Maat meegroei/voedings bh

Hallo allemaal,

ik ben nu 8 wk en 3 dg zwanger en mijn borsten zijn al best veel in omvang gegroeid. Mijn normale bh's zitten dus eigenlijk ook niet meer goed.
Nu is mijn vraag wat vinden/lijkt jullie handiger: een meegroei bh of direct een voedingsbh?
En welke maat moet ik nemen? De maat van mijn 'normale'-ik-was-niet-zwanger cup of mijn nieuwe maat?

Alvast bedankt.

Groeten, Sientje
 
Tja dat is moeilijk. Je kunt bv bh's halen maar je weet nooit of en hoe lang je borstvoeding wilt/kun geven. Als je per se nieuwe bh's wilt kopen lijkt het mij handig je nieuwe maat te nemen en misschien nog wel wat groter. Na je bevalling zijn je borsten echt niet snel op het oude formaat en zeker niet als je b.v. gaat geven. Maar wat is de juiste maat? Misschien gaan je borsten nog wel meer groeien en passen de bh's die je nu wil kopen misschien dan ook niet meer. Moeilijke vraag dus afhankelijk van wat jij er aan uit wilt geven. Je kunt in de zwangerschap meegroe bh's kopen en na de bv als de bv goed gaat bh bh's. Een gewone bh flip je zo onder je borst en dan kun je ook prima bv geven mits hij niet te hoog in je decoleté zit.
Veel suc-6
 
Met bv-bh's zou ik nog even wachten want je weet niet hoeveel je borsten nog groeien. Een meegroei bh is wel handig. Ik had ze bij Prenatal gekocht en kreeg advies over de maat.
 
Ik heb gewoon een normale bh gekocht een maat groter! Die meegroei bh s kan ik straks altijd nog gaan halen en zo mooi zijn ze nu ook weer niet hihi
 
Ook ik al grotere borsten, en dat terwijl we nog maar 7 wk zijn. Heb vorige week bij de prenatal advies gevraagd. En daar heeft de verkoopster me netjes geholpen. Eerst een mg-bh gepast in de oude maat, paste dus echt niet. Toen een maat groter en dat zat beter, ze dacht zelfs nog even aan een cupmaat groter. Maar die was toch echt te groot.
Ze adviseerde om nu nog geen voedingsbh's te kopen aangezien de borsten nog wel eens groter kunnen worden (help heb al 85D).

 
hoi,
in mijn vorige zwangerschap zijn mijn borsten ook een heel stuk groter geworden en ging ik van D naar F ! nu 2 jaar na de bevalling zit ik nog steeds op F ook omdat ik in het begin borstvoeding heb gegeven .
ik adviseer je om daar nog wel mee te wachten met voedingsbh's tot bijna het einde van je zwangerschap. gewone meegroeibh's kun je al wel kopen alleen zou ik wel een maatje groter doen of misschien 2, maar daar kunnen ze je heel goed bij adviseren in een winkel!
succes!

Groetjes, Christien
 
Bedankt voor al jullie reacties. Ik ben inmiddels 2 meegroei bh's rijker. Heb deze gewoon bij de Hema gekocht en 1 maat groter dan mijn normale bh's en ik moet zeggen: het zit heerlijk (geen knellende beugels ed).
Ben benieuwd hoeveel ik nog ga groeien daar...

Groetjes, Sientje
 
Terug
Bovenaan