Mag ik even...

A

Anoniem

Guest
KLAGEN!

Hoi meiden,

Ik moet even mij   hart luchten, ik heb het zo gehad met alles en iedereen, vooral hier op mijn werk. Had graag deze week vrij gehad want ik ben het gewoon zat, maar nee de baas had al vrij genomen (zonder mij in te lichten, maar dat gaat altijd zo) dus Nanda mag gewoon werken. Dus geen JG-beurs voor mij dit jaar, ok spaart geld, is ook wat voor te zeggen.
Hij had nog een vakantie geboekt van 3 t/m weet ik hoeveel december (ook zonder overleg) maar die zou hij annuleren ivm zijn schoonmoeder, dus ik per email gister gevraagt of ik die week dan vrij mag hebben, ben dan jarig en zou graag een weekje weg willen. Op veel emailtjes krijg ik wel  antwoord maar niet op deze ene, echt waar ik heb het zo gehad. Ik ben nu een jaar aan het werk en heb op de verplichte vrije dagen na en een paar hier en daar daagjes nog geen vakantie gehad, ik heb om precies te zijn dit jaar 8 dagen op genomen en had er nog 62 staan van de afgelopen jaren, ik heb nu dus nog 79.5 dagen, zou ik dan een weekje weg mogen???

Misschien moet ik me gewoon maar ziek melden, overspannen en dan de rest van het jaar lekker thuis blijven. Dan zoeken ze het maar uit, vooral hij!! Maar zo ben ik niet, ik ga maar door en door... maar lang ga ik dit niet volhouden, ik heb er totaal geen lol meer in. Het is dat ik het geld echt niet kan missen en er weinig banen zijn waar ik dit salaris zal krijgen. Maar plezier in mijn werk hebben is er al lang niet meer bij.

Oja nog zo iets, krijg steeds te horen dat vrouwen onbetrouwbaar zijn omdat ze zwanger worden en kinderen krijgen (nu ben/was ik een van de weinige vrouwelijke surveyors en ook een van de weinige met een kindje). Ik heb me echt jaren voor meer dan 100% ingezet voor dit bedrijf en met plezier en heb voor een minimaal salaris een finunctie gehad waar een ander 10 jaar meer ervaring voor zou moeten hebben. Toch deed ik het en ik deed mijn werk goed (alleen maar goede beoordelingen) en nu krijg je steeds weer te horen dat het zo lastig is, ja hij is een ervaren kracht kwijt, maar was ik gebleven als ik niet zwanger was geweest, waarschijnlijk zou ik dan nu freelance werken en bakken met geld verdienen. Net als vele van mijn collega's die op het punt staan om op te stappen of al opgestapt zijn. En weten jullie wat het ergste is, hij had/heeft echt iemand nodig die de planning doet en probeerd iedereen blij en tevreden te houden, alleen hij ziet dat niet. BAH!!!!

Goed meiden, ik kan weer adem halen, ga weer verder met mijn werk, JOEPIE!! Het is echt niet altijd zwart hier, maar het wordt wel steeds zwarter... tijd om wat anders te gaan doen???

Bedankt dat jullie even wilde luisteren, of misschien ook niet, maar ik ben het even kwijt. Jullie hebben er verder niets aan... maar goed!

Groetjes Nanda

Hè wat vervelend, of beter gezegt klote, dat die baas van je zo egoïstisch is. Maar je moet niet doorgaan totdat je er zelf bij neer valt hoor. En als er niet met hem te praten valt, dan inderdaad maar ziek melden en je baas eens flink laten voelen dat je wél belangrijk bent voor het bedrijf. Dan zit je zelf ook veel lekkerder in je vel en dat heeft ook inlvoed op Tess. Sterkte ermee.

Groetjes,
Nelly.

Ken het een beetje..
Wil ook heel graag iets anders binnen de  organisatie maar dat kost tijd en dus geduld.
En geduld hebben valt soms zwaar..

Ik weet dat je het geld goed kunt gebruiken en je een topfunctie hebt, maar je gezondheid/geluk is zoveel belangrijker! Wie weet tref je wel een baan die je net wat meer ruimte bied en iets minder aan salaris, maar dat is een kwestie van weer even wennen.

Hou gewoon je ogen en oren de kost of sla eens goed met die vuist op de tafel!!
Weet wat je waard bent!

Esmé mv Kay

Ff je hart luchten is prettig! Goed aan jezelf en je meissie blijven denken he!
En je vraagt toch geen half jaar vrij of zo? Een weekje vrij moet iedereen kunnen krijgen, en dan niet alleen de baas zelf (zo een hebben we hier ook rondlopen helaas...)

Succes!

Lisenka mv Tessa (10-9-2006)

Hoi Nanda,

Nou lekker je hart luchten hier hoor,daar zijn we toch voor.
Ik hoop dat het snel zal opklaren op je werk en dat je baas inziet wat een superkracht je bent.
Succes hoor meid!

Liefs Kitty en Tess

Hee Nanda,

Wat rot voor je! Er is niets zo erg als met tegenzin naar je werk gaan.
Misschien moet je je idd eens ziekmelden, misschien dat je baas dan inziet dat je, net als hij, ook even een time-out nodig hebt.
Hij heeft ook niets aan iemand die niet gemotiveerd is om zijn/haar werk te doen.
Even bijtanken en je kan er weer met frisse moed tegenaan. En zo niet, misschien is het dan idd tijd om wat anders te gaan zoeken...

Sterkte!

Groetjes van Cissy

He Nanda,

Echt onbegrijpelijk van zo ´n man zeg......... Hoe bestaat het dat je anno 2007 dit soort boude uitspraken over vrouwen kunt doen en er nog mee wegkomen ook. Is het een idee om even te stoppen met mailen en bij hem binnen te lopen met je agenda en hem dan mee te delen dat je niet weggaat voordat je minimaal 14 dagen vakantie opgenomen hebt, nog ergens dit jaar

Hij mag blij zijn dat je er nog bent zeg, en iedereen heeft recht op vakantie jij ook! Stap anders naar personeelszaken, misschien kunnen zij je helpen.

Go girl, je verdient het én je hebt er recht op!!

Susan

Terug
Bovenaan