mag je verdrietig zijn na een miskraam van ruim 8 weken

hallo,

wat ben ik blij met alle lieve reacties. het doet een mens echt goed.   Nadat ik de miskraam een plekje had gegeven kwam het allemaal niet zelf op gang.   Dus ik heb pillen gehad waardoor het opgewekt zou worden.   De zelfde dag nog begon ik te vloeien. Ik wist alleen niet wat normaal was.   Ik verloor binnen 3 uur 4 volle luiertjes "(gepakt van mijn jongste) en ik werd steeds zwarter   en snachts ben ik 3x flauwgevallen.   Vreselijk, ik dacht dat ik er geweest was.   Wat is dat eng.   Mijn bloeddruk was 60 over 30 en ben gelijk naar het ziekenhuis gebracht.   Daar onderzocht en de volgende ochtend zou ik operatief worden gecurreteerd.     Toen ik bij kwam moest ik vreselijk huilen want het was allemaal zo snel gegaan.   Ik mocht savond nog naar huis terwijl ik dat eigelijk niet wilde maar volgens de gyn was alles goed gegeaan en moest ik wel opknappen van een hb van 5.2.  

Thuis heb ik alleen maar vreselijk naar op de bank gelegen de hele week.   Elke dag met de huisarts gebeld omdat ik zoooo bang was elke keer om weer flauw te vallen. Afgelopen zondag kreeg ik weer pijn in mijn buik dus eer gebeld.   Nou, vooruit ik mocht lang komen.   Om 11 uur was ik op de huisartenpost en om 1 uur had ik narcose omdat er nog heel veel weefsel in de baarmoeder zat.........  

Ik had geeneens tijd om na te denken.   2x gecurreteerd dus.   En nu ben ik zo onzeker als de ...   en durf nergens meer heen.   Weer 100x gebeld met iedereen die wel zou kunnen vertellen wat ik nu had maar niemand wist het natuurlijk.   Maar vanmiddag heeft een vervangend lieve huisarts mij terug gebeld en een half uur met me gepraat.   Alles wat ik had heb ik verteld en het klopt helemaal wat ze zij:   je hebt last van accute paniekstoornis.   Nou weet ik wat ik heb maar dit kan nog tijden duren voor ik hier weer van ben opgeknapt.   Dus het is allemaal geen pretje.   Eerst de misrkaam en dan deze nasleep.

Ik troost mezelf echt idd. met de gedachten dat er moeders zijn die hun kindje met 20 of 30 of 40 weken moeten verliezen dus dan heb ik nog "geluk" voorzover je dat kunt zeggen.  
www.lieveengeltjes.nl heeft mij heel erg geholpen mijn verdriet ook een plekje te geven en de zien dat er veel erger leed is dan dat ik heb.   ik voel me echt veel beter daarin.
Maar goed,   ik ga verder en vind het fijn dat jullie mij het gevoel geven dat ik het goed doe.

bedankt.  

Ik ben in december 2006  ons zoontje na 17 weken zwangerschap  verloren (mijn verhaal heb ik er net op gezet) en ik heb ook ontzettend veel bloed verloren, ben met ambulance naar het ziekenhuis gebracht en ben daar alsnog gecuretteerd. Ik had ook gevoel dat ik weg ging zakken, ik ben heel bang geweest dat ik het niet ging halen, vreselijke paniek. Het verdriet van ons verlies van ons zoontje en daarbij die ervaring van het bloedverlies heb ik nog steeds niet goed verwerkt. Ik ben toen heel snel weer aan het werk gegaan en zij tegen iedereen dat ik er heel goed  mee om kon gaan. Ik wilde ook graag sterk zijn want er zijn ook mensen die hun kindje later verliezen dus dat is veel erger!! Ik ging mijn eigen verdriet dus bagataliseren en dat is niet goed geweest. In maart kreeg ik allerlei vage klachten en later bleek dat ik mijn verdriet nog helemaal niet had verwerkt. Ik praatte erwel over maar net of het over een ander ging, ik voelde er niet veel bij. Dus uit je verdriet, en huil zoveel je wilt want dat is zo belangerijk. Je kunt geen enkel verdriet met elkaar vergelijken.

Hoi,

Waarom zou je niet verdrietig mogen zijn? Het is nen blijft jouw kind. Ongeacht hoe klein of jong het is! Ik heb zelf een miskraam gehad bij 6 weken, 2 jaar geleden  en ik was helemaal van de wereld! Ik wist niet dat ik zou heftig kon reageren hierop. Maar ik heb het zeker een paar maanden heel moeilijk gehad en nog steeds moet ik zo nu en dan een traantje laten. Het is wel beter als je je er nu aan toe geeft dan wanneer je het pas later zou doen. Volgens mij komt dan de klap voor harder aan!

Sterkte, Ester

Terug
Bovenaan