Mag een pedagogisch medewerker een groep van 3 kindjes onder de 2 jaar 5 minuten alleen laten?

Mijn vraag staat al in de titel:
Mag een pedagogisch medewerker een groep van 3 kindjes onder de 2 jaar 5 minuten alleen laten?

Ik ben op zoek naar wetten/regels/voorschriften etc etc wat er dan ook maar op dit vlak officieel is vastgelegd. Ik heb zelf al gezocht op sites van Rijksoverheid en wetten.nl maar ik kon er niks concreets over vinden.
Het beste wat ik tot nog toe heb kunnen vinden is Artikel 255 uit het wetboek van strafrecht:

Reden van mijn vraag:
Vorige week stond de PM in haar eentje op een groep van 3 kindjes, allemaal 2 jaar of jonger. Zij moest even naar de keuken om eten te pakken.
Op het moment dat zij weg was heeft een ander kindje mijn zoontje van 12 maanden te grazen genomen en heeft hem 9(!) keer in zijn gezicht gebeten, tot bloedens toe.

Ik heb begrepen dat het quotum om als PM in je eentje op een groep van 3 kindjes te staan is toegestaan. Ik vraag me echter wel af of zij die kindjes dan ook alleen heeft mogen laten, of dat zij bijvoorbeeld naar haar collega's van de andere groep had moeten bellen om te vragen of een van hen even voor haar kon invallen terwijl zij even naar de keuken/wc/iets anders ging.

En voordat iedereen over het 4-ogen-principe begint;
In praktijk houdt dat in dat er op ieder willekeurig moment iemand mee moet KUNNEN kijken. Het betekend echter niet dat er op ieder willekeurig moment iemand mee MOET kijken. Dus deze vlieger gaat in dit geval niet op (helaas).

Ik heb later deze week een gesprek op de opvang over dit voorval en ik wil graag goed beslagen ten ijs komen en ik wil helder hebben hoe dit heeft kunnen gebeuren zonder dat zij mij dingen op de mouw gaan spelden.
 
Wat naar voor je zoontje! Heb geen antwoord op je vraag helaas. Maar snap zeker wel dat je daar kwaad van wordt.

Denk alleen niet dat zoiets 100% te voorkomen is als iemand alleen staat.
 
Terug
Bovenaan