Mag ik alsjeblieft weer aan het werk?

Super fijn om jullie reacties te lezen. Dank jullie wel. Het schuldgevoel raakt hierdoor meer naar de achtergrond, dat is al een hele opluchting.

Wanneer loopt je verlof ten einde? Ondanks dat ik stapelgek op Mn kindje ben vond ik vooral tegen het einde Mn verlof ook wel mooi geweest. Het is al met al ook wel saai hoor. Kindje kan Natuurliji nog niet veel, en de vaste rondjes etc had ik toen wel weer gezien. Nu heb ik verlof van Mn tweede kind en de dagen vliegen voorbij met twee kleine kinderen. Dan word je geleefd zegmaar. Dus probeer ook maar te genieten van dat ‘nutteloze’ gevoel. Dat komt niet meer terug! ?

Nee hoor, zeker niet de enige! Ik keek enorm uit naar mijn verlof maar werd er vervolgens knettergek van. Ook ik had/heb een heel makkelijke baby gelukkig, maar zo'n kleintje doet nou eenmaal niet zoveel. Elke dag hetzelfde rondje hema kwam echt mijn neus uit, net zoals 's avonds weinig anders te kunnen vertellen dan de hoeveelheid voedingen en luiers. Ik heb aan mijn werkgever gevraagd of ik na 6 weken weer mocht beginnen (wel maar 2 dagen) en dat was een verademing! Mijn man was dan 1 dag thuis met haar en de andere dag mijn schoonvader. Helemaal prima! En ik was echt een leukere moeder erdoor! 
Ben ook na 4 weken weer gaan sporten, ondanks de keizersnede. Doe wat goed voelt voor je :) een goede moeder is een blije moeder! 

Mijn dochter was 12 weken toen ik 4 dagen (zonder dochter en manlief) ben gaan wintersporten. Oké, vond het wel best spannend om mijn kleintje achter te laten. Maar het was ook echt heel fijn. 
Doe wat goed voelt! 

Met meerdere kinderen of een lange herstelperiode na je bevalling kan ik mij voorstellen dat het anders is.
Als het had gekunt, had ik eerder gaan werken, maar ik heb pas opvang bij het kvd over 3 weken en dan ook nog maar 2 dagen per week. Per 1 april kan ze 3 dagen terecht. Ik moet dus al een aantal keer de hulp van opa's en oma's inschakelen dus wil dat niet nu al meerdere keren per week doen. 1 of 2 dagen per week werken heeft in mijn baan niet zoveel zin...
Ik weet wel dat ik bij een eventueel volgend kind de optie inbouw om de laatste 2 weken verlof lekker uit te smeren en dus eerder weer aan de slag ga.
Voor nu maar het beste ervan maken. Plan tot mn verlof elke 3 tot 4 dagen iets leuks in voor mijzelf zonder baby. Gelukkig kent mijn man mij goed en ziet hij dat ik worstel, dus geeft mij ook alle ruimte.

Herkenbaar hoor, ik heb het in het begin ook een aantal weken vrij extreem zo gevoeld. Liep ook in no time weer in mijn oude kleding alsof er niks gebeurd was... Wij hadden ook een hectische start en ik heb me de eerste 10, 12 weken erg onzeker over alles gevoeld. Soms had ik dan echt behoefte om even weg te gaan een paar uurtjes.
Inmiddels gaat alles iets soepeler, en mag ik volgende week echt weer aan de slag (ik had vier weken extra verlof opgenomen) en daar kijk ik ook wel weer naar uit...

Ik had precies hetzelfde. Was blij dat mijn verlof voorbij was. Heerlijk om weer te werken.  Eef doet het super op de opvang. Mama blij, baby blij ?

Terug
Bovenaan