetjes Antoi

Hallo,

Ik ben nu zwanger van mijn 4e kindje dus ik hoef niks meer aan te schaffen maar ik weet nog heel goed dat ik zwanger was van de eerste en dat ik met hetzelfde probleem zat. Ik heb toen een stuk of 4 pakjes gekocht in maatje 50/56 en drie pakjes in maatje 62. Toen Jamey werd geboren was hij zo klein dat maatje 44 nog aan de ruime kant was. Ik weet nog heel goed dat ik de pakjes heb gekocht bij de goedkopere zaken zoals bv de hema, de zeeman, de wibra en henk ten hoorn. De kleine draagt de pakjes ongeveer 1 maand en dan is het alweer te klein. Bij een jasje kan je er op letten of je de mouwen kunt omslaan, dan heb je er langer plezier van. Over de boxpakjes deed ik altijd een paar sokjes als ze aan de ruime kant waren. Verder heb ik na de bevalling nog genoeg kleertjes gekregen. Mensen vinden het op de één of andere manier heel erg leuk om sokjes te geven. Ik heb zoveel sokjes liggen voor de baby dat ik er wel een winkeltje van kan opzetten. Het is al eerder gezegt maar van rompertjes kun je niet genoeg hebben. De goedkopere rompertjes krimpen en trekken scheef (het is maar een tip)
Ons derde kindje was een 8 ponder maar had gewoon maatje 50 aan.

Petra

Hoi,

Bedankt voor de tips, daar kan ik zeker iets mee. Ik heb al eens een beetje gekeken voor jasjes, maar die zien er allemaal zo groot uit. Ik krijg van een vriendin die al 2 kids heeft een lodger, die kun je geloof ik ook als jas, deken gebruiken toch?

groetjes
Jadeje

Terug
Bovenaan