Mag ik alsjeblieft weer aan het werk?

<p>Ben ik de enige die dit heeft?</p><p>Ik lees alleen maar dat iedereen er zo tegenop ziet om weer aan het werk te gaan. Nergens lees ik iets over hoe ga je om met gevoelens als:</p>Ik voel mij al weken, wat zeg ik maanden, niet meer mezelf, maar alleen nog maar (aanstaande) moeder.Mag ik alsjeblieft weer mee doen?Ik heb zwaar behoefte aan dingen voor mijzelf doen, werken of sporten of op stap zonder man en kind, maar met vriendinnen.Dat thuis zitten ben ik meer dan zat.<p>En dat allemaal in een situatie waarin ik zielsveel van mn 10 weken oude dochter houdt. Ze een absolute droombaby is. Ik kan haar overal mee naar toe nemen, dus ik zit helemaal niet letterlijk thuis. Ik ga naar musea, wandel door het dorp, ben alle winkels al 200 keer binnen geweest. Mn dochter slaapt al 10 tot 12 uur door, dus vermoeid ben ik ook niet. En ik heb een heel groot sociaal netwerk.</p><p>Ik hoor je nu denken wat zit die moeder nou te zeuren. Ik voel mij naast heel chagerijnig en nutteloos er ook heel schuldig over dat ik die gevoelens heb en het lijkt dus ook wel dat ik de enige ben. </p><p>Klopt dit?</p><p> </p>

Nee, je bent zeker niet de enige. Ik ging aan het werk met lichte tegenzin. Niet omdat ik niet wilde werken, maar omdat we een pittige start hebben gehad met ons kleintje en alles eigenlijk net een maandje goed liep. Maar ik had wel zwaar behoefte aan iets voor mezelf en even niet zorgen, waar ik me ook wel schuldig over voelde toen. 
We zijn nu bijna 1,5 jaar verder en ik heb zo nu en dan nog steeds behoefte aan iets voor mezelf en werk met plezier 3 dagen in de week. Verschil is dat ik me er nu niet meer schuldig over voel en ook gewoon iets voor mezelf ga doen als er ruimte voor is. 

Snap ik hoor, ik wilde ook graag weer aan het werk. Elke dag thuis voelde hetzelfde en xe dagen duurden soms zo lang! 
5 Maanden terug bevallen van ons tweede kindje. Toen voelde mijn verlof wel anders omdat ik met 2 kindjes toch echt wel een stuk drukker ben, maar ik was ook zo blij toen ik weer kon gaan werken. Ik werk 2 dagen, vind het heerlijk zo. Even 2 dagen geen mama zijn en de weken vliegen zo veel sneller voorbij!! 
Ik vond het wel gek om mn kindjes de eerste dag 'los te laten', maar heb er altijd alle vertrouwen in gehad en er nooit een traan om gelaten. Dus ik snap je heel goed! 

Snap ik hoor, ik wilde ook graag weer aan het werk. Elke dag thuis voelde hetzelfde en xe dagen duurden soms zo lang! 
5 Maanden terug bevallen van ons tweede kindje. Toen voelde mijn verlof wel anders omdat ik met 2 kindjes toch echt wel een stuk drukker ben, maar ik was ook zo blij toen ik weer kon gaan werken. Ik werk 2 dagen, vind het heerlijk zo. Even 2 dagen geen mama zijn en de weken vliegen zo veel sneller voorbij!! 
Ik vond het wel gek om mn kindjes de eerste dag 'los te laten', maar heb er altijd alle vertrouwen in gehad en er nooit een traan om gelaten. Dus ik snap je heel goed! 

Nee je bent niet alleen hoor. Ik kon ook bijna niet wachten weer te gaan werken en weer 'normaal' te mogen sporten (in de zin van echt zelf gewoon weten wat ik doe zonder dat iedereen je betuttelt vanwege je (recente) zwangerschap). Was heel blij dat het goed ging met mijn zoon op het kdv, zodat we ons daar ook niet druk over hoefden te maken. En ik ben gewoon een veel leukere moeder als ik werk en mijn eigen leven weer echt 'voel'. Niks ergs aan hoor!
Heb zelf ook als iemand zegt dat ze heerlijk een jaar even niks wil doen en alleen met de baby wil zijn altijd het gevoel van poeh nou jij liever dan ik. Maar dat is dus echt persoonlijk en het maakt je geen slechtere moeder, wat ook je voorkeur heeft.

Heel herkenbaar! Ik hoorde bij de groep die er wel tegenop zag, maar dat kwam bij ons ook door een heel pittige start. Het was net een beetje rustig en relaxt, dus ik heb juist heel weinig vrijheid gekend in de maanden na de geboorte.
Maar nu werk ik weer en ik vind het heerlijk! Ik voel me vaak op de dagen thuis heel blij en geniet van haar, maar vind op die dagen het idee dat ik de dag erna werk ook heel fijn! :) En andersom ook, op de dagen dat ik werk vind ik het fijn te weten de dag erna bijv. weer thuis te zijn.
Dus, voel je niet schuldig! :)

Zeker herkenbaar hoor! Ik ben gek op mijn baby maar was ook erg blij dat ik weer aan het werk kon begin Januari. Hoe leuk het ook is met mijn zoon, ik vind het belangrijk niet alleen maar met hem bezig te zijn. Ik werk nu 4 dagen en merk dat ik op mijn mama dag en in het weekend ook extra van hem geniet.
Helemaal niet gek dus en het maakt je zeker geen slechte mama!

Terug
Bovenaan