mag ik boos zijn???

A

Anoniem

Guest
Het volgende is het geval mijn vriend en ik zitten nu in ronde 2 voor ons eerste kindje dus we zijn nog maar pas bezig.

De neef van mijn vriend heeft pas 10 maanden een meisje gekregen. toen we hoorde dat zijn vriendin zwanger was hadden we al zoiets mmm niet echt super hij zit in de schuld sanering en krijgt 50 euro in de week en zei zit fulltime op school en krijgt alleen studie financiring. Maar we hadden zo iets tja kan gebeuren dat het perongeluk was maar nu hoorde 2 weken geleden dat ze weer zogenaamt perongelijk zwanger is en hun situatie niet veranderd is.

Nou is dat het ook ng niet hun dochtertje heeft als eens met longontsteking en ondervoeding in het ziekehuis gelegen en ze heeft continu een waterbuik en moeder weet alles beter als het consultatie bureau.

Nu ben ik dus best boos op ze dat ze weer zwanger zijn. maar toch voel ik me niet lekker bij het idee dat ik boos op ze ben.

Wat vinden jullie hier van mag ik boos zijn of niet???

Groetjes Joyce

kan het me heel goed voorstellen, en dat ze in de schuldsanering zitten en nog op school, ach ja, een kind heeft voornamelijk liefde en warmte nodig, maar als ik dan veder lees kwa gezondheid. mijn eerste reactie was nu ook, jeetje he, kijk dat dan en dat terwijl sommige mensen heel graag een kindje willen en het wat te bieden hebben en dan lukt het gewoon niet. nee hoor, van mij mag je best boos zijn

ik kan je heel goed begrijpen!

Het nichtje van mijn vriend zit in zo'n zelfde situatie...een kleuter en nu een baby van enkele maanden en beide geen werk! Papa en mama weten altijd alles beter...en liefde is er ook al tekort! Dus je mag best boos zijn!!!!

Wij gaan ook voor ons eerste kindje en zitten ook in de schuldhulpverlening. Wij krijgen voldoende steun van vrienden en familie en een organisatie en gaan er helemaal voor! Het hoeft dus niet altijd gelijk slecht te zijn. Je moet niet alle mensen met financiele problemen veroordelen. Maar iedere situatie is anders.....

Groetjes Vic

PS: ik wordt weleens gek van mensen met hele goede banen, nette kinderen en een ideaal leven waar ze alles kunnen besteden wat ze willen, dus er is altijd wel wat. Maar liefde geven en er goed voor zorgen is wel het voornaamste!

Waar ben je eigenlijk boos op? Op de situatie die niet helemaal ideaal is, of dat ze alweer zo snel zwanger is of dat ze dit kindje al niet goed kunnen verzorgen?
Volgens mij kun je zeker op het laatste boos zijn en geheel terecht. Misschien zou je zelfs stappen kunnen ondernemen, want als ik het zo beluisterd gaat het met het lichamelijk en geestelijk gestel niet goed van het kindje.
En inderdaad, we willen allemaal alle schaapjes op het droge hebben (zoals het hoort), maar helaas loopt het niet bij iedereen zo. Het allerbelangrijkste is dat alle kindjes liefde en aandacht krijgen.
Ik hoop dat het met dat kindje straks beter gaat.
gr. mamajo
p.s. sinds ik kinderen heb, kan ik er slecht tegen als mensen zo hun kinderen verwaarlozen. Ik snap het ook niet, waarom zet je dan kinderen op de wereld?

ehm ik lees het net even terug, maar wil even terug komen op mijn opmerking "zoals het hoort", hiermee bedoel ik zoals men (de buitenwereld) denkt dat het hoort.

ik ben het eens met Victory! geld alleen maakt niet gelukkig! beetje wel natuurlijk! hihi
maar liefde is erg belangrijk!

ik denk dat ik wel gefrustreerd zou raken als ik vond dat ze het kindje "verwaarloosden"en dan nu weer een kindje krijgen!

ik denk wel dat wanneer het zo erg was dat ik op de 1 of andere manier hulp zou gaan zoeken!
zodat ze misschien kunnen leren hoe het wel moet??
moeilijke zaken!!!

enne wij krijgen onze 4e en leven van 1 inkomen, allemaal bewuste keuzes om onze eigen kindjes groot te brengen, dus breed hebben we het niet! maar veeeel liefde is hier wel aanwezig!!!
ik heb gelukkige kindjes!! dat telt!!!

liefs

ben het met jullie eens als de kinderen maar liefde krijgen en gezond en gelukkig zijn ik hoop dat de kinderbescherming ze in de gaten houd als dat zo is kot het wel goed hoop ik (hoorde net dat ze onder teozicht staan van kinderbescherming...

groetjes joyce

Terug
Bovenaan