Maat kleertjes

Mijn dochter was bijna 3 kilo bij de geboorte en paste dus prima in maatje 50.
Na een week of 2 paste maat 56 ook.
Pas na 2,5 maand ofzo zijn we overgestapt op maat 62.
Maar mijn meisje was (en is) dus niet zo heel groot.

Maar wacht nog even een tijdje. De verloskundige kan na een paar maanden een inschatting maken of je een groot of een klein kind krijgt. Dan heb je nog tijd zat om echt serieus in te slaan.

Voor nu is het natuurlijk wel leuk om 1 of 2 rompertjes te kopen, maar maak het niet al te gek.

ik had ook alleen maar maatje 50/56
ik beviel 2 weken te vroeg en me dochtertje was maar 44 cm en 2720 gr. ze was dus al 3/4 maanden voor ze in maatje 62 paste

vaak krijg je kleertjes in de grotere maatjes dus daar hoef je vaak neit op te rekenen.
ik heb dus gelijk me moeder kleren laten halen toen ons meisje geboren ws. ze heeft weken in maatje 44 gepast en daarna in 50

hier 3 kids die minimaal in maat 56 hebben gezeten, maar waren ook redelijk aan de maat.
De oudste was ruim 9 pond, de 2e ruim 8 pond en de jongste dik 9,5 pond en daar ook nog eens 55 cm lang bij.

De oudste paste zo'n 2 week in maatje 56, de middelste een maandje en de jongste knapte er na de kraamweek al uit *oeps*.

Het hangt gewoon heel erg af van je kindje!
(en de schatting van de VK... als wij die hadden gevolgd bij de oudste was er meer maatje 50/56 in huis geweest... zij schatten hem alledrie op max 7,5 pond. Mijn gevoel zei echter dat hij groter zou zijn... ruim 9 of max 7,5 maakt ook veel verschil in kleertjes!)

Oke nou thnx voor jullie reacties, ik zorg wel voor 2 of 3 in 56 en verder 62.
mijn vriend was te vroeg geboren en een couveuse kindje en ik was 4190 gram dus een dikkie ;)
haha we zien wel!

Hoi,

Hier was mt 56 ook geldverspilling, de eerste dagen ging nog daarna eigenlijk niet meer, je kunt er altijd vlug een paar bij halen, als je kindje niet echt klein is is een mt62 wel wat ruim maar dat is zowiezo niet erg!!

Succes gr MJ

Hai,
Mijn man en ik zijn beiden wel lang. Toch vond ik het fijn om maat 50-56 in huis te hebben . In maat 62 verzuipt zo`n pas geboren kindje toch wel wat, ook al is het een flinke.
Ik vond het wel fijn om ook een paar maatjes 62 in huis te hebben, dat gold ook voor de kleertjes.
Succes!

Ik had 4 stelletjes kleertjes maat 50, hij heeft ze allemaal 1 keer aan gehad (t zag er wel zielig uit) en is toen gelijk over gegaan op maar 56. Na een maand maar 62.

De inschatting van de verloskundige was dat hij net 7 pond zou zijn bij de geboorte maar dat bleek 8,5 pond te zijn en 54/55 cm.

Ik zou zowieso niet teveel kleertjes kopen in het begin doe je heel veel de was, en dan nog dragen ze die kleertjes maar heel kort dus ze slijten echt niet. Verder als hij/zijn de kleertjes nog niet past dan liggen ze toch een tijdje langer in de kast.

En je kunt altijd nog even een nieuwbakken opa en oma oom of tante om een boodschapje sturen als je te kort komt.

Terug
Bovenaan