Mag ik dat nu dan wel of niet eten.

Van de week wou mn lieverd toastjes maken,maar hij wist niet meer wat ik nu wel of niet mocht hebben.
Hij vroeg mag je nu wel of niet pate,of leverpastei.
Ik deed mn schouders hoog en keek em vragend aan...
Denk toch zelf dat t niet veel uit zou maken,pate...
En hoe zit t met zalm,mag dat..of rolmops of braadharing.....
 
Ik weet dat leverpaste niet zo goed is, maar mijn vk zei dat je heus wel eens een boterham/ toastje met paté kunt eten. Zolang je maar niet al je boterhammen er mee belegd. Verder weet ik het niet, aangezien ikzelf niet van vis hou heb ik hier geen interesse in ;)
 
teveel paté of leverpastei is niet goed ivm vitamine A...maar jemag best af en toe een toastje of boterham ermee hebben hoor.

Gerookte zalm mag wel, maar wel gelijk na openen van de vacuumverpakking ivm listeria besmetting.

Die andere vissoorter zou ik niet weten, dat lust ik niet.

Liefs randy
 
Gerookte zalm uit een vacuumverpakking mag juist niet heb ik gelezen! De listeriabacterie hoopt zich op onder de randjes van de verpakking. Je mag alleen gerookte zalm als hij vers van de visboer komt. Helaas heeft de visboer bij ons in het dorp alleen vacuumverpakte gerookte zalm in de kar liggen...

Een toastje met paté of lever kan wel. Je mag maximaal één broodbeleg met lever per dag, maar aangeraden wordt om het gewoon te laten staan.
 
Je mag inderdaad geen vacuumverpakte gerookte zalm. Ook leverpastei of pate is niet goed i.v.m. vitamine A.

Ach, dan eet je het toch gewoon niet... :) is voor een goed doel!

Liefs!
 
idd, leverproducten max 1 boterham per dag..
plakjes varkenslever of gebakken lever helemaal niet..
Gerookte zalm zal ik ook mee uitkijken ook al is deze "vers", vaak leegt de visboer vacuüm verpakte als vers in zijn kar..
Volgens mij gaat het gewoon om het binnen krijgen van grote hoeveelheden, als je nu elke dag gerookte zalm zal eten..maar af en toe kan best!
Ik vraag me wel eens af hoe ze dat vroeger deden toen dat allemaal nog niet bekend was..
In de tijd dat mijn moeder zwanger was van mij heeft ze gewoon alles mogen eten, en werd geadviseerd biefstuk te eten ivm het ijzer wat er in zit...
 
Rolmops komt uit een potje en dat kan je gewoon eten. Braadharing is gebakken, toch, ik ken het niet echt. Dat kan je dan ook gewoon eten.
 
Leverproducten zijn geen probleem voor mij (ik eet geen vlees, toch zonder ideologie, alleen dat mijn lichaam doet beter zonder), maar toch moest ik met wortelsap oppassen - te veel vit. A, zo zei de vk.

Supermarktvis (dus gerookte zalm ook) zat ook op het zwarte lijstje, samen met kazen van ongepasteriseurde melk.

Toch word ik naar een goede visboer vergewezen, want haring was prima! Wel, af en toe...

Waar ik getogen was, is haring op zwarte lijst; een collega van dezelfde land heeft mij met een kop cappucino gezien: "Doe maar niet, als zwanger hoeft je absoluut geen koffie drinken!". Over leverproducten en wortelsap wordt daar absoluut niet gesproken, daar zijn ze al gezond! ;)

Ik geloof in deze 'ikke wille' gevoel met het eten, wel tijdens de zwangerschap. Geen extra vitamines, maar ik eet wat ik voel te eten, inclusief taarten (mijn partner lacht dat ik een banketbakkerij zou openen, elke week twee nieuwe recepten;) en mijn bloedonderzoekresultaten waren prima, inclusief suiker en ijzer.Tot nu (29 weken) kreeg ik half maatje extra in mijn heupen en 4-5 centimeter in de borsten. Tot 25 weken was mijn zwangerschap bijna niet zichtbaar - niet echt comfortabel ;).
 
Terug
Bovenaan