Maatje meer

Hallo,
Ik ben ook een vrouw met een maatje meer en ben 31 weken zwanger en heb ook nog steeds 2 buiken waardoor ik niet echt mooi zwanger ben. Verder voel ik me eigenlijk wel prima alleen is het wel balen dat ik steeds naar ziekenhuis moet voor controle.
Het enige voordeel die ik dan wel heb dat ik eigenlijk al mijn kleren nog aan kan hebben. Niet iedereen zou dat als voordeel zien maar ik vind het best fijn. Al begin ik nu wel steeds meer te groeien ben benieuwd wanneer mijn spijkerbroek me niet meer lekker zit.
Gr Lieke
 
Hoi Lieke..(en andere dames)

Ik kan het me helemaal voorstellen dat je blij bent dat je je eigen kleren nog past. Ik was voor het zwanger worden drie maten kleiner geworden dus deze kleding heb ik nu aan. (gelukkig nog veel ruimte over)

Ik vind het niet zo erg dat ik voor controle naar het ziekenhuis moet. Meerdere echo's is altijd leuk.

Maar had zo graag mooi zwanger willen zijn.
Kan niet alles hebben he! !!

Succes met jullie verdere zwangerschappen en vind het erg fijn om te weten dat ik niet alleen ben!

gr Andrea

 
hi mijn bmi is ook te hoog 30.4
bij mijn eerste zwangerschap was die 28,bij de tweede 30 en nu is die dus 30,4(nog niet zwanger,willen 2012 ervoor gaan)
ik lees dus even jullie verhalen.
en ik ben ook een beetje bang dat ze me
eigenlijk te zwaar vinden om zwanger te worden?

ze klaagde al bij de tweede.
terwijl beide kids gezond en goed op tijd geboren zijn.

mijn zus haar bmi is altijd veel hoger geweest, en zij heeft 3x een goede zwangerschap gehad.
geen vroeggeboorten enz.
ook gewoon vruchtbaar geweest,geen moeite!

hoe is dat bij jullie gegaan, waren jullie redelijk snel zwanger?
succes verder..


 
Hoi ja mama. Ik was bezig met afvallen en niet met zwanger worden. Doordat ik goed afviel hadden mijn man en ik wel besloten dat we het jaar 2011 nog aan mijn lichaam en gezondheid zouden werken en vanaf het nieuwe jaar zouden proberen om zwanger te worden.

Na drie maanden geen maandelijkse periode te hebben gehad na het starten van het dieet heb ik toch maar voor de zekerheid een test gedaan. Ik rookte dus ik wilde wel weten of ik daar mee kon verder gaan of niet. Deze test was negatief en zeker mijn man was erg teleurgesteld...

Twee maanden later heb ik 1 keer een kleine bloeding gehad maar verder nog geen cycles.
Op een gegeven moment was ik misselijk en moe.
We hebben maar een test gekocht maar voor mijn gevoel was het niet nodig maar wilde toch zeker weten....toen was mijn verbazing erg groot wanneer ik twee hele duidelijke streepjes zag...Heb gelijk mn sigaret uitgemaakt en ben huilend (ook uiteraard van blijdschap maar ook omdat ik totaal verbijsterd was) naar mijn man gegaan om het nieuws te vertellen. Hij was door het dolle heen.

Dus om een lang verhaal kort te maken hihi..Was sneller zwanger dan dat we wisten.!

gr Andrea
 
oh wat fijn dat je toch snel zwanger werd. wel onverwachts. ik weet ook niet of overgewicht echt veel te maken heeft met wel of niet snel zwanger worden. ze zeggen het maarja ze zeggen wel meer.
en in mijn omgeving hebben slanke mensen net zo veel moeite om zwanger te worden.
kijk dat het zwaarder is als je zelf al zwaar bent, dat snap ik,,die knieén hebben heel wat te verduren.
maar bekkenklachten hoor ik bij alle maatjes hoor!

nu heb ik bij de tweede wel bekkenklachten gehad, dus kans op weer is dan groter..

maar ik heb nog niet gehoord van dat je direct naar de gyn word verwezen als je overgewicht heb.
of obesitas zoals ze dat zo leuk tegen mij zeggen..
je leest het ik ben een beetje onzeker,en weet niet wat mij deze keer staat te wachten(zoals bij iedereen het elke keer weer anders is)
groetjes
 
Hoi Ja mama.
Snap je onzekerheid...Het word allemaal wat zwaarder maar doe alles op mn gemak.

Ik wist het van te voren al dat bij een te hoog bmi ik naar de gn zou moeten. Dat is puur omdat de VK niet goed bij overgewicht kan voelen hoe de groei van de baby is. Dus nu bij elke afspraak bij de GN word een echo gemaakt. Ik zie de baby dus vaker dan als ik bij de vk zou lopen.
Dat is er 1 voordeel van..!

Gr Andrea
 
Van de week voor t eerst bij de vk geweest en mijn BMI is ook te hoog, dus moet nu in ziekenhuis bevallen i.v.m. tillen e.d. wat tegen die tijd te zwaar kan worden thuis. Ach wilde toch al naar t ziekenhuis, weet alleen niet of dit nu ook een medische indicatie is nu?

Ben dit jaar maar liefst 15 kilo aangekomen door alle hormoonbehandelingen ivm ICSI en alles er omheen...maar ja tis niet anders, ben eindelijk zwanger en lijnen komt volgend jaar wel weer een keer...
 
Hallo ja mama,
Ik heb dan een BMI van 40 en ik ben zwanger geraakt binnen 1 maand. Ik ben dik en ik rook en toch snel zwanger. Dus eigenlijk klopt er niks van dat je als dikke vrouw niet zo snel zwanger raakt is meer hoe vruchtbaar je bent.

@Yosha: Ja als je moet van de vk dan is het medische indicatie.
 
Terug
Bovenaan