Mag het wel, of mag het niet?

Bedankt lieve allemaal voor de reacties en adviezen! Yoga dus maar even niet, fysio zal ik toch maar op de hoogte stellen en nagellak gaat eraf met remover zonder aceton. 

Je fysio kun je het beste vertellen. Ik heb zelf ook fysio en krijg nu een ander soort fysio voor mijn rug. Ze hebben ook een beroepsgeheim en zullen dit echt niet tegen andere vertellen

Ik reageer alleen omdat ik van een aantal reacties echt jeuk krijg ! 
Ik ben pedicure, 36 weken zwanger en hoe had ik in vredesnaam al mijn cliënten moeten behandelen als ik geen nagellakremover, nagellak, gellak, alcohol etc. had mogen gebruiken? Ruimte goed ventileren en aangezien je geen liters gebruikt kan het echt geen kwaad. 
Ik begrijp dat je de eerste weken onzeker bent, ik was het ook, maar denk dat je meer last hebt van het: Ooh mag dit wel mag dit niet nu heb ik iets gedaan wat niet mag.... 

Mijn fysio was de eerste die het wist (op manlief na) dat ik zwanger ben... Beroepsgeheim en hij vond het erg prettig om te weten al had het geen direct effect op mijn behandelingen (nek/ schouder). 

Hot yoga kun je in principe gewoon blijven doen, als je daar al veel ervaring in had voor je zwangerschap. Voor de zekerheid zou je voor nu kunnen stoppen en vanaf het tweede trimester weer oppakken (als het goed voelt). Zwangerschapsyoga is aan te raden, zodat je variaties op bepaalde houdingen leert, die je vervolgens kunt toepassen in andere lessen. Sowieso is zwangerschapsyoga fijn naarmate je buik dikker wordt en je uithoudingsvermogen wat minder. Ik combineer het met andere (rustige) vinyasa lessen. Hot yoga heb ik zelf tot een week of 8 gedaan, maar daarna voelde het niet goed meer. Zou er nu wel weer zin in hebben, maar merk dat ik snel last heb van de hitte dus durf niet meer goed. Ik ben 32 weken zwanger.

Bedankt weer voor de reacties! en de nagellak; tsja ik las zoveel wilde verhalen over hoe ongelooflijk gevaarlijk het was... ik wist het gewoon even niet! Maar ga het er gewoon af halen nu :) Hot yoga laat ik even nu, maar dat is meer voor mijn eigen gevoel, zeker in combi met de opmerking dat saunabezoek in het eerste trimester ook wordt afgeraden. De fysio ga ik maar gewoon op de hoogte stellen, en idd hij heeft beroepsgeheim natuurlijk :)

Liefs, Laura 
(ik krijg dat gebruiker1008...nr niet meer weg.. haha) 

Zwangerschapsyoga kan toch ook dan kan normale yoga ook, alleen zou ik dan het wel vermelden tegen je docent en hot yoga misschien even niet.. ik heb zelf een wedstrijdsport gedaan tot 23 weken.
Heb ook gewoon bij de fysio gelopen wel verteld dat ik zwanger was juist omdat ik last had van mijn bekken. 

Terug
Bovenaan