Mag je met je baby in een whirlpool...?

Hallo!
Ik ga komend weekend naar Centreparcs en vroeg me af of ik met mijn zoontje (12 weken) lekker in een warme whirlpool mag? Weten jullie dat?
Ik kan me herinneren dat er op de gebruiksaanwijzing van het bubbelding voor in een ligbad stond dat het niet goed is voor kleine kinderen, maar het lijkt me juist lekker samen in de warme bubbels!
 
Als het in de begruiksaanwijzing staat weet je al dat het niet goed is.
Ik denk ook dat het niet goed is. Sommige mensen (hartpatienten, zwangeren) wordt strikt afgeraden in een whirlpool te gaan zitten, dus lijkt het me zeker niet goed voor een baby van 12 weken.
 
Hoi Rita,
Wij zijn afgelopen januari naar Center Parcs geweest en ons dochtertje was toen ook 3 maanden. Het gewone zwembad was veel te koud en wij zijn toen ook met haar in het whirlpoolbad geweest en ze vond het helemaal geweldig. Je kunt er ook voor kiezen om met je kindje te gaan babyzwemmen, dat doen ze daar ook, maar of het water dan net zo koud is weet ik niet.
Veel plezier!!!
Groetjes Daantje mmv Michelle 14 mnd
 
Hoi,

Persoonlijk zou ik het niet doen. Een wirlpool zit vol met bacterieen. Juist door die warmte komen er veel bacterieen in het water.
Ik zou bang zijn dat mijn kleintje is oploopt.

Gr. Kim
 
Hoi,
Ik zou het persoonlijk ook niet doen met zo'n klein kindje.
Buiten alle bacterieen zit er in een bubbelbad verhoudingsgewijs heel veel chloor.
Dat lijkt me dus niet zo verstandig. Het pierenbadje is vaak iets warmer en daar kun
je dan lekker met je kleintje in.
Geniet van je korte vakantie en veel plezier.
Groetjes Melanie mmv Quinten
 
Hoi,

Wij hebben thuis zelf een wirlpool. Onze zoon ging vanaf 10 weken hier al mee in en vond en vind het nog steeds erg leuk.

Ik zou het gewoon uit tsten. is het niks dan merk je hte o.

De babybaden in centreparcs zijn trouwens vaak extra lekker warm.
 
ik heb het toendertijd na gevraagd en ze mogen er vanaf kleins af aan in alleen als zre nog zo klein zijn maar heel even ivm chloor en bacterien.
veel plezier in cneter parcs mijn zoon vond het met 4 maanden super en vooral het bubbelbad


gr.sandra
 
Terug
Bovenaan