mag ik me bij jullie aansluiten???

Hallo allemaal,

ik zal me eerst eens voorstellen, ik ben Randy ik ben 25 jaar en heb een engeltje Ninthe*.
Ninthe* is op 18 november 2006 geboren na een zwangerschap van 21 weken en 5 dagen, wij hebben de zwangerschap afgebroken omdat Ninthe* de ergste vorm van Spina Bifida (open ruggetje) had en ze niet levensvatbaar zou zijn buiten mijn lichaam.
Ik heb dus geen miskraam gehad, en voel me nu we weer bezig zijn (sinds 6 februari omdat ik nog een late na-curretage voor de placentaresten had) een beetje tussen wal en schip vallen.
Op het gewone zwanger worden forum kan ik niet alle verhalen handelen, sommige meiden daar komen over alsof je een baby bij de supermarkt haalt en zijn alleen maar bezig met "help ik zit in ronde 3" er zijn er ook genoeg die mijn verhaal wel begrijpen, en dat ik het dus niet de normaalste zaak van de wereld vind om een gezonde zwangerschap te hebben, toch kan ik het daar niet altijd aan.

Mijn vraag is dus ook, mag ik met jullie meekletsen???
Jullie hebben ook een verdriet te dragen, jullie lichaam is ook een beetje van de rit etc etc etc...

Liefs Randy

Hoi Randy, wat een moeilijke tijd moet dat voor je zijn! Het moet zo verdrietig zijn geweest om te horen wat jullie te horen hebben gekregen.
Ik heb zelf afgelopen maand een miskraam gehad met 9 weken zwangerschap. Eigenlijk een 'missed abortion': op de echo bleek ons kindje al 1 of 2 weken eerder te zijn gestopt met groeien. Ik had niks gemerkt, geen krampje of druppeltje bloedverlies, voelde me gewoon misselijk en moe zoals je je tijdens een zwangerschap kunt voelen. Uiteindelijk een curettage gehad en nu weer over tot de orde van de dag.
Mijn verhaal is dus wel heel anders dan dat van jou. Maar ook ik merk dat ik moeite heb met sommige verhalen van zwangere vrouwen. Zelfs de 'gewone' verhalen vind ik soms heel confronterend. Dan denk ik: dat had ik ook kunnen hebben. En dat is een heel leeg, verdrietig gevoel.
Ik weet nog niet of ik snel weer zwanger wil proberen te worden. Mijn eerste gevoel was: dat kan ik nu nog niet aan. De laatste week merk ik juist weer dat ik toch wel een sterke wens heb om weer zwanger te mogen zijn. (ik heb overigens al een zoontje, een prachtige jongen van 15 maanden!). Dus ik weet het zelf gewoon nog niet eigenlijk.
Maar voorlopig heb ik na de curettage nog niet eens een normale menstruatie gehad. Het is nu 29 dagen geleden terwijl ik voorheen altijd een cyclus van 25 dagen had. En bij jou? Is alles nu wel weer gewoon op gang? Ik hoop toch wel gauw weer ongesteld te worden, dan weet ik tenminste dat alles weer normaal is.
Sterkte in ieder geval en laat nog eens wat horen als je wilt!!!

Hoi Randy,

Natuurlijk mag je met ons meekletsen. Ik merk dat ik er heel veel steun aan heb om met anderen te praten over iets waar juist andere mensen zich niets bij voor kunnen stellen.
Trouwens jij nog bedankt voor je reactie bij mijn stukje.

Ik weet hoe je je voelt als je zegt dat andere mensen er zo gemakkelijk over praten. Ik ervaar hetzelfde. Tot nu kan ik nog niet genieten van mijn zwangerschap omdat ik me gewoon heel erg druk maak. Andere mensen zeggen dan heel gemakkelijk dat ik dat niet moet doen en maar rustig moet afwachten. Tja, als het zo makkelijk was............
Emoties kun je niet onderdrukken. Die komen toch wel weer boven.

Ik wens je heel veel geluk en sterkte de komende tijd. Ik vind het heel knap van je dat je de stap weer durft te zetten om aan een nieuwe zwangerschap te beginnen. En als je iets wilt delen, bezoek gerust het forum!

Groetjes,
Maike

Hoi Randy,
wat een vreselijke ervaring, ik had je verhaal ook al op t zwanger worden forum gelezen maar daar lees ik alleen af en toe mee. Ik hoop dat je je binnenkort weer goed voelt om weer voor een zwangerschap te gaan, zeker rot na zo n nacurretage. Het zwanger worden en een goede zwangerschap zijn voor sommigen vanzelfsprekend dat het ok gaat, maar als het fout gaat ,is helaas de onbevangenheid weg.
Nadat het bij mij wel goed ging na 2 keer een missed abortion te hebben gehad en ,eindelijk een prachtig mooi meisje gekregen ( de hele zwangerschap zorgen blijven maken) dacht ik nu ga ik alleen maar positief denken. Maar ja mijn laatste zwangerschap bleek op de echo dat het vruchtje weer niet gegroeid was, en net weer een curretage gehad 3w geleden, dus als ik hopelijk binnenkort weer zwanger wordt binnenkort zal de onzekerheid wel weer toeslaan. Maar als je al een kindje hebt is het verlies wel veel beter te dragen moet ik zeggen.
Veel sterkte de komende tijd
liefs Roos

Hoi,

Natuurlijk mag je hier met ons mee kletsen. Het is toch erg prettig om je verhaal kwijt te kunnen bij mensen die ook het nodige hebben meegemaakt.
Jouw verhaal is echt heel verdrietig. Zoiets wens je nooit mee te maken.
Ik heb 29 december een mk gehad met 8 weken en alles gaat nu goed. Maar ik zal nooit meer ongerust zwanger zijn, je weet nu dat het ook niet goed kan zijn.
Je realiseert je wel dat een kind krijgen echter een wonder is en niet vanzelfsprekend.
In mijn vriendenkring is het blijkbaar nu een hype om zo vroeg mogelijk te vertellen dat je zwanger bent. Dan moet ik toch even slikken. Ik ben wel iets cynischer geworden. Denk iedere keer... zeg het niet zo vroeg het kan ook fout gaan.
Zelf heb ik niemand iets verteld. Ook niet over mijn mk, maar dat moet iedereen zelf weten.

Ik wens je veel sterkte toe en natuurlijk heel veel geluk in de toekomst. Je kan hier altijd je verhaal kwijt en dat helpt!

Bedankt voor alle goede reacties...

het is idd maar net hoe je ermee om wil gaan, wij hebben het bij Ninthe* ook niet meteen verteld dat we zwanger waren...

toch ga ik dat de volgende keer wel doen, mocht het een miskraam worden dan weet iedereen in iedergeval waarom ik zo verdrietig ben, en hoef ik het niet alleen te handelen.

Liefs Randy

Oh ja.... Suzan... mijn menstruatie is nu na 12 weken nog niet opgang, ze zeiden eerst na de bevalling houd rekening met 6 tot 12 weken na die tijd.
Maar nu ben ik alsnog gecurreteerd anderhalve week terug, dus hoelang het nu weer kan duren weet ik niet.

Ik wil graag weer dat mijn lichaam normaal werkt, dus hoop dat ie snel komt, maar aan de andere kant het bloeden van de na-curretage is over, dus we zijn ook weer volop aan het klussen, dus hij mag ook wel wegblijven HAHAHAHAHA

wij testen gewoon 26-3 (mijn eigenlijke uitgerekende datum) als ik dan nog geen rode duivels heb gehad.
we wachten rustig af, zoals het al maanden is

Liefs Randy

hoi Randy,
je bent hier van harte welkom! Wat een verhaal breng je mee zeg, poeh. Ik heb eind oktober met 5,5 week een mk gehad. Ook ik heb toen ik begon met het zoeken naar een forum, eerst bij het zwanger worden forum gekeken. Ik kreeg er hetzelfde gevoel bij als dat jij beschrijft. Ik ben blij dat dit forum er ook is. Ik merk dat het me steunt om andere verhalen te lezen en mee te leven met lotgenoten. Iedereen zit hier in dezelfde cirkel, gaat het deze maand wel lukken en als het zo is blijft het dan goed gaan.
Ik hoop dat je hier de steun kan vinden die je zoekt en wil je heel veel succes wensen de komende periode.

liefs Patricia

Terug
Bovenaan