maat kleertjes

Zoals al eerder gezegd, maat 50/56 is prima als eerste kleertjes. Normaalgezien past iedere pasgeboren baby daar een paar maandjes in, tenzij je natuurljk een heel kleine baby krijgt maar die kans lijkt mij bij een voldragen zwangerschap niet zo heel groot. Omdat ik van de eerste niet wist wat het ging worden heb ik veel unisex kleertjes in mt 50/56 die ik nu voor de 2e goed kan gebruiken. Omdat ik het zo schattig vond zo klein heb ik twee rompers van 50 gekocht, die kon ze niet lang aan... Denk dat ik wel een stuk of 8 setjes heb; leuk (er is zoveel leuks om te kopen!!!! Wat moet je kiezen...), plus je baby spuugt wel eens, de pamper lekt, ... Dus erg handig als je niet iedere dag wil wassen.
Voor een jasje; denk eraan dat je vaak de mouwtjes om kan slaan en zowieso ws wel een mutsje op doet, dus als ie iets te groot is kan mij dat persoonlijk niet veel schelen. Ze groeien er vanzelf in, en babies liggen vaak toch redelijk stil dus kan je ze goed instoppen. Wij hebben ook een voetenzak voor in de MaxiCosi, vond ik ideaal. Plus de eerste 2-3 wk ga je toch alleen de deur uit voor het hoognodige, en stel dat het echt koud is nou dan zou ik ook niet echt veel buiten komen; lijkt me niet leuk voor zo'n pasgeboren babietje. Ik kan het opzoeken, maar ik geloof dat onze dochter met 2-max3mnd al uit de 50/56 was...
Grtz, Esther.

In relatie met dit onderwerp vroeg ik me af hoeveel new-born luiers ik moet kopen / hoelang kan mijn kind die aan? Ik wil namelijk graag ergens in een aanbieding drie pakken voor .... kopen, maar ik weet niet of drie pakken new born  luiers niet teveel is voor een kind uidgaande van een geboortegewicht  van +- 7 á 8  pond.

Hallo , ook hier ervaring.. zelfs een 8 ponder kan in maatje 50 maar pas wel op dat maatje in de ene winkel heeeeel wat anders is dan de andere winkel..   Meestal is het handige het nodige in maat 50 te kopen en alvast 56 voor als je te kort komt door veel spugen of wildpiesen.. Die maatje 56 kan je altijd omslaan.. Succes he.. Gr Marianne

O, ja.. en luiers.. die newborn gaan van 2,5 tot 5 kilo.. Das 10 pond.. dus die drie pakken kom je wel doorheen hoor!! Maar een hoop aanbiedingen zitten de newborn luiers niet bij omdat het kleine pakken zijn..

Terug
Bovenaan