Maat kleertjes

Hallo meiden..
ik kom even op het ervaren forum kijken! ik vroeg me af wat voor maat rompertjes jullie hebben ingeslagen en kleertjes? ik hoorde van een vriendin dat haar kindjes gelijk 62 aankonden en dus geen 50/56... ik was even nieuwschierig...

ik heb wel maatjes 50-56 gekocht, maar dat komt ook omdat ik wist dat mijn dochter een kleintje zou zijn.
terwijl mijn neefje al gelijk een 'grote' was en het maatje 50-56 paste hem net niet meer.
dus het hangt echt van de lengte van je kindje af

Hier hebben mijn 3 koters ook maar kort 56 aangehad maar ik had wel erg grote kinderen. Maar dat is veelal wel een uitzondering. In mijn omgeving hoor ik dat je toch snel 1-2 maanden in maat 56 zit. Er zijn zelfs vriendinnen die maat 50 (en zelfs 44 bij voldragen kindje, maar dat is uitzondering) hebben moeten aanschaffen omdat het kindje in 56 verzoop!

Ben je zelf lang en je man ook? Wat zegt de VK over de grootte van het kindje? Dat kan een leidraad zijn. Verder is het toch altijd een verrassing wat eruit komt! Ik zou het zeker maat 56 aanschaffen alleen niet teveel. Ik had 4 rompertjes geloof ik. Eentje aan, 1-2 in de was en 1 schoon als reserve. Met een droger moet je het zeker redden, je wast in het begin toch de hele dag!

ik zal niet te veel in 50/56 inslaan..
Vaak krijg je ook nog wel wat en ze zijn er zo uit!
Er is vast wel even iemand in de buurt die snel wat voor je kan halen als je te kort komt.

hoi

ik heb 3 kindjes en ben zwanger van de 4e.
alle 3 mijn dochters hebben gewoon maat 50/56 aangehad hoor! mijn grootste meid was toch 8 pond en 53 cm!
maar maat 56 heeft ze echt wel even aan gehad..

liefs

Oke thnx voor jullie reacties. Wij zijn zelf allebei rond de 1.74 dus niet zo lang. ben nog niet zo lang zwanger dus is nog niet echt wat bekend over de grote! heb idd een droger! ik heb al 2 rompertjes en laat het daar dan misschien voorlopig wel bij.. zal idd wel wat krijgen nog!
x

Hoi,

Ik werk in de kraamzorg, vaak zie ik dat bij de meeste pasgeborene maat 56 nog aan de grote kant is.
Uit eigen ervaring weet ik wel dat ze deze maatjes niet lang aan hebben, koop van te voren niet te veel, je krijgt veel maar als je het nodig bent, is het zo bijgekocht er is altijd wel iemand die voor je naar de winkel wil.

Geniet van je zwangerschap!

Mijn twee dochters hebben allebei best lang maat 50/56 aangehad. Bij de eerste is mijn man snel kleding bij gaan halen want ze verzoop in 62. Zij was 3000 gr. en 50 cm.

Terug
Bovenaan