mag de verwarming nu aan op de slaapkamer??

Hallo Allemaal.

Mijn dochter heeft altijd als ze geslapen heeft koude handjes.
Ze sabbelt er ook op en daardoor koeld de handjes af en zijn koud.
Mag je de verwarming aan op de slaapkamer ( lage stand) dat de kou is gebroken?
En ik heb nog een vraag.. Onze dochter is erg beweeglijk en als ze wakker is dan ligt ze 8 van de 10 keer een stuk boven de deken.
iemand heeft mij  als tip gegeven om haar in een slaapzak te doen en een dekbedje af( anders te warm). Ik ben er geen voorstander van.
wie heeft miss nog een idee. Ik doe als ze slaapt haar ook vaker onder de wol stoppen gelukkig wordt ze ff wakker en valt weer in slaap.

Groetjes Linda

Hoi linda,

Je hebt bij prenatal (eigen merk)en geloof ook bij hema winterslaapzakjes met mouwtjes eraan. Dat is natuurlijk ideaal wanneer je kleintje zo beweeglijk is.
Ik zou niet weten waarom de je niet ff de verwarming aan mag doen voordat je kindje gaat slapen.
Inderdaad de kou ff uit het kamertje lekker slaapzakje aan dekentje en lekker slapen.
Volg je gevoel.
Ik heb het ook altijd gedaan hoor, wij kunnen ons snel warm maken en houden zo'n kleintje niet.
Ik weet niet hoe oud je kleintje is maar ons dochtertje sliep met 10 maanden onder een dekbedje.
Ze sliep gelijk veel rustiger en beter.
Nogmaals volg je gevoel als jij je goed voelt dan voelt je kindje zich ook goed!!

Sucses
gr louise

Hoi Linda,

Ik heb op onze slaapkamer en ook op die van de kinderen nooit echt de verwarming aan, als dan op laagste stand om de echte koude te verdrijven, slapen doe je veel beter als het niet te warm is, koude handjes is niet zo erg, mijn jongste heeft dit nu het winter is ook, hij draagt een slaapzak met mouwen van de hema, koude handjes heeft meer te maken met de bloedsomloop dan met de kamertemperatuur, als het alleen de handjes zijn is dat niet erg!
Je kunt het natuurlijk altijd even navragen op het cb maar mij is verteld dat max 18 graden het beste is op de slaapkamer!

Succes Gr MJ

Hoi,

Onze kraamverzorgster rade het af om de verwarming aan te doen, ze noemde toen als voorbeeld, "als jij zelf de verwarming aan zet, en je slaapt in die droge lucht word je vaak wakker met een lichte hoofdpijn". Ik kon me hier goed in vinden.

Ik weet niet hoe oud je kindje is? Maar anders kan je er bijv een afgedekte kruik bij leggen? Of het bedje voorverwarmen met een kruik voor dat je kindje er in gaat slapen.

Ze hebben bij de prenatal, en ik geloof tegenwoordig ook bij de hema slaapzakjes met mouwen die betaalbaar zijn.

Tom is nu 19 maanden en slaapt al tijden niet meer in een slaapzak. Hij kan met een slaapzak aan moeilijker gaan staan, en word daardoor driftig en is er van slapen dus niets meer bij. Als het echt koud is, doe ik hem een romper aan met lange mouwen, en daarover een pyama. Als ik bij hem kom en hij slaapt zijn zijn handjes wel koud.. maar onder het dekentje lekker warm...

Koude handen is volgens mij ook niet erg.. maar als moeder wil je natuurlijk niet dat hij/zij het koud heeft!!!

Nens

hoi hoi,
de enige tijd dat bij ons de verwarming op de kinderkamer aan staat, is als de dames in bad gaan en even een half uurtje voordat ze gaan slapen. anders is het zo koud. ze hebben nu hele lekkere warme trappelzakken en hebben het zeker niet koud. ik heb ook al 2 keer geprobeerd om de mouwtjes erop te ritsen, maar dan krijgen ze het zo warm dat ze niet kunnen slapen. zelfs niet als de verwarming helemaal niet aan is geweest.

ik krijg zelf een hele droge neus en idd ook een lichte hoofdpijn als de verwarming aanslaat snachts dus lijkt me niet fijn voor hun.

groetjes,
petra

hoi,
nou die vraag had ik ook, bij mijn dochter is het soms maar 12 graden. We twijfelen dan of we de kachel aan moeten zetten. Ze ligt in een winterslaapzak en heeft 2 dubbele dekens over. Alleen haar handen zijn s'ochtends koud en haar neusje soms, maar voor de rest voelt ze wel goed van temperatuur aan.
groetjes

hey

bij ons thuis is het ook erg koud.
nathalia slaapt onder een dekbedje ( weet dat het wordt afgeraden onder de 2 jaar, maar ik doe het toch. maak het bedje laag op, zodat nathalia nooit onder de deken kan kruipen.)
en onder een slaapzakje van de hema. nu zijn de mouwtjes er nog af, maar als het nog kouder wordt, worden de mouwen eraan geritst hoor.

koude handjes maakt niks uit. je kunt het beste in de nek voelen of ze het koud of warm hebben.

groetjes, do

bij Merel boven is het ook altijd frisjes.
Wij hebben boven nieteens een kachel boven  Ja eentje op de douche en beneden een gaskachel.
Bij ons ga je in de winter echt niet vooor je lol naar de wc.
Heb wel een   elektrisch kacheltje boven staan mar die is   nog niet aangeweest.

Wel slaapt ze lekker in een slaapzak met dikke mouwen heeft ze vaak een flanellen pyama aan en slaapt ze onder 2 dekentjes.
Zijn van de week op pad geweest voor een dekbedje maar ik vind het verschil tussen 15 maand en 2 jaar nog te groot om te riskeren.

Wel heb ik onder het onderlakentje haar wiegendeken gelegd.
Met het idee dat dat misschien de warmte wat meer vasthoudt,
Ze ligt echt nooit op haar buik in bed

Het is ook maar net waar je ze een went natuurlijk.
50 jaar geleden had bijna niemand een kachel op de slaapkamer en waren de winters ook nog kouder.
Trouwens in het huis waar ik ebn geboren vroor het 's nachts ook altijd net zo hard binnen als buiten.
En al die mensen zijn ook groot geworden hoor

Zit alleen te twijfelen of ik evt nog de kruik zou gebruiken bij Merel.
Vorig jaar kon ze zich nog niet omrollen en lag ze in een fixatiekussen .
En legde ik als het koud was een kruik in het wiegje boven de dekens.
Maar omdat mevrouw nu alle kanten uit kan rollen en alles wat nieuw is van heel dichtbij bestudeerd durf ik dat eigelijk niet meer zo goed.
kan natuurlijk wel voor het slapen doen om het bedeje op te warmen maar om het nu ook te doen als ze erin ligt.
Wat vinden jullie?????

groetjes karin

Terug
Bovenaan