Mag ik ook even klagen??

A

Anoniem

Guest
Mag ik ook even klagen dames??

Wilde eerst een bericht achter laten bij topic "irritant", maar ik vond het niet zo gepast, want het gaat helemaal niet over opmerkingen over dik zijn ofzo. Het heeft wel met anderen te maken en irritant vind ik het zeker!! Waar ik me zo mateloos aan irriteer is die hand op je buik!!!

Sinds een week of 2 is het voor buitenstaanders vrij duidelijk dat er wat in dat buikje van me zit, maar vage kennissen die je op een blauwe maandag tegenkom bij bv de bakker leggen gelijk een hand op je buik om te feliciteren!! Wat is er gebeurd met gewoon netjes een hand geven??!! Is dit de komende maanden de nieuwe manier van begroeten?? Want dan kan het nog leuk worden. Ben nl de laatste die heel zachtaardig en goedmoedig is en het is een kwestie van tijd voordat ik iemand een mep verkoop!

Ik bedoel, het is toch mijn buik en omdat er nu een piepklein wezentje inzit houdt toch niet in dat een ander er gelijk met z'n tengels aan moet gaan zitten??

Misschien is mijn reactie wel overdreven (hormonen???) maar ik vind het gewoon heel vervelend. Nu heb ik al gehoord dat er van die banden te koop zijn met een groot "verkeersbord" Don't touch erop, maar ik ben geloof ik niet echt iemand van de buikbanden. Als iemand nog leuke ideetjes heeft om te voorkomen dat er over een paar maanden een bericht in de krant staat met "vrouw bevalt in gevangenis" (haha) zijn ze van harte welkom.

Pfff, dit lucht wel op

Groet reva

Hoi Reva,

Ik begrijp precies wat je bedoeld en vind het ook rete irritant, maar het enige wat je kunt doen is het zeggen dat je er niet van gediend ben.... heb ik bij de eerste ook gedaan, kreeg wel wat scheve gezichten maar het hield wel op........ hoef je ook niet te bevallen in de gevangenis....hahahaha.

Groetjes, Angel  

hoi hoi

gewoon je hand uitsteken als je de hand naar je buik ziet gaan. Dan feliciteren ze je vanzelf wel. Ik heb er gelukkig geen last van gehad dat mensen zomaar aan me buik zaten. Ik vond het iets voor me man en ik. Alleen me zusje, me vader en me moeder hebben de buik vaak gevoeld als hij aan het trappen was, maar verder komt er niemand aan!! hahaha

succes met je zwangerschap en nog gefeliciteerd!!!

je mag hier zeker over klagen, en ik zou gewoon zeggend at je er niet van gediend bent. Het is jouw buik, laten ze hun handen maar thuis houden.

Zelf heb ik dat gelukkig niet. Behlave dan mijn schoonzus, maar die zie ik niet zo vaak.

Mara meid laat maar merken dat je het niet leuk vindt. Misschien helpt het om ook de buik van de ander even aan te raken.

Miep

op dat moment gewoonje hand op hun buik leggen!!!!!   zij doen dat toch ook , doe alsof je je er niet van bewust bent dat dit NIET de nieuwste begroeting is.....en vertel daarna natuurlijk dat je het erg persoonlijk vindt die buik en het geen prettig gevoel vindt

gr brenda

Hai,
Haha je kunt het mooi beschrijven. Maar het klopt ja op een of andere manier is onze buik nu publiek bezit ofzo. En straks met je kindje lijkt dat ook zo, van die omaatjes die meteen in de wandelwagen duiken (heel irritant).
Ik kan ook niet zo heel veel verzinnen, wat je uit de gevangenis kan houden. Zelf denk ik achteraf aan een knal verkopen, maar op het moment zelf sla ik dicht van verbazing.
Zo'n buikband is ook wel een idee, maar ik vraag mij af waar ze die verkopen.
Misschien helpt het om zelf je handen op je buik te leggen. Of zouden ze zo aso zijn om hun handen dan er tussen te wurmen.......?
Succes met de strijd.....enne tel tot 10 he!

Groetjes Lillian

Ik moet nog even wachten (mijn minibuikje zit nog verstopt in mijn winterjas), maar ik denk niet dat ik het zo irritant ga vinden. Kan dus even niets voor je bedenken.

Goedemorgen dames,

Bedankt voor jullie reacties. De "woede" is hier inmiddels wel weer een beetje gezakt gelukkig.  

Vind alleen dat berichtje niet zo positief dat het straks ook met m'n beeb gaat gebeuren (denk je er na al die maanden vanaf te zijn van die vervelende mensen!!)

Maar het probleem is dus, dat zeggen dat je er niet van gediend bent weinig nut heeft, want het gaat  hier om mensen die ik van vroeger ken en in deze tijd  misschien 1 hooguit 2 keer zal tegenkomen. Echte vage kenissen dus!!

Van vrienden vind ik het niet zo'n probleem,  zij vragen het ook gewoon eerst netjes (jaja, ik beweeg me in beschaafde kringen!) haha

En voor degene hierboven (sorry, ik weet je naam even niet, lastig dat je de berichtjes niet mee kan lezen als je aan  het typen ben en last hebt van zwangerschapsdementie) ik hoop voor je dat je het geen probleem zal vinden, maar de meeste zwangeren vinden dit toch echt heel storend!! Misschien heeft het al een beetje te maken met moederlijk beschermen ofzo. Ik weet het  ook  niet.

PPPPPFFFFFFFFFFFFFFFFFf, er gebeurt ook zoveel met je hoofd en je lijf als je zwanger bent.

Oh ja, over die zwangerschapsband......Ik ga em laten maken, want ik heb het hele net afgestruind, maar niets niets en nog eens niets!! Heb dus al een ontwerp uitgetekend op de pc, ga een effen band kopen en het laten drukken. Zal wel schrikken  van de prijs, maar ik vind het wel een geinig idee. Ben wel een type van de aparte dingen (vind die met dat vraagteken nl ook errug leuk)

Iedereen nog heel veel succes de komende maanden en geniet ervan

dikke kus
reva  

Terug
Bovenaan