mag dit wel?

girl-mom

New member
Ik was van plan om de eerste weken de baby op onze kamer te laten slapen omdat dit stuk makkelijker is en vertrouwder voelt. Nu dacht ik om de maxicosie reiswieg bij ons neer te zetten voor de nachten. Zodat ze overdag op dr eigen kamertje kan slapen in dr bedje. Maar mag dat wel ??
 
Tja, de meningen zijn erg verdeeld hierover.

De ene zegt prima, de andere, doe maar niet, ja voor 1 nacht.

Ikzelf zou het niet doen, en wellicht is het ook erg verwarrend voor het kindje (s nachts ergens anders liggen, dan overdag).

Op marktplaats kan je vaak heel goedkoop en wieg kopen.. Of wellicht past de ledikant naast je bed.

 
Ik ben het ook gewoon van plan om de eerste weken de kleine in kinderwagenbak te laten slapen. Daarna gaat ie lekker het bedje in.
 
Vorig jaar heb ik de jongste de eerste 10 weken in de kinderwagenbak naast ons bed gehad. Dit ging prima. Nu wordt het afgeraden, maar doen we dat lekker gewoon weer.
 
Ik zou niet weten waarom je dat niet zo kunnen doen. Bij onze oudste 2 paste er geen wiegje bij ons op de slaapkamer, Zij hebben 2 nachten bij ons gelegen en zijn daarna in hun eigen kamertje gaan slapen. Nu hebben we een grotere kamer en is er ruimte voor een wiegje. Pim slaapt nu dus al een week bij ons op de kamer. We hadden ook de reiswieg kunnen gebruiken, maar dit vond ik nu iets leuker. Nu ik overdag nog veel boven ben, slaapt Pim ook overdag bij ons op de kamer. Hoe ik dat volgende week ga doen, weet ik nog niet. Dat zie ik dan wel.
 
Bij ons kraambureau is het protocol om de baby 's nachts de eerste periode bij de moeder op de kamer te laten slapen. Overdag mag het overal. Dus ook in een ander bedje, de box of de wandelwagen. Wij hebben een zogenaamd Mozes-mandje voor op de slaapkamer. Die worden op Marktplaats veel aangeboden. Je zou ook het ledikant voor een paar weken naar jullie slaapkamer kunnen slepen.

Als je twijfelt zou ik als ik jou was nu alvast het kraambureau bellen en je vraag voorleggen.
 
Met het intake gesprek had ik het ook hierover met de kraamhulp en ze zei dat de kleine gewoon in de kinderwagenbak op de kamer kan, omdat wij niet zeker weten of we hem op onze kamer willen hebben en we niet voor 2 nachtjes een wiegje willen kopen.
Ze zei ook je moet doen wat je zelf fijn vind en je gevoel volgen!!!
 
Terug
Bovenaan