mag ik effe klagen

A

Anoniem

Guest
hoi allemaal

weet dat het niet op deze forum hoord maar ben zo verdrietig
om mijn oudste zoon

hij is nu twee jaar en echt onhandelbaar
slaat schop en bijt anderen kindjes l
luisterd niet naar de juf en kan zich niet conceteren
nu heb ik net een geprek met de kinderarts gehad en nu word hij door verwezen naar een psygoloog om in  aanmerking  te komen voor een medice pedagoies kinderdagverblijf
heb zo een gevoel dat ik gefaald heb en ben ernog helemaal niet aan toe dat hij heledagen naar een kvd gaat ( hij is 2 jaar)
voel me zo onzettend beroerd maar wil ook niet de heletijd boos op hem zijn omdat hij weer een kindje pijn heeft gedaan
maar zo gaat gewoon niet meer van de hele ochtond op school zit hij de helf op het strafstoeltje maar als ik dan in zijn grote blauwe kijkers kijk word ik zo verdrietig en vind het ook een beetje zielig voor hem
voel me gewoon schuldig
weet ei9gelijk niet zo goed meer wat ik moet doen diep in me hard weet ik dat deze kvd goed voor hem zal zijn ( namelijk heel druk en moet echt zijn enegie kwijt) maar aan de anderkant vind ik het tevroeg en ben ik bang dat hij meteen zo een stempel krijgd door de omgeving

weet het gewoon effe niet

sorry voor het klagen en weet dat het hier niet hoor maar moest effe me ei kwijt
wil het ook nog niet in de familie brengen mischien een beetje bang voor de reacties

groetjes mariella

Hoi Mariella,

Het geeft toch niks dat je hier even je ei kwijt moet?! Het is juist goed dat je het van je afschrijft. Ik kan me voorstellen dat je bang bent voor de reacties binnen familie of vrienden. Ik kan je geen raad geven, heb hier helemaal geen ervaring mee, maar wil je wel heel veel sterkte wensen.

Monique

Beste Mariella,

Wat erg voor je! Ik kan me voorstellen dat het vreselijk is. Kan je er niet mee helpen want ik heb het zelf niet meegemaakt.

Ken wel een verhaal....
Bij mijn dochtertje (nu inmiddels 4) zat een jongetje op de peuterspeelzaal. Hij was altijd vervelend, en idd ook slaan en schoppen. De meeste kinderen waren ook heel bang voor hem. Hij zat ook regelmatig op de gang op het strafstoeltje. Mijn dochtertje wilde niet meer naar de peuterspeelzaal vanwege hem.
Nu is die inmiddels ook 4 en zit bij mijn dochtertje op school... en wat denk je?? Nog steeds een dondersteen maar anders. Heel veel kindjes willen nu graag met hem spelen en zelfs mijn dochtertje heeft al eens bij hem gespeeld.
Het komt echt wel goed!

Veel sterkte ermee!
groetjes Veronique

hoi,
mijn zoontje nu bijna 6 heeft ook op een medisch kleuter dagverblijf gezeten.
hij was ontzettende druk en ongeconcentreerd niet slaan en schoppen enz.
ik heb hele goede ervaringen met het mkd mijn zoontje ging er met plezier na toe.
ook voor mezelf was het prettig kreeg goede tips en om de zoveel tijd gesprekken.
je hoeft je niet schuldig te voelen had ik in het begin ook totdat ik zag dat het goed voor hem was.

veel suc6

groetjes,
marike

Uit jouw berichtje lees ik heel veel liefde voor je kind: wanneer jij  van jezelf weet  dat je altijd je uiterste best voor hem hebt gedaan, moet je dit  jezelf ook absoluut niet kwalijk nemen. Heb je voor jezelf het idee dat het  door omstandigheden misschien toch  ergens aan jou kan liggen (denk aan schatjes-taferelen) dan  raad ik je aan om hulp te zoeken.  
Sinds de komst van het rugzakje (WSNS) is er veel veranderd ten opzichte van vroeger  met betrekking tot het 'etiketjes' plakken op kinderen: nu er steeds meer kinderen vanuit het speciaal onderwijs doorstromen naar het reguliere onderwijs, wordt er steeds minder raar tegen 'kinderen met behoefte aan extra begeleiding' aangekeken. Dat zal op een  kdv niet heel anders zijn.  Wees daar dus niet al te bang voor.
Verder is het belangrijk dat je consequent blijft  mbt  regels en dergelijke. Ik ben van mening dat het inderdaad weinig helpt om een kind voortdurend te straffen voor zijn daden. Beter is het  om te kijkenn naar de oorzaak van zijn gedrag. Op een speciaal kdv werken mensen die daar meer verstand van hebben dan op  een regulier kdv en waar je zoon ook meer aandacht krijgt. Schaam je niet,  maar geef je kind wat het nodig heeft. Wacht niet te lang, want anders kan het misschien wel  verder gaan ontsporen en daar is niemand  mee gebaat.    

Ik wil hier niet de wijsneus uithangen, ik geef je alleen mijn mening, die ik met kennis vanuit  7 jaar pedagogische opleidingen kan onderbouwen.

Veel sterkte en succes.

wat vervelend voor jullie. Ik kan me voorstellen dat je je rot voelt. Maar kop op, gaat goed komen.

Hoi,
schrijf hier maar lekker van je af hoor. Enne... ik heb nu weinig tijd, dus kan niet uitgebreid reageren. Doe ik later. Maar als je specifieke vragen hebt dan vraag het vooral. Ik weet van uit mijn werk bijna alles van het MKD.
email: Veerle06@home.nl
Groetjes Veerle
P.s. hij hoeft daar niet perse 5 hele dagen in de week naar toe. En het wordt zowiezo rustig opgebouwd. Misschien stelt je dat al gerust. Er wordt gekeken naar het kind,   maar ook wat de ouders willen. Da's super belangrijk.

ik kan me je machteloosheid goed voorstellen.wat een vervelende situatie.het ligt in ieder geval niet aan jou!!constant straf krijgen is voor kaya ook niet bepaald leuk.gelukkig krijg je hulp.hopelijk komt daar iets uit waar je wat aan hebt.
en hier mag je altijd klagen hoor.of t nou over jayla,kaya of je opa of oma gaat.maakt niet uit.
veel sterkte
groetjes karin

Terug
Bovenaan