mag ik effe klagen

Hoi Marielle

Ik weet niet of je ooit weleens van het begrip "nieuwe tijds kinderen"gehoord hebt.
Oftewel hooggevoeligheid?
Ik wil er hier niet te ver over uitweiden, mede omdat ik het erg zou vinden als hier negatief op gereageerd gaat worden. Als je er meer over zou willen weten, weet ik wel iemand die je er meer over kan vertellen.

Je mag me mailen of msnen irenemat@wanadoo.nl

Ik hoor het wel.

groetjes irene

Hoi!
Een liefdevolle moeder, ik kan niet anders zeggen. Maar wees eerlijk tegenover jezelf: je kunt dit niet alleen aan! (Jij met je man dan hè..) Wees blij dat er speciale voorzieningen zijn, die (bijna) alles in goede banen kunnen helpen leiden. Dus met 2 handen aanpakken, dat mkdv. Beter vroeg dan laat!

Sterkte!! Groetjes, Ingrid

Ha meid,
hoe gaat het nu? Al een beetje tot rust gekomen. Mijn ervaring met het MKD zijn erg positief. Alle kindjes die ik ken gaan er graag naar toe. Ze stimuleren daar heel gericht de ontwikkeling van het individuele kind. En ze kijken daar ook wat er nu precies met je kindje aan de hand is. Ook krijg je tips en adviezen. Wat op de groep helpt, kan thuis ook helpen en andersom natuurlijk. Ze werken nauw samen met ouders. Als ouders iets echt niet willen dan gebeurd dat niet.  Als je er aan toe bent kun je ook een keertje bellen en vragen of je mag komen kijken. Dan weet je beter waar je aan moet denken en hoe ze werken, want dat leggen ze dan uit.
Mijn ervaring is dat kinderen die op een MKD zitten minder snel een stempel krijgen, dan een kindje op een gewone PSZ of school. Die worden daar eerder buiten gesloten en zo.
Op het MKD weten ze van wanten en de ouders die er komen zitten in dezelfde situatie als jij/jullie, dus die hebben alle begrip. Ook kun je vaak met hen ervaringen delen. Dat kan heel fijn zijn. Maar het hoeft niet.
De kindjes die ik ken die daar zitten groeien enorm in hun ontwikkeling en dat is toch wat je graag wil.
Zoals ik al zei, als je vragen hebt dan mail me gerust.
Groetjes Veerle

Ai, wat kan ik me goed voorstellen dat je je er schuldig overvoelt zeg, als mama wil je zooo graag dat je kindje het goed doet en als het dan niet gaat zoals je zelf zou willen, dan ga je toch eerst bij jezelf kijken he...

Mijn oudste is ook een tijdje onhandelbaar geweest, driftbuien, bijten en slaan (mij voornamelijk , maar ook wel eens andere kindjes) en ik voelde me daar ook zo rot bij...(heb stiekem wel eens gedacht als ik zo'n programma zag als de opvoedpolitie, hoe laten mensen het zover komen...nou, uit ervaring weet ik inmiddels dat zo'n situatie er zo is, hoef je eigenlijk nix voor te doen zeg maar)
Gelukkig was het bij mijn meiske een heftige vorm van peuterpuberteit en is het de laatste tijd een stuk rustiger, maar flink temperament zal ze wel houden denk ik...
Ze is nu inmiddels 3,5 en een jaartje PSZ, kinderopvang bij een  gastouder  en erg consequent handelen van onze kant heeft wel erg geholpen..

Maar ik kan me zo goed voorstellen hoe vervelend het voor je voelt!!!! Een troost, nu zijn ze erg vroeg erbij en kunnen ze heel veel "rechtzetten" (klinkt niet zo leuk, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel) omdat ie nog zo klein is...

Heel veel sterkte, en dit forum is niet alleen voor de babies hoor, ook (juist) voor de mama's, waar ze ook mee zitten (of gelukkig mee zijn...)

liefs Yvonne

hoi hoi

bedank voor jullie lieve berichtjes
en irene en veerle ik ga jullie zeker mailen want zit bom vol vragen
die door me hoofd blijven spoken

me man en ik hebben veel gepraat erover ook hebben we maandah een gesprek met de psz want met sommige dingen hebben we echt grote moeite vooral al zolang op het straf stoeltje zitten

heb gisteren ook me een vrouwtje gepraaat die het zelfde met haar jongen heeft meegemaamt en de keuze heeft gemaakt om hem niet naar het mkvd te doen en heeft nu alegevolgen ervan jongen zit zo metzich zelf in de knoei dat hij werkelijk ontspoord is kon niet meekomen op school en ging spijbelen en heledagen zwerven en ga zo maar door

voor ons geld alleen het geluk van ons kind en dat staat voor alles dus

we gaan maandag ook starten met een logboek en dat moeten we iederenn keer inleveren bij de spygoloog en vanaf daar gaan we veder kijken   maar iedergval alleemaal erg bedankt

groetjes mariella

De kleine van onze buren gaat ook naar een mkdv, dit bevalt ze helemaal super. Het mannetje is er echt mega van opgeknapt. Hij is een stuk socialer en ze kunnen hem daar helpen waar hij het nodig heeft (logopedie, ergotherapie enz). Hij kan straks waarschijnlijk naar de reguliere basisschool bij ons in de straat, hiervan was vorig jaar zelfs nog geen sprake van. Het is bij hun dus 300% meegevallen en kijken er heel positief op terug!
Heel veel succes met het gesprek, kan me goed voorstellen dat je moeite hebt met de 'straffen' die hij krijgt op de psz.
Sterkte met alles!
Liefs,
Ruth

Terug
Bovenaan