Mag ik even...

Hiya Nanda,

Denk je dat er iets naars gebeurd met je baan als je op je strepen staat? Dat zeg ik zo omdat dat meestal niet zo is. Je zegt zelf al dat je gewoon het persoon niet bent om je "expres" ziek te melden......jouw baas weet dat ook heus wel. Veel vrouwen hebben een (te) groot verantwoordingsgevoel als het op werk aankomt. En hun (meestal mannelijke) werkgevers weten dat donders goed en maken daar gebruik van. Wij dames vatten dat persoonlijk op, maar dat is het in principe niet..."its just bussiness". In je baan heb je een overeenkomst met je baas, een ruil als het ware, zijn geld voor jouw tijd. Jij houdt je uitstekend aan jouw deel van de overeenkomst en er is dan ook niks mis met eisen dat je baas zijn deel nakomt. Als jij laat zien dat je baas zijn deel maar een beetje na hoeft te komen zonder echte consequenties dan zal hij dat blijven doen (ik bedoel helemaal niet dat het niet verschrikkelijk naar is voor jou hoor, maar de enige consequentie is dat jij je naar voelt, daar heeft je baas niet zo'n last van, begrijp je wat ik bedoel?)
En wat betreft die opmerkingen die hij maakt, wat een dumbass! Misschien kan je hem er subtiel op wijzen dat hij ook een moeder heeft....maar ik weet niet of het de discussie wel waard is. Hier zeggen ze "the only thing that arguing with a crazy person does for you, is drive you nuts".

Meid, lekker die vakantie nemen hoor, je verdient 'm

Ajuus, ilja

Ik zou met je baas om tafel gaan zitten en afspraken maken over je vrije dagen. Waarschijnlijk heeft hij het niet eens door dat je er zoveel hebt en dus noooit iets hebt opgenomen. Maak een plan voor 2008 wanneer je dagen opneemt, leg het van te voren schriftelijk vast en hou je er aan. Wat kan hij doen? Je ontslaan? zo te horen heeft hij je veel te hard nodig!

Sterkete in elk geval

Hoi Meiden,

Nou ik heb gister overleefd, heb gewoon heel rustig aan gedaan, kon me even niet schelen.

Helaas kon ik niet persoonlijk met hem spreken omdat hij die onverwachte dagen weg had geregeld, het was voor de operatie van zijn schoonmoeder, dus ja dat is rot, maar toch onbegrijpelijk dat hij niet even de moeite heeft genomen om 1 zin terug te schrijven dat hij het na moest kijken.

Vandaag is hij er wel, na wat koetjes en kalfjes gebabbel en over  enn ander dingetjes die hij niet zo fijn had gedaan wilde hij weg lopen, en ik dus nog even gevraagt over mijn vrije dagen. Ehhh ja daar hebben we het morgen over, ik moet even kijken of mijn vakantie geannuleerd is en dat ben ik vergeten. Ok, maar je begrijpt toch wel dat ik ook iets wil regelen en het liefst in die week, ivm mijn verjaardag. Ja ja...
(ik hoop dat die vakantie geannuleerd is, vind het nog steeds zo vervelend dat hij gewoon maar boekt zonder te vragen of het uitkomt, ik vraag eerst en boek dan, lijkt me wel zo normaal, daar we samen deze afdeling moeten runnen)

Hij zal nooit veranderen,   zo is deze man al jaren en ze verwachten dat iemand zijn funcite over zal nemen als hij over 3 jaar met pensioen gaat, nou ik niet en alle andere van mijn collega's die buiten werken ook niet. Deze man werk 24/7 en dan ook echt, behalve als hij op vakantie is. Daar pas ik dus voor, ik vind mijn gezin belangrijker dan mijn werk.

Over het feit dat hij altijd die opmerkingen geeft, tja hij ziet het nog steeds als een gunst die ze mij verleend hebben om me op kantoor te laten werken. Gelukkig zien de mensen van bemanningszaken dit niet zo, die zijn zo blij, daar ze nu meer duidelijkheid hebben.

Ik hoop dat ik binnen kort mijn beoordeling heb, anders vraag ik een gesprek aan met de andere baas. Want mijn baas is niet echt de baas van het bedrijf hoor, hij is meer mijn leidinggevende, het bedrijf zit wat moeilijk in elkaar. Hij is de operations manager van de survey offshore, dan heb je ook nog een manager survey (dit is echt een grote *&^%$) (Maar goed het bedrijf is wat ingewikkeld doordat we een aantal jaar geleden de Ballast-Ham hebben overgenomen, alleen die zien dat niet zo, kunnen jullie het nog volgen, vast niet, het is om kort te zeggen een beetje een raar bedrijf geworden)

Vandaag dus weer frisse moed (en toch wel een dossis tegenzin) en he tis bijna weekend.

Bedankt voor jullie luisterd oor (lezend oog), het verhaal is hier nog niet uit maar hoe het afloopt weet ik nog niet.

Groetjes Nanda

Tuurlijk mag je even klagen, hopelijk lucht het een beetje op! Vervelend dat het zo moet gaan. Het werkende leven valt niet altijd mee. Wat je vakantie betreft, het is erg belangrijk om af en toe bij te tanken, dus laat je daar niet van weerhouden!
Sterkte vandaag!
Groetjes Laura

He Nanda,

Jeetje meid, gaat bij jou ook al niet lekker!! Wat een klojo zeg!! Ik heb er geen andere woorden voor eigenlijk.
Je weet het, we wonen maar 20 minuten van je vandaan, je bent altijd welkom!

Ik heb de strijk al voor je klaarliggen (hahaha). Nee hoor, die is al weer netjes weggewerkt! Maar je mag de jouwe ook wel brengen hoor!

Groetjes, Marieke en een dikke knuffel avn Lyanne

Terug
Bovenaan