machteloos

Dag moeders ik ben eerder op deze site geweest dat ik vragen en tips vroeg over eczeem, ik voel me zo machteloos, mijn kleine meissie van 4 maandjes krabt zo vreselijk aan haar hoofd en dan schud ze over haar dekentjes, de dermatoloog heeft me een overalletje voorgeschreven, waar de handjes zeg maar dichtgenaaid zitten....maar dat is toch ook niet wat, heb je vreselijke jeuk en dan kun je nog niet krabben ook, lijkt me nog frustrerender...door alle hormonale zalfjes heb ik momenten waar het minder erg van wordt maar dan zit ik nog wel met die vreselijke droge, schilverige huid, ik kkan geen creme vinden die en voor die ik kan vinden voor haar droge huid en waar eczeem ook tegen bestand is..ik heb het volgende geprobeerd: eucerinum, vasaline, balneum, weleda,zwitsal wie o wie heeft de gouden tip......
 
Hallo anoniem,

Ik kan het mij goed voorstellen. Ik ben zelf verpleegkundige en heb een zoontje van 9 maanden. Hij heeft toen hij 2 maanden oud was ook ecxeem gehad in zijn gezicht. Niet in erge mate maar toch vervelend. Ik heb toen een natuurlijk product gekocht: Propolis.
Dit kun je bestellen via www.de-imme.nl
Ik gebruik het ook voor luieruitslag, wondjes, alles eigenlijk en het werkt tot nu toe bij alles.
Wil je er meer over weten: e-mail hgdreessen@zeelandnet.nl
 
Hoi ik kan je niet aan een zalfje helpen maar kan je wel aanraden om het pak te halen, mijn neefje heeft heel erg dauwworm gehad en mijn zus had alle zalfjes en badolies al in huis, een zalf voor als de huid droog was
, een zalf voor als de exceem wat vochtig was een olie voor als die droog was en ga zo maar door, toch heeft ze op een gegeven moment zon pak gekregen en achteraf is ze blij dat ze hem gehaald had want hoe zielig het ook was door dat hij alleen kon wrijven en niet meer kon rabben kreeg de huid wel iets meer de kans om zich te herstellen. Mijn neefje heeft totdat hij anderhalf was snachts zon pak gedragen en verder naaiden wij sokjes aan zijn broeken en kleine speciale handschoentjes aan zijn shirts.
Succes ermee
 
Zo herkenbaar allemaal. Onze dochter van 5 maanden heeft al sinds haar zesde week last van eczeem. Alls hebben we al geprobeerd. De dermatoloog heeft al meerdere hormoonzalven voorgeschreven. Maar eigenlijk geeft niets voldoende resultaat. Van de week zijn we met haar bij een homeopaat geweest, daar heeft ze korreltjes gekregen. Op dit moment is het zo erg dat heel haar gezichtje open ligt en alles vochtig is. Ze krabt zich helemaal gek, overal op haar lijfje heeft ze jeuk. Als iemand ook een tip heeft voor ons ....

Succes ermee, wij weten hoe machteloos je je voelt.
 
Hallo,

Mijn kinderen hebben het gelukkig niet, maar ik ben zelf een exceemklantje. Mijn advies is: neem inderdaad zo'n pak met dichtgenaaide mouwen voor als ze naar bed gaat. Ook al jeukt het nog zo erg, krabben is precies niet wat je doen moet bij exceem, en die kleintjes krabben ook nog eens veel te hard en te veel. Wrijven is dan veel beter. En, nageltjes heel kort houden.

Wat huid betreft smeer ik twee keer op een dag: een keer tegen droge huid, als ik 's morgens uit de douche kom, en een keer 's avonds tegen exceem (Elocon--, ik en twee vrienden van me die het ook gebruiken zijn erg enthousiast in vergelijking met ander spul, maar ik wete niet of het ook voor kinderen is). Een alles in 1 oplossing bestaat toch niet.

Succes,
michelle.
 
wat bij ons momenteel heel goed helpt, is: badolie van balneum vermengd met tea tree oil (verhouding: 1 theelepeltje badolie, 5 druppels tea tree). Eerst deppen met dit mengsel, daarna dik (!) insmeren met vaseline. Ik smeer er gerust een halve pot in de week door. maar het helpt bij ons!
 
Hoi
heb de gouden tip! Mijn dochtertje had ook eczeem, heb via de huisarts het middeltje "Droxaryl" doorgekregen als tip. Dit is een hormoon-vrije creme, die alleen in Belgie te krijgen is, maar sindskort ook onder de naam "Parfenac" in NL. Ik heb dat cremepje een week geprobeerd, en de eczeem is verdwenen!!!
 
Terug
Bovenaan