mag de verwarming nu aan op de slaapkamer??

hoi allemaal,

ik heb nooit geweten dat je de verwarming NIET aan mocht doen ivm lichte hoofdpijn bij de kleintjes... Mijn dochter is nu bijna 1 jaar.. Ze is in de winter geboren en na haar geboorte hebben we wel continu de kachel aangedaan om te zorgen dat haar kamer op 18 graden blijft... dat was zelfs het advies van de kraamhulp,.....

Volgens mij heeft ze nooit last van de kachel gehad... en nu doe ik de kachel overdag gewoon aan... en snachts uit...
snachts slaapt ze met een slaapzak met mouwtjes zonder deken... wel met een pyjamatje.. en volgens mij blijft ze dan wel redelijk warm eronder....

hmmm... zo zie je maar dat de kraamhulp ook niet volgens één protocol handelen...

groetjes

Jessica

Wij hebben ook een winterkindje; november 07 geboren.
Bij ons gaf de kraamhulp   (45+ oude stempel haha) duidelijk aan dat kindjes zéker niet te warm mogen slapen, liever nog iets aan de frisse kant.
In de eerste paar weken deden we alleen 's morgens de verwarming aan zodat het aangenaam was voor na het badje. Vervolgens weer gauw de balkondeur open (zoonlief natuurlijk  ff beneden in de box)  om het weer af te laten koelen! Tussen de 16 en 18 ºC geven ze aan overal waar je maar wat zoekt over veilig slapen. Te warme kamers zou kunnen leiden tot wiegendood.....
Bij ons zei de kraamhulp dat zodra hij zichzelf goed warm kon houden ook geen verwarming meer aan hoefde op de slaapkamer. Nu lag hij toen natuurlijk nog lekker onder de dekentjes en kwam er niet boven uit. Maar ook nu hij het hele bed doorkruist slaapt hij in een flanellen pyjamaatje met een winterslaapzak zonder mouwen en een romper met korte mouwtjes. De balkondeur heb ik op een kiertje, de tochtstand van de dievenklemmen. Mocht ik 's avonds nog eens twijfelen of hij het warm genoeg heeft, check ik eventjes zijn nekje en ga ik met een gerust hart naar bed.
Ga jezelf maar na, vaak heb je een gezondere nachtrust op een frisse geluchtte kamer!
Ik krijg gelijk een verstopte neus als het raampje (te ver) dichtzit.

Wij hebben een buikslapertje en eerlijkheid gebied me te zeggen; die van ons is wel zo slim om zijn handjes lekker onder zich te proppen
Als hij 's morgens wakker wordt en wat fris aanvoelt is het gewoon een kwestie van "brandstof op" er moet eten in!!
Heel verhaal maargoed zo gaat het dus bij ons! Wie weet weer een andere kijk op de zaak?

Groetjes Saskia

Hoi,

Ze zeggen inderdaad geen verwarming, een graad of 17 a 18 om te slapen. Ik merkte echter overdag dat mijn dochter beneden veel langer slaapt, als ze lekker warm ligt. Ik heb heel licht de verwarming aan nu 's nachts, ca. 19 graden en wat denk je? Ze gaat ineens doorslapen!
Ik denk dus dat je moet doen wat goed voelt. Zorg dat de luchtvochtigheid in huis in orde is, bijvoorbeeld met een bakje water op de verwarming. Dan heb je geen last van die droge lucht en ook niet van hoofdpijn.

Groetjes Marieke

Hoi meiden,

Wat een verschillende meningen. Wij hebben een februari kindje en bij haar is de eerste tijd ook altijd de verwarming aan geweest op de kamer. Volgens de kraamhulp moest het daar zeker 18 graden zijn.
Bij ons boven is het echt heel erg koud en ons meisje ligt dus met een dikke slaapzak met mouwen onder het dekentje. Ze is een echte buikslaper en als ze koude handen heeft dan duwt ze die wel onder de dekens of ze ligt helemaal in elkaar gevouwen in bed.
De verwarming gaat echt aan als ze 's avonds naar bed moet. Overdag staat hij ook een beetje aan, maar heel licht. Het is daar op dit moment niet warmer dan 10 graden. Best fris dus.
Zodra ze uit bed komt gaat het raam open zodat er frisse lucht binnen kan.

Ik denk dat toch iedereen het op zijn eigen manier doet en dat is toch prima?

Groetjes Anninas

Terug
Bovenaan