maatje 50 of 56??

Het is natuurlijk moeilijk te zeggen hoe groot je kindje bij de geboorte is. Mijn zoontje was 48 cm, dus maat 50 was zelfs nog een beetje te groot. Wij hadden maar 1 pakje maat 50 gekocht vantevoren. Dus toen hij geboren was, heeft mijn vriend er snel nog een paar bijgekocht. En we hadden natuurlijk ook nog veel gekregen.
Nu zegt de grootte van het eerste kindje ook weer niets van de 2e. Mijn broer's eerste dochtertje was ook 48 cm. bij de geboorte, en zijn 2e dochtertje was 53 cm.
Dus haal niet te veel in maat 50, maar koop dat eventueel later als je kindje er is.

Liefs Maria
33 weken en 5 dagen zwanger van 2e zoontje.

Wow, wat een hoop reacties! Nu weet ik een beetje wat ik kan verwachten.
Ik zag vandaag trouwens in de winkel allemaal van die pakjes met slofjes eraan vast, is dat wat voor in het begin? Of zijn dat onlogische dingen?(mijn baby wordt eind oktober verwacht)
groeten ELke

Heel praktisch.
Je baby kan niet echt stilliggen en schopt de sokjes vaak uit. Nu blijven de voetjes lekker warm.
Oktober kan mooi weer hebben, maar ook erg guur.
Ik heb ook wat van die pakjes, deze baby komt in december. Zeker een aanrader!
Monique

Hoi,

Ik zou niet teveel 50 kopen, mijn dochtertje heeft het nooit aangekund. Ze was 53 centimeter en mijn ervaring is dat een aantal centimeter voor de maataanduiding alles al krap begint te worden. Ze was met tweeeneenhalveweek al uit maat 56 gegroeid en is nu met drieeneenhalve maand in 68 gegroeid. Maar nu is ze ook wel errug lang (boven  alle curves).

Zijn je man en jij  erg lang? Als jullie bovengemiddeld zijn zou ik alleen 56 kopen. En koop niet teveel van elke maat. Ik trap d'r ook steeds weer in. Het is zo leuk en zo goedkoop!

Ingeborg

Onze kleine was 3900 gram en heeft zelfs een aantal pakjes in maat 50 niet eens gepast. Ik had 2 boxpakjes maat 50 voor de zekerheid gekocht. Maar de gyneacoloog zo op het einde dat het waarschijnlijk een flinkerd zou worden.
Maar als je bevallen bent komt er waarschijnlijk zoveel visite. Waaraan je leuke kleertjes kan vragen maat 50!

Ik ben nu in verwaching van de 2 de maar ik hou het nu ook gewoon even bij 2 boxpakjes!

Veel succes!

Houdt er rekening mee dat er enorm veel verschil tussen de maten kan zitten! Noppies maat 50/56 is voor mijn baby al bijna te klein, terwijl Hema maat 50 nog veel te breed is (terwijl de broekjes al weer te kort zijn). Rainbowbabies maat 44 gaat nu nog steeds prima (ze was zes weken te vroeg en is nu 8 weken). Maar ik heb ook setjes maat 50/56 van  Ducky Beau  die nog veel te groot zijn en van de prenatal zijn de rugpanden weer heel erg kort..  H & M rompertjes zijn, in tegenstelling tot de kleertjes die vrij breed zijn, juist weer lang en smal. Hema rompertjes zijn vaak vrij breed, maar blijven wel weer mooi in de was. Prenatalrompertjes krimpen, maar de V & D rompertjes krimpen nog veel meer! Maat 62/68 van mijn zoontje liggen nu al in de kast voor ons meiske.

Dingen met voetjes eraan vast vond ik waardeloos. Vaak zijn ze te kort of te breed, beide kindjes waren vrij beweeglijk en hadden dan het voetje weer uit de pijp gehaald.

Nog een sokkentip: wij zweren bij de omslagsokken en de footies van de hema. Die knellen niet en zakken niet af.

Helaas is hier de uitverkoop al weer zo goed als voorbij, er is weinig moois meer te koop.

Groetjes,
Tamara

Terug
Bovenaan