Mag ik dit wel of niet eten?

Hallo allemaal,

Hopelijk kunnen jullie mij snel helpen. Mag ik zure room eten Creme fraiche zeg maar!!??? En kipfilet voor op brood??

Thnx alvast.

Gr tamjo
 
Dit mag je gewoon eten, rauwe ham trouwens ook, dit heb ik even opgezocht (http://www.babypret.net/gezondvoedja.htm) hier staan allerlei dingen op die je beter wel of niet kunt eten.

Groetjes Danielle
 
Je mag aan vlees(waren) alles eten dat gerookt of door en door gekookt is. Beide processen maken de (eventuele) toxoplasmose onschadelijk. Dus rauwe ham mag je gewoon eten, net als rookvlees bijvoorbeeld. Alleen op rauw en niet helemaal doorbakken zit een verbod. Dé verboden: filet americain en ossenworst (al heb je die ook in gerookte vorm). Verder natuurlijk uitkijken met alle vormen van smeerworst in verband met lever.

Er geldt alleen een verbod op rauwmelkse produkten. Creme fraiche is gepasturiseerd net als alle andere melkprodukten in de gemiddelde supermarkt. Gepasturiseerd is het woord waar je naar moet zoeken. Eigenlijk komt rauwe melk alleen maar voor in enkele buitenlandse kazen. Je ziet het niet veel, zelfs de meeste brie is tegenwoordig gemaakt van gepasturiseerde melk. Toch zijn er enkele (ook in de supermarkt!) die "au lait cru" zijn gemaakt. Maar dat MOET er dan opstaan.
 
nou nou een verbod erop.
jeetje je kan ook overdrijven hoor.

Eet gewoon de dingen die goed voor jou zijn en niet de dingen die niet goed voor je zijn, want die zijn ook niet goed voor je kind.
Even oppassen met rauw vlees en rauwe-melk kaas (die je trouwens niet eens veel tegen komt) en je verder niet al te druk maken.
 
idd een verbod is een groot woord!!! ik heb tijdens mijn zwangerschap gewoon om de dag 1 broodje pate op en dat kon volgens de verlos geen kwaad als je het maar beperkt en niet te dik smeert dat geld ook voor leverworst. overigens heb ik ook geweldig genoten van mijn roze varkenshaas met kerst heb inmiddels een gezonde, vrolijke en rustige meid gekregen van 10 wk die het super doet dus ja weet niet echt wat het probleem is...
groetjes ils
 
Terug
Bovenaan