Mag het wel, of mag het niet?

<p>Hi dames,</p><p>Ik ben inmiddels 5 weken zwanger van de 1e. Alles is dus nieuw, spannend en "een tikkeltje" onzeker. Momenteel zit ik dus met 3 dingen, waarvan ik het eigenlijk een beetje genânt vindt om de verloskundige over te moeten bellen, maar tegelijkertijd wil ik ook weten of het wel of niet mag. Internet is compleet tegenstrijdig dus misschien kunnen jullie me helpen? Komtie:</p><p>1. ik heb nagellak op (opgedaan voor ik wist dat ik zwanger was) en dat moet er af... maar mag ik remover gebruiken? En moet dit dan evt. de versie zonder aceton zijn?</p><p>2. ik loop al een tijdje bij de fysio (niet-zwangerschap gerelateerd) en hij maakt allerlei draaiingen met mijn bovenlijf, duwt op wervelschijven, enz. Zou dat kwaad kunnen? Ik wil hem nl. eigenlijk niet vertellen dat ik zwanger ben.</p><p>3. ik doe aan hot yoga. Is dat nog steeds oké om te doen? Ik lees dat yoga wel kan, maar ook in zo'n vroeg stadium? En dan ook nog in zo'n extra warme ruimte? </p><p>Alvast bedankt voor jullie hulp! </p><p>Liefs :)</p>

Hoi hoi,
Ik durf bijna niet meer te reageren op dingen omdat ik wel vaker op iets reageer.
Maar het kan zeker geen kwaad om op zoek te gaan naar remover zonder aceton.
Persoonlijk denk ik dat het verstandig is als je je fysio wel verteld dat je zwanger bent, zodat hij/zij hier rekening mee kan houden in je behandeling.
En naar de sauna word ook afgeraden, dus ik denk dat hot Yoga ( bikram yoga toch?)
Ik denk dat je lichaams temperatuur daar te hoog van oploopt. Het zal je kleine uk geen goed doen ben ik bang.
Ik hoop dat je er je weg in vind.
Heel veel succes!
Groetjes Siska.

Hi!
Ik ben ook (weer) net zwanger, en misschien kan ik je al een beetje helpen.
Ik zou je nagellak gewoon verwijderen, ook al is het remover met aceton. Ik zou het in een goed geventileerde (of gewoon buiten) ruimte doen. Ik zou me meer zorgen maken als je dagelijks, langdurig met materialen zoals aceton in aanraking komt. 
Ik zou je fysio wel vertellen dat je zwanger bent, tenslotte kan hij er dan rekening mee houden. Ik geloof niet dat je gelijk gevaar loopt, maar hij is een professional en weet dan wat hij wel en niet kan doen. Ik wil het ook nog liever geheim houden, maar vertel het wel mijn personal trainer bijvoorbeeld. 
Yoga is geen probleem maar hot yoga zou ik laten. Het wordt afgeraden om hete baden & sauna's te bezoeken als je zwanger bent. Ik denk dat hot yoga daar na ook onder valt. Het gaat om dat de temperatuur in de baarmoeder die niet al teveel mag stijgen. 
Daarnaast zou ik bij elke twijfel gewoon altijd je verloskundige bellen. Zij weten het het allerbest! Je bent echt niet de eerste die onzeker is en met vragen zit, daar zijn zij voor.
Succes enne...gefeliciteerd!

Ik las even mee en verbaas mij over het onderwerp nagellak. Hoezo mag dit niet op blijven? Ik ben overmorgen 37 weken zwanger en heb continu nagellak op mijn teennagels gehad. Heb dit ook nog niet eerder gehoord. 

Nagellak dragen is geen probleem .
Eraf halen met aceton houdende remover zou ik wel afraden .
Aceton trekt via je huid in het lichaam en kan dus ook bij jou mini komen .

Over de yoga; een vriendin van mij is yogalerares en onlangs zwanger geweest. Zij vertelde dat er bewegingen zijn die niet goed zijn als je zwanger bent. Haar advies is dan om het aan de lera(a)r(es) aan te geven, zodat die kan zeggen als je iets beter niet kan doen (voorbeeld was iets met een schroefbeweging die afvalstoffen afvoert, ofzo?). En idd, lijkt warmte me ook niet gezond tot 14 weken ;-).

Je mag wel nagellak dragen als je zwanger bent, je moet alleen kijken welke veilig zijn. Onder andere Sally Hansen kan prima. Er af halen zou ik zonder aceton doen. Al vind ik wel dat dat minder goed werkt.
Fysio zou ik tijdelijk mee stoppen persoonlijk als dat mogelijk is want teveel druk lijkt me niet goed. Vooral als je niet wilt vertellen dat je zwanger bent.
Je kan zwangerschapsyoga gaan doen over een tijdje? Bij yoga moet je volgens mij veel overstrekken en dat is niet goed als je zwanger bent.

Terug
Bovenaan